بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۳۵ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
بدون تردید دنیا پُر از بی‌ثباتی و اتفاقات تصادفی است و هرازگاهی زندگی شما هم زیرورو خواهد شد. خوشبختی را در موقعیت حرفه‌ای، ماشین‌های گران‌قیمت، حساب بانکی یا موفقیت‌های اجتماعی پیدا نخواهید کرد. هر کدام از این‌ها ممکن است در کسری از ثانیه از شما گرفته شود، همان‌طور که برای بوئتیوس اتفاق افتاد. خوشبختی را تنها در قلعهٔ ذهنی‌تان می‌توانید پیدا کنید. پس روی آن سرمایه‌گذاری کنید، نه روی یک کلکسیون از ماشین‌های پورشه.
nazanin
این‌که مجبور نباشید در مورد همه‌چیز و همه‌کس اظهارنظر کنید، حس آزادی خیلی خوبی دارد. اصلاً نیاز نیست نگران این باشید که بی‌نظری شما به عنوان ضعف فکری‌تان تلقی شود. چون این گونه نیست و نشانهٔ هوش شماست. بی‌نظری یک دارایی ارزشمند است. آن‌چه دنیا را احاطه کرده نه سرریز اطلاعات، که انبوه نظرات ماست.
nazanin
فقط کسی که در برابر شکستن از درون یا بیرون مقاومت می‌کند می‌تواند به هدفش برسد. کسی که هرگز تسلیم نمی‌شود، قدر اراده‌اش را می‌داند؛ بی‌اعتنا به این‌که راه گریز چه‌قدر باریک باشد
nazanin
بهتر است بین معنا و لذت مسیرتان را مدام عوض کنید. بنابراین اگر بخش کوچکی از جهان را نجات داده باشید، به نظر من لیاقت سر کشیدن یک نوشیدنی را دارید.
nazanin
«در طول زندگی چیزهایی به سمت شما پرت می‌شود و بعضی چیزها به شما اصابت می‌کند. قرار نیست زندگی لطیف باشد.»
nazanin
گاهی وقت‌ها مسیر رسیدن به یک زندگی خوب به معنای انتخاب اهداف قابل‌دست‌یابی و تعدیل کردن سطح توقعات است. چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید به کجا می‌روید، نه این‌که خیلی سریع به همان جای قدیمی برگردید.
nazanin
بدون اهداف شخصی از زندگی خوب خبری نخواهد بود.
nazanin
ایرادی ندارد که هدف‌های بزرگ داشته باشید اما به شرطی که ارتباط‌تان با آن‌ها صحیح و با فاصله‌ای مناسب باشد
nazanin
پشتکار، ثبات و دوراندیشی فضیلت‌های بسیار ارزشمندی هستند که هنوز که هنوز است مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرند. ما باید شروع به پرورش دادن این خصلت‌ها بکنیم. به قول چارلی مانگر: «لازم نیست که حتماً خارق‌العاده باشید. کافی است کمی نسبت به میانگین زیرک‌تر باشید، البته در طول یک مدت خیلی‌خیلی طولانی.»
nazanin
از مشغله‌های بی‌مورد بکاهید و ثبات عمل‌تان را بیشتر کنید. به‌محض آن‌که دایرهٔ شایستگی (فصل ۱۴) خود را پیدا کردید، تا جایی که می‌توانید به آن مقید بمانید.
nazanin
«برای آموختن هر چیز ارزشمندی، زمان زیادی باید صرف کنید.»
nazanin
«دایرهٔ شایستگی‌تان را بشناسید و به آن پای‌بند بمانید. اندازهٔ این دایره اهمیت زیادی ندارد. اما شناختن مرزهای آن بسیار حیاتی است.»
nazanin
به‌محض برآورده شدن نیازهای اولیه، افزایش تدریجی درآمد هیچ تأثیری بر میزان رضایت نمی‌گذارد.
nazanin
«همهٔ آن‌هایی که شما را به خودشان فرامی‌خوانند، شما را از خودتان بازمی‌دارند.»
nazanin
ما برای دلیل‌های‌مان بیشتر از زمان ارزش قایل‌ایم و این یک خطا در فرآیند استدلال است. چرا که تعداد دلایل نامحدود است ولی زمان، بی‌تردید محدودیت دارد.
nazanin
توصیه می‌کنم که این نکته را از آیزنهاور بپذیرید و یک «خودِ دوم» برای خودتان بسازید. روراست بودن را به پای‌بند ماندن به قول‌ها و رفتار کردن مطابق با اصول اخلاقی‌تان محدود کنید. مابقی آن به کسی ربطی ندارد.
nazanin
احساسات‌تان اعتماد نکنید. وقتی در حال خوردن همبرگر هستید، اشاره به محتویات آن ساندویچ برای‌تان راحت‌تر است تا احساسی که از خوردن آن دارید. پس احساس دیگران را بسیار جدی بگیرید، اما احساس خودتان را نه. اجازه بدهید در وجودتان به این‌طرف و آن‌طرف پرواز کنند. هر چه باشد، آن‌ها می‌آیند و می‌روند، دقیقاً هر طور که دل‌شان بخواهد.
nazanin
مادامی که خودتان را از شر ریسک‌های نامطلوب حفظ کنید، ریسک‌های مطلوب خودشان را نشان خواهند داد.
nazanin
یک قانون اصلی زندگی خوب به این شرح است: اگر چیزی واقعاً به شما کمک نمی‌کند، بدون آن هم به مشکل نخواهید خورد. این نکته دربارهٔ تکنولوژی به طور مضاعف صدق می‌کند. دفعهٔ بعد به جای این‌که سراغ نزدیک‌ترین گجت بروید، سعی کنید مغزتان را به کار بیندازید.
nazanin
«اگر تکلیف واقعیت را روشن نکنید، واقعیت تکلیف شما را روشن خواهد کرد». بنابراین واقعیت را بپذیرید. بی‌قیدوشرط هم بپذیرید. به‌خصوص آن قسمت‌هایی را که دوست‌شان ندارید. شاید در لحظهٔ اول دردناک باشد، ولی این کار باید انجام شود. در آینده ارزش خود را نشان خواهد داد.
nazanin

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان