بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۱۹ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
تنها زمانی می‌توانید ادعا کنید که یک دیدگاه واقعاً متعلق به خودتان است که بتوانید نظرات آن‌ها را، به شیوایی دیدگاه خودتان یا حتا بهتر از آن تبیین و تشریح کنید.
MELIKA
کماکان از این مسئله حیرت‌زده‌ام که حین خواندنِ آرام و متمرکز چه‌قدر مطلب جذب می‌کنید، این‌که چه‌قدر در مطالعه‌های بار دوم چیزهای جدید یاد می‌گیرید و چه‌قدر این روش کارآزموده می‌تواند درک شما را عمیق‌تر کند.
MELIKA
چند کتاب دارم که حتا باقطعیت نمی‌توانم بگویم آن‌ها را خوانده‌ام؛ باید بازشان کنم و دنبال کاغذهای تاشده یا نوشته‌هایم در حاشیهٔ کتاب بگردم.
MELIKA
اساساً فارغ از این که اتم‌های بدن‌تان کجا باشند، شما همیشه جایی هستید که ذهن‌تان روی آن متمرکز شده است. هر لحظه فقط یک بار رخ می‌دهد. اگر توجه‌تان را آگاهانه متمرکز کنید، طعم زندگی را بیشتر خواهید چشید. وقتی که مسئلهٔ دریافت اطلاعات در میان است، جدی، سخت‌گیر و دقیق باشید؛ دست‌کم به همان میزان که روی غذا یا داروی‌تان جدی، سخت‌گیر و دقیق هستید.
MELIKA
«خوشبختی شما به این بستگی دارد که چه‌طور توجه خود را بین مسائل مختلف توزیع می‌کنید».
MELIKA
فقط شیطان‌صفت نباشید. اگر به این نصیحت گوش بدهید، شما هم در بهتر شدن دنیا سهیم هستید.
MELIKA
اگر واقعاً می‌خواهید یک نزاع، جنگ یا فاجعه را درک کنید بهتر است بروید کتابش را بخوانید، حتا اگر تا یک سال بعدش هم منتشر نشود. شما نمی‌توانید کار خاصی بکنید چون این اتفاق بالاخره رخ می‌دهد (مگر این‌که کمک مالی کنید).
MELIKA
اگر قصد دارید کاری کنید از دردورنج مردم کاسته شود، کمک مالی کنید. فقط پول. وقت گذاشتن به درد نمی‌خورد، فقط پول. اگر پزشک، خنثاکنندهٔ بمب یا دیپلمات نیستید، از این‌سر به آن‌سرِ دنیا به مناطق بحران‌زده سفر نکنید.
MELIKA
عقل یعنی پیش‌گیری. فرآیندی نامرئی است و به همین خاطر نمی‌توانید با آن فخرفروشی کنید، اما هر چه باشد حتماً تابه‌حال متوجه شده‌اید که زندگی خوب خودنمایی سازگاری ندارد.
MELIKA
توصیه می‌کنم هفته‌ای پانزده دقیقه از وقت خود را صرف تمرکز بر روی ریسک‌های احتمالی و فاجعه‌بار در زندگی‌تان کنید. سپس آن را کاملاً فراموش کنید و بقیهٔ هفته را سرخوش و بی‌خیال بگذرانید. به کاری که در آن پانزده دقیقه انجام می‌دهید
MELIKA
خیال‌پردازی یعنی خودتان را مجبور کنید تا به همهٔ احتمالات و عواقب در تمام طول مسیر بیندیشید و سعی کنید که هیچ نکته‌ای را از قلم نیندازید. بله، خیال‌پردازی کار پُرزحمتی است.
MELIKA
دربارهٔ زندگی خودتان چه‌طور؟ حتا اگر به آن اعتقاد نداشته باشید، واقعیت آن است که دست‌کم نیمی از موفقیت‌های شما از طریق پیش‌گیری به دست می‌آید.
MELIKA
عقل یک مهارت عملی است؛ مقیاسی از توانایی ما در راهبری زندگی. هنگامی که متوجه شوید در مورد تقریباً همهٔ دشواری‌ها اجتناب از مشکلاتْ ساده‌تر از حل کردن آن‌هاست، این توصیف ساده خودبه‌خود نمایان می‌شود: «عقل یعنی پیش‌گیری.»
MELIKA
بزرگ‌ترین چالش موفقیتْ سکوت دربارهٔ آن است.
MELIKA
هر چه بیشتر خودمان را با دیگران مقایسه کنیم، حسادت بیشتر ما را تهدید خواهد کرد.
MELIKA
بدون تردید دنیا پُر از بی‌ثباتی و اتفاقات تصادفی است و هرازگاهی زندگی شما هم زیرورو خواهد شد. خوشبختی را در موقعیت حرفه‌ای، ماشین‌های گران‌قیمت، حساب بانکی یا موفقیت‌های اجتماعی پیدا نخواهید کرد. هر کدام از این‌ها ممکن است در کسری از ثانیه از شما گرفته شود، همان‌طور که برای بوئتیوس اتفاق افتاد. خوشبختی را تنها در قلعهٔ ذهنی‌تان می‌توانید پیدا کنید.
MELIKA
تا همین حالا، شما از پس بزرگ‌ترین نبردهای سرنوشت برآمده‌اید. به احتمالِ ناچیزِ بسته شدن نطفه‌تان فکر کنید، به درد کشندهٔ هزاران زایمان که مادرتان، دو مادربزرگ‌تان، مادربزرگ‌های مادربزرگ‌های‌تان و همین‌طور الا آخر ناچار به تحمل آن شدند (و بعضی هم از شدت خون‌ریزی جان دادند)، تا این‌که تنها شما را به دنیا بیاورند.
MELIKA
«جدایی‌ناپذیرترین آزادی انسان، انتخاب نگرشش نسبت به هر چیزی است.»
MELIKA
آن چیزهایی که نمی‌شود از شما گرفت، افکارتان هستند، ابزارهای ذهنی‌تان، و این‌که چه‌طور بدشانسی‌ها، شکست‌ها و ناکامی‌ها را تعبیر می‌کنید.
MELIKA
نوشتن، یک راهِ ایده‌آل برای سازمان دادن به افکارتان است. افکار پراکندهٔ شما وقتی در قالب جملات قرار بگیرند، واضح‌تر می‌شوند.
MELIKA

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان