بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
دبی میلمن طراح موفق امریکایی در این خصوص به یک قانون پای‌بند است: «برای آموختن هر چیز ارزشمندی، زمان زیادی باید صرف کنید.»
MELIKA
دیلان ایونزدر کتاب فراتر از متوسط خودش هوش ریسک‌پذیری داستان یک بازیکن حرفه‌ای تخته‌نرد به نام جی. پی. را تعریف می‌کند: «او در ابتدای بازی عمداً چند اشتباه می‌کرد تا متوجه شود رقیبش چگونه از آن‌ها بهره خواهد برد. اگر رقیبش خوب بازی می‌کرد، جی. پی. دیگر بازی را ادامه نمی‌داد. با این روش او مطمئن می‌شد پولش را از دست نمی‌دهد.
MELIKA
نکتهٔ بسیار مهم این است که هرگز نباید از دایرهٔ شایستگی‌تان خارج شوید.
MELIKA
تام واتسون، مؤسس شرکت آی‌بی‌ام، سند زندهٔ این نظریه است. او در مورد خودش گفته است: «من نابغه نیستم. در بعضی موارد باهوش هستم؛ اما خودم را اطراف آن موارد نگه می‌دارم.»
MELIKA
چارلی مانگر اضافه می‌کند: «هر یک از شما باید استعدادهای خودش را بشناسد. باید از نقاط قوت خودتان استفاده کنید. اما اگر در زمینه‌ای تلاش کنید که در آن بدترین هستید، مطمئناً شرایط شغلی افتضاحی خواهید داشت. تقریباً می‌توانم در این مورد تضمین بدهم.»
MELIKA
شعار بافِت در زندگی این است: «دایرهٔ شایستگی‌تان را بشناسید و به آن پای‌بند بمانید. اندازهٔ این دایره اهمیت زیادی ندارد. اما شناختن مرزهای آن بسیار حیاتی است.»
MELIKA
موفقیت واقعی، همان‌طور که در فصل پایانی خواهیم دید، چیزی غیر از مسائل مالی است.
MELIKA
حتا اگر ثروت زیادی دارید، ساده زندگی کنید. ثروت موجب حسادت دیگران می‌شود. هر کسی که پول زیادی داشته باشد می‌تواند یک قایق تفریحی بخرد؛ هیچ هنری هم نیست. اما اگر میلیونر باشید، تحسین‌برانگیزتر است اگر قایق تفریحی نخرید و ساده زندگی کنید.
MELIKA
بهتر است که اصلاً خودتان را با کسی مقایسه نکنید.
MELIKA
پول یک امر نسبی است. نه‌فقط در قیاس با دیگران، بلکه در مقایسه با گذشتهٔ خودتان در گذشته.
MELIKA
به‌محض برآورده شدن نیازهای اولیه، افزایش تدریجی درآمد هیچ تأثیری بر میزان رضایت نمی‌گذارد.
MELIKA
وارن بافِت در این‌باره چنین می‌گوید: «کار کردن با افرادی که حال‌تان را خراب می‌کنند مثل ازدواج کردن برای پول است. تصمیمی که در هر شرایطی بد است اما اگر پول‌دار باشید و سراغ آن بروید دیوانگی محض است.»
MELIKA
هیچ‌چیز احمقانه‌تر از جان کندن در شغلی نیست که درآمد بالایی دارد اما هیچ لذتی از آن نمی‌برید. مخصوصاً اگر پولی را که از راه آن به دست می‌آورید، روی وسایل هزینه کنید نه تجربه‌ها.
MELIKA
شغل شما هم یک تجربه است. شغل شما، مثل پورشه‌ای نیست که وجود فیزیکی داشته باشد اما هنگام رانندگی در گوشهٔ ذهن‌تان محو شود. شغل‌تان تمام فکرتان را اشغال می‌کند؛ به تعهد مداوم و شدید نیاز دارد و اگر عاشق آن باشید، فوق‌العاده خواهد بود. اما اگر از شغل‌تان متنفر باشید،‌ بدجور به دردسر افتاده‌اید. نمی‌توانید امیدوار باشید که افکارتان از شغل مزخرف‌تان به موضوعات دیگری معطوف شود.
MELIKA
وقتی یک اتفاق لذت‌بخش را تجربه می‌کنید، هم در قلب هم در ذهن‌تان آن را حس می‌کنید. پس سعی کنید بیشتر روی تجربه‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا اشیای فیزیکی.
MELIKA
با تمرکز روی مشکلات جزئی و پیش‌پاافتاده زندگی خوب خود را خراب می‌کنید.
MELIKA
از دورترین فاصلهٔ ممکن به زندگی‌تان نگاه کنید. متوجه خواهید شد که چیزهایی که در لحظه به نظرتان ضروری می‌آمدند، به اندازهٔ چند نقطهٔ کوچک‌اند. نقطه‌هایی که اثر ناچیزی روی کلیت امور دارند. زندگی خوب قابل‌دسترسی است اگر هرازگاهی با لنز عریض به آن نگاه کنید.
MELIKA
غلبه بر توهم تمرکز کلید دست‌یابی به زندگی خوب است. به این ترتیب قادر خواهید بود از بسیاری از تصمیمات احمقانه جلوگیری کنید.
MELIKA
دنیل کانمن می‌گوید: «لحظه‌ای که به موضوعی فکر می‌کنید، هیچ‌چیزی در زندگی مهم‌تر از آن وجود ندارد.» هر چه دقیق‌تر روی جنبهٔ بخصوصی از زندگی‌مان تمرکز کنیم، تأثیر آن پُررنگ‌تر خواهد بود.
MELIKA
«همهٔ آن‌هایی که شما را به خودشان فرامی‌خوانند، شما را از خودتان بازمی‌دارند.» پس به پاسخ منفی پنج‌ثانیه‌ای یک فرصتِ آزمایشی بدهید. این یکی از بهترین قاعده‌های سرانگشتی برای زندگی خوب است.
MELIKA

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان