بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پنجاه چیزی که تقصیر من نیست | صفحه ۲۳ | طاقچه
کتاب پنجاه چیزی که تقصیر من نیست اثر کتی گایزوایت

بریده‌هایی از کتاب پنجاه چیزی که تقصیر من نیست

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۳از ۱۳۲ رأی
۳٫۳
(۱۳۲)
برای لحظه‌ای به درِ بسته تکیه می‌دهم؛ ناگهان پر از حسی می‌شوم که تابه‌حال به درونم راه پیدا نکرده بود. به مادرم فکر می‌کنم، به همهٔ مادران. هر مادری با سختی‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شود که مادران دیگر از درک آن‌ها عاجزند. هر مادری رؤیاهایی دارد، نهایت سعی خودش را می‌کند، راه‌های مختص به خودش را پیدا می‌کند، دیوانه می‌شود، از اول شروع می‌کند، بارها و بارها و بارها. هر مادری لیاقت این لحظه را دارد؛ لیاقت تجربهٔ حس الآن من را. چشمانم را می‌بندم و می‌گویم: «موفق شدم.» نمی‌دانم این اشک‌ها از کجا می‌آیند. درهرحال بازهم از میان اشک‌ها تکرارش می‌کنم. چشمانم را باز می‌کنم و با صدای بلند می‌گویم: «موفق شدم.»
zahra
چه کسی می‌داند چرا ما درنهایت در هم می‌شکنیم؟ ولی این اتفاق دیر یا زود رخ می‌دهد.
zahra
وقتی دنیا این پیام را مخابره می‌کند که همهٔ زن‌ها از پس هر کاری برمی‌آیند، سخت است که احساس نکنی بقیهٔ زن‌ها موفق هستند و فقط خودت در یک چاه گیر افتاده‌ای.
فهیمه
من و دوستم ساعت‌ها برنامه‌ریزی کرده و به هم مشاوره داده بودیم تا از شر هرچیزی که اضافه است خلاص شویم. به هم می‌گفتیم: «باید فراموشش کنی! گذشته رو رها کن تا بتونی به زندگی ادامه بدی!» این دقیقاً همان چیزی بود که آرزویش را داشتیم، پس چرا برای او خوشحال نبودم؟
‹ صـٰامِـدون ›
تقصیر من نیست که هر فرصت جدید و باشکوهی برای زنان با یک نوع گوشه‌گیری مضاعف همراه است که ما نه‌تنها نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم، بلکه حتی اجازه نداریم دربارهٔ مواردی که ما را از خوشبختی دور می‌کنند حرف بزنیم.
neda
وقتی دنیا این پیام را مخابره می‌کند که همهٔ زن‌ها از پس هر کاری برمی‌آیند، سخت است که احساس نکنی بقیهٔ زن‌ها موفق هستند و فقط خودت در یک چاه گیر افتاده‌ای
neda
هیچ‌کس به‌خاطر چیزهای کوچکی که مانع انجام کارهای بزرگ می‌شوند با من همدردی نمی‌کند.
neda
تقصیر من نیست که چیزهایی که نباید مهم باشند هنوز مهم هستند و اگرچه من کمک کردم نسلی را پدید بیاورم که به شیوه‌ای کاملاً متفاوت فکر کنند، بازهم دختری را تربیت کرده‌ام که موقع امتحان‌کردن لباس‌های مختلف، مثل خودم گریه می‌کند ـ باوجود اینکه من همان‌جا کنارش ایستاده‌ام و از او حمایت می‌کنم ـ و اعتمادبه‌نفسش با یک دنیای جدید از لباس‌های شیک تخریب می‌شود.
neda
تقصیر من نیست که ما هنوز هم باید خودمان را به‌زور در تعریف یک نفر دیگر از زیبایی بگنجانیم، چون به‌غیراز آن هیچ گزینهٔ واقع‌گرایانهٔ دیگری وجود ندارد!
neda
جین‌ها همه‌چیز را کنترل می‌کنند
Maryam

حجم

۷۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۷۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان