بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۲۰ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
این‌که مجبور نباشید در مورد همه‌چیز و همه‌کس اظهارنظر کنید، حس آزادی خیلی خوبی دارد. اصلاً نیاز نیست نگران این باشید که بی‌نظری شما به عنوان ضعف فکری‌تان تلقی شود. چون این گونه نیست و نشانهٔ هوش شماست. بی‌نظری یک دارایی ارزشمند است. آن‌چه دنیا را احاطه کرده نه سرریز اطلاعات، که انبوه نظرات ماست.
MELIKA
پیشنهاد من؟ یک سطل «خیلی پیچیده» برای خودتان تهیه کنید. تمام سؤال‌هایی را که برای‌تان جالب نیست، بی‌جواب‌اند یا جواب دادن به آن‌ها خیلی دردسر دارد، در آن بریزید. نگران نباشید، هنوز کلی موضوع دیگر باقی می‌ماند که هر روز می‌توانید یا مجبورید هر روز درباره‌شان نظر بدهید.
MELIKA
آرامش ذهن و آسودگی خاطر برای زندگی خوب ضروری‌اند اما احساس نیاز دائم به اظهارنظر کردن همیشه شما را به آن‌ها نمی‌رساند.
MELIKA
مغز انسان، آتش‌فشانی از نظرات است که بی‌وقفه از خودش ایده و نظر بیرون می‌دهد. بدون توجه به این‌که سؤالات مرتبط هستند یا غیرمرتبط، جواب دارند یا نه، پیچیده‌اند یا ساده، مغز مثل نقل‌ونبات جواب تولید می‌کند.
MELIKA
دفتریادداشتی تهیه کنید و اسم آن را کتاب بزرگ نگرانی‌های من بگذارید. زمان مشخصی را برای پرداختن به نگرانی‌های‌تان اختصاص دهید. در عمل، این یعنی روزانه ده دقیقه را به نوشتن هر آن‌چه شما را نگران کرده اختصاص دهید؛ بدون توجه به این‌که چه‌قدر قابل‌توجیه، احمقانه یا مبهم‌اند.
MELIKA
نگرانیِ دائم به استرس مزمن منجر می‌شود و می‌تواند چندین سال از عمر شما کم کند.
MELIKA
وقتی پای چیزهایی که برای‌تان مقدس است به میان می‌آید تا جایی که ممکن است کنترل اوضاع را به دست بگیرید. اگر مجبور شدید تسلیم شوید، این کار را طوری انجام دهید که دشمن شما بیشترین بهای ممکن را بابت تسلیم کردن شما بپردازد. این تعهد قدرت شگفت‌انگیزی به شما می‌دهد که یکی از کلیدهای رسیدن به زندگی خوب است.
MELIKA
جامعه تنها زمانی افراد را به حال خود می‌گذارد که آن‌ها همرنگ اجتماع شده باشند. پس آمادهٔ هجمهٔ تیرها باشید و دایرهٔ شأن خود را مستحکم کنید.
MELIKA
اگر باورهای عمیق درونی‌تان را به شکل واضحی به نمایش نگذارید، به‌تدریج به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی تبدیل می‌شوید. بقیه برای رسیدن به اهداف‌شان از شما سوءاستفاده خواهند کرد و دیر یا زود تسلیم خواهید شد. دیگر مبارزه نخواهید کرد. در برابر فشارهای روحی مقاومت نمی‌کنید. اراده‌تان خشک می‌شود. اگر از بیرون بشکنید، بالاخره از درون هم خواهید شکست.
MELIKA
همان‌طور که مارتین لوترکینگ می‌گوید: «اگر کسی هنوز چیزی را پیدا نکرده که برای حفظ آن حاضر باشد جانش را بدهد، لایق ادامهٔ زندگی نیست.» بدون شک لایقِ زندگی خوب هم نیست.
MELIKA
به طور مشابه اگر تمام شبانه‌روزتان را صرف نجات دنیا کنید و خودتان را از هر لذتی محروم کنید، رنگ خوشحالی را نخواهید دید. بهتر است بین معنا و لذت مسیرتان را مدام عوض کنید.
MELIKA
زندگی خوب یعنی استفادهٔ حداکثری از لذت‌های آنی.
MELIKA
اگر می‌توانید برای تسکین مشکلات فعلی‌تان کاری کنید، حتماً انجامش دهید. اما اگر نمی‌توانید، با آن کنار بیایید. شکایت کردن از زندگی وقت تلف کردن است و ترحم نسبت به خود از دو جهت غیرمفید است: اول این‌که هیچ کاری برای غلبه بر حال ناخوش‌تان انجام نمی‌دهید و دوم این‌که با این کار، استیصال ناشی از این رفتار مخرب را هم به ناخوشی اولیه‌تان اضافه می‌کنید.
MELIKA
اگر واقع‌بینانه به خودتان نگاه کنید، شانسِ به‌مراتب بیشتری دارید که به خودی که دوستش دارید تبدیل شوید.
MELIKA
ما سریع‌تر از حد تصورمان تغییر می‌کنیم.
MELIKA
سریع‌تر از حد تصورمان تغییر می‌کنیم.
MELIKA
مغز ما سه لایهٔ زمان، یعنی گذشته، حال و آینده، را به صورت خودکار مدیریت می‌کند. مسئله این است که روی کدام‌شان تمرکز کنیم.
MELIKA
بسیاری از روان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است زمانی را صرف کنیم و به صورت خودخواسته خاطرات شیرین گذشته را به یاد بیاوریم.
MELIKA
به جای آن‌که تمرکزمان روی زندگی در حال باشد، با نیم‌نگاهی به گردآوری خاطرات آینده زندگی می‌کنیم.
MELIKA
اهداف غیرواقع‌بینانه قاتل خوشی‌ها هستند.
MELIKA

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان