بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۳۴ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
«تنها چیزی که می‌خواهم بدانم این است که کجا قرار است بمیرم، در این صورت هرگز پایم را آن‌جا نمی‌گذارم.»
عرشیا دهقان
به‌محض برآورده شدن نیازهای اولیه، افزایش تدریجی درآمد هیچ تأثیری بر میزان رضایت نمی‌گذارد.
افسانه
روراست بودن را به پای‌بند ماندن به قول‌ها و رفتار کردن مطابق با اصول اخلاقی‌تان محدود کنید. مابقی آن به کسی ربطی ندارد.
افسانه
زندگی آسان نیست. حتا اگر یک زندگی خوب داشته باشید، ناچار خواهید بود که با اشتباهات گاه‌وبی‌گاه‌تان رودررو شوید و اشکالی ندارد هرازگاهی اشتباه هم بکنید. نکتهٔ کلیدی این است که کشف کنید چرا چنین اتفاقی رخ داده است و به شکل ریشه‌ای با موضوع برخورد کنید.
افسانه
اگر نتوانید اشتباهات‌تان را شناسایی کنید، یا دنیا را درک نکرده‌اید یا این‌که خودتان را نشناخته‌اید.
افسانه
برتراند راسل گفته: «یکی از نشانه‌های نزدیکی به فروپاشی عصبی این است که فرد باور داشته باشد که کارش بسیار مهم است.» این دقیقاً خطر ندای درون است. این‌که شما خودتان و کارتان را زیادی جدی بگیرید.
فاطمه
به قول چارلی مانگر: «لازم نیست که حتماً خارق‌العاده باشید. کافی است کمی نسبت به میانگین زیرک‌تر باشید، البته در طول یک مدت خیلی‌خیلی طولانی.»
فاطمه
به عنوان یک خلبان غیرحرفه‌ای یاد گرفته‌ام که بیشتر از شروع، هنر اصلاح بعد از بلند شدن هواپیما است که اهمیت دارد.
sina76h
یک تصویر منصفانه را تنها می‌شود از کسی جویا شد که سال‌هاست شما را به‌خوبی می‌شناسد و هراسی از روراست بودن ندارد، مثل شریک زندگی‌تان یا یک دوست قدیمی. حتا بهتر است یک دفترچهٔ خاطرات داشته باشید و هرازگاهی به آن سر بزنید. چیزهایی که عادت به نوشتن‌شان داشتید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بخشی از زندگی خوب این است که خودتان را به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن ببینید: تناقضات، ضعف‌ها، نیمه‌های تاریک و همه‌چیز. اگر واقع‌بینانه به خودتان نگاه کنید، شانسِ به‌مراتب بیشتری دارید که به خودی که دوستش دارید تبدیل شوید.
گیتی یوسفی
چه یک هفته و چه سه هفته در تعطیلات باشید، خاطرهٔ شما از آن تقریباً یکسان است. به همین ترتیب، چه یک ماه در زندان باشید و چه یک سال، تفاوتی در خاطرهٔ شما ایجاد نمی‌کند و آن مقدار زمان مشخصی که پشت میله‌ها گذراندید از یادتان می‌رود. این سوگیریِ شناختی را غفلت از مدت می‌نامند و در کنار قاعدهٔ اوج ـ پایان جدی‌ترین خطایی است که خودِ یادآورتان می‌تواند مرتکب شود.
گیتی یوسفی
همهٔ آن‌چه که به آن افتخار می‌کنید، حاصل اراده‌ای است که به واسطهٔ برایند ژن‌ها و محیط اطراف‌تان به شما رسیده است.
فاطمه
«من و چارلی یاد نگرفته‌ایم که چگونه مسائل دشوار تجاری را حل کنیم. آن‌چه که یاد گرفته‌ایم این است که از آن‌ها اجتناب کنیم.» برای انجام این مهم نیازی نیست نابغه باشید. چارلی مانگر هشدار می‌دهد: «افرادی مثل ما مزایای درازمدت چشم‌گیری نصیب‌شان شده است، صرفاً به این خاطر که به جای آن‌که تلاش کنند زرنگ باشند، سعی کرده‌اند احمق نباشند.»
فاطمه
اگر دائماً مجبور باشید که بسته به وضعیت تصمیم‌گیری کنید، ارادهٔ شما سست می‌شود. اصطلاح تخصصی آن خستگی تصمیم است. مغزی که بر اثر تصمیم‌گیری خسته شده باشد، سرراست‌ترین گزینه را که اغلب هم بدترین آن‌هاست، انتخاب خواهد کرد.
فاطمه
وقتی که حرف از مسائل مهم در میان باشد، انعطاف‌پذیری دیگر نه یک مزیت، که یک تله است.
فاطمه
در نهایت بهتر است که یک اثر از ونگوگ روی دیوارتان باشد تا این‌که خودتان یک ونگوگ باشید. بهترین کار این است که تا می‌توانید اطراف‌تان را با ونگوگ‌های زنده پُر کنید. طرز تفکر شاداب آن‌ها به شما هم سرایت خواهد کرد و به شما در مسیر رسیدن به زندگی خوبکمک می‌کند.
nazanin
تعویض وظایف، با فاصله کارآمدترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای رسیدن به درک متقابل است.
nazanin
تقریباً تمام پیشرفت‌ها در مسیر درک عمیق‌تر جهان، از علوم گرفته تا اقتصاد یا زندگی روزمره، از طریق تعامل فیزیکی با دنیای نامرئی به دست می‌آید؛ از طریق تلاش برا ی درک ناشناخته‌ها.
nazanin
مستقل فکر کنید، بیش‌ازاندازه به خط‌مشی یک حزب پای‌بند نباشید و مهم‌تر از همه فاصلهٔ ایمنی را با تعصبات حفظ کنید. هر چه سریع‌تر متوجه شوید که شناختی از جهان ندارید، جهان را بهتر خواهید شناخت.
nazanin
مطبوعاتی که در حوزهٔ مالی فعال‌اند هیچ‌چیز را به اندازهٔ مدیری دوست ندارند که موفق می‌شود اوضاع را متحول کند. این معقول و موجّه است، اما باید مدیرانی را که در وهلهٔ اول شرکت‌شان را از ایجاد تحول بی‌نیاز می‌کنند، بیشتر تشویق کرد.
nazanin
عقل یک مهارت عملی است؛ مقیاسی از توانایی ما در راهبری زندگی. هنگامی که متوجه شوید در مورد تقریباً همهٔ دشواری‌ها اجتناب از مشکلاتْ ساده‌تر از حل کردن آن‌هاست، این توصیف ساده خودبه‌خود نمایان می‌شود: «عقل یعنی پیش‌گیری.»
nazanin

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان