بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باد در میان پرده‌ های اتاق می‌ وزید | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب باد در میان پرده‌ های اتاق می‌ وزید اثر سیاوش مهرآفرین

بریده‌هایی از کتاب باد در میان پرده‌ های اتاق می‌ وزید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۴۵ رأی
۴٫۴
(۴۵)
وقتی انسان تلاش می‌کند تا از یک مخمصه بیرون بیاید، احساس تنهایی و بیچارگی به او دست می‌دهد. هرچقدر هم که تلاشش را بیشتر می‌کند، احساس تنهایی و بیچارگی هم بیشتر می‌شود. بیشتر تلاش‌های ما دست و پا زدن‌های بیهوده هستند. دست و پا زدن انسان را در باتلاقی که در آن گیر کرده است بیشتر فرو می‌برد. گاهی کاری نکردن بهترین کاری است که یک فرد گرفتار می‌تواند انجام دهد
صائب
به اعتقاد فروید علت میل ما به زندگی کردن وجود مرگ است، ولی این دیدگاه هم نمی‌تواند ترس از مرگ را کم کند و باعث بشود به‌جای اینکه از مرگ بترسیم، از او بابت دادن شور زندگی به ما متشکر هم باشیم. چون انسان چنین لطفی را اصلاً در وجودش احساس نمی‌کند. تنها چیزی که احساس می‌کند، ترس این است که مرگ در نهایت می‌خواهد زندگی را از ما بگیرد.
کاربر ۵۱۵۷۵۷۴
ما انسان‌ها تا گم نشویم، به فکر پیدا کردن خودمان نمی‌افتیم.
Mary gholami
عمر هر انسانی سه قسمت خواهد داشت. قسمت اول در اشتباهات می‌گذرد. قسمت دوم هم در تلاش برای جبران اشتباهات قسمت اول خواهد گذشت و از قسمت سوم، زندگی شروع می‌شود. انسان احساس می‌کند که در رابطه با درونش، چیزی مهم برای دانستن وجود ندارد و همه‌چیز برایش ساده به نظر می‌رسد، ولی اصلاً این‌طور نیست. همه‌چیز از پیچیدگی، ساده به نظر می‌رسد. در آخر باید به دو چیز اعتراف کنم، اول اینکه خطرناک‌ترین سفر، سفر به درون است و دوم اینکه جستجو در درون به اندازهٔ عمر خود آدمی زمان‌بر است. پایان
سکوت
راهی که در ذهن، مسدود باشد، انسان هرگز در دنیای بیرون هم در آن پا نخواهد گذاشت. هر مرزی قبل از اینکه در بیرون وجود داشته باشد، اول از همه باید در ذهن کشیده شود.
سکوت
البته چند تا کتاب روانشناسی هم برای شما تجویز می‌کنم.
سکوت
البته چند تا کتاب روانشناسی هم برای شما تجویز می‌کنم.
سکوت
پزشک: جمله‌ای که گفتم از آلبر کامو نبود. جمله، من‌درآوردی بود. ظاهر فریبنده و زیبایی دارد، ولی از اساس غلط است. می‌دانید چیست، ظاهر همیشه فریبنده است و تمام زورش را می‌زند تا ما به حقایق پشتش پی نبریم. نمی‌خواهم بگویم که شما فقط گول ظاهر زیبای این جمله را خورده‌اید، در واقع کسی که به حقیقت پی نبرده است، نمی‌تواند درست را از نادرست تشخیص دهد. کسی که خود را دوست دارد، خودش را شکنجه نمی‌کند. جملهٔ ساخته گی‌ام از نظر انسان‌های سردرگم و آدم‌هایی با درونی پر از تناقض درست است.
سکوت
تغییر شدید افکار با طوفان درونی همراه است. از طوفان نباید ترسید. فقط باید به این فکر کرد که در پایان آسمان درون آبی می‌شود
Mary gholami
سی سالم که شد، احساس کردم با شیب تندی به سمت یکنواختی در زندگی در حال پیش‌روی هستم. با اینکه همه‌چیز داشتم، احساس می‌کردم انگار چیزی یا چیزهایی در زندگی‌ام کم است.
Mary gholami
به آب و آتش زدن‌های شما به‌خاطر ترس از خودتان است، نه عشق و علاقه به خودتان. چیزی که از خودتان ساخته‌اید، امیال و آرزوهایی که در سر دارید باعث و بانی ترس‌های‌تان است. اگر آنها نبودند، ترسی هم در کار نبود.
بیتا
کسی که حقیقت آزارش می‌دهد، فقط دروغ است که می‌تواند آرامش کند
Mary gholami
آدم‌ها از دور آدم به نظر می‌رسند.
Mary gholami
اگر کسی دوستت داشته باشد، هرجور که شده خودش را به تو می‌رساند. اصلاً فرقی هم نمی‌کند زنده باشد یا مرده. اگر هم مرده باشد، به خوابت می‌آید.
Mary gholami
خوش به حال قدیمی‌ها. قدیم‌ها هر کسی که کم می‌آورد و می‌برید می‌توانست دلش را به دریا بزند و راه بیابان را در پیش بگیرد.
Mary gholami
شما فیلم جادو در نور ماه ساختهٔ وودی الن را دیده‌اید؟
سکوت
با دور شدن و فاصله گرفتن، چیزی از یاد آدم نمی‌رود. اتفاقاً برعکس، بیشتر به یاد می‌آوری، بیشتر به یادت می‌آیند.
Mary gholami
هرچند که همیشه رأی اکثریت ملاک است، ولی تاریخ را اقلیت‌ها می‌سازند.
Mary gholami
با هر انسانی که در عشق شکست می‌خورد، یک گام از انسانیت دور می‌شویم، چون عشق، انسانیت را در انسان زیاد می‌کند.
Mary gholami
همه دوست دارند اول شوند، ولی هیچ‌کس حاضر نیست اولین باشد.
سکوت

حجم

۱۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۱۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان