بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۰۴)
چیزهای جدید را با چیزهای به‌دردبخور اشتباه نگیرید. هر پدیدهٔ تازه، اعم از یک محصول تولیدی، دیدگاه یا گزارش خبری نیازمند مخاطب است. هر چه جهان پُرسروصداتر باشد، آن چیز نوظهور باید بلندتر فریاد بکشد تا شنیده شود. این صدا را خیلی جدی نگیرید. بیشتر چیزهایی که به اسم تحول ستایش می‌شوند، به‌دردنخورند.
Moon
به معلولیت خود فکر می‌کنند و به همان نسبت احساس بدبختی می‌کنند. ولی بعد از فقط چند ماه، وضعیت روحی آن‌ها به حالت عادی برمی‌گردد. امور معمول و روزمره به دغدغهٔ اصلی آن‌ها تبدیل خواهد شد و مصدومیت جسمانی‌شان در پس‌زمینهٔ ذهن‌شان کمرنگ می‌شود. در مورد طلاق هم همین‌طور است. بعد از یکی دو سال سختی، بالاخره از وادی اشک و ناراحتی عبور خواهید کرد. اما اعتیاد به الکل، اعتیاد به موادمخدر، استرس مزمن، سروصدا، رفت‌وآمدهای طولانی روزمره و در واقع همهٔ موارد ذکرشده در فهرست اول چیزهایی نیستند که مردم کنار آمدن با آن‌ها را یاد بگیرند. آن‌ها هیچ‌وقت عادی نمی‌شوند. همواره حضور دارند و زندگی خوب را غیرممکن می‌کنند.
M8H8I
روی باغچهٔ خود، روی زندگی روزمرهٔ خود تمرکز کنید و مطمئن باشید که آن‌قدر علف هرز پیدا خواهید کرد که بی‌کار نمانید.
MahShid Pourhosein
یک مهارت فوق‌العاده به هزاران توانایی متوسط برتری دارد
MahShid Pourhosein
آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
چه‌طور می‌توانیم به موفقیت درونی برسیم؟ با تمرکز محض روی چیزهایی که می‌توانیم روی آن‌ها اثرگذار باشیم و مسدود کردن قاطعانهٔ هر چیز دیگر.
هیچیسم
نکتهٔ جالب دربارهٔ حسادت این است: هر چه بیشتر خودمان را با دیگران مقایسه کنیم، حسادت بیشتر ما را تهدید خواهد کرد. مهم‌تر از همه این‌که ما به کسانی حسادت می‌کنیم که به لحاظ سن، شغل، محیط و سبک زندگی شبیه ما هستند. بازیکنان حرفه‌ای تنیس خودشان را با تنیس‌بازان حرفه‌ای مقایسه می‌کنند، مدیران اجرایی سطح بالا خودشان را با مدیران اجرایی سطح بالا و به همین ترتیب نویسنده‌ها با نویسنده‌ها. شما هیچ‌وقت خودتان را با پاپ مقایسه نمی‌کنید، پس به پاپ حسودی‌تان نمی‌شود.
سورینام
روز بعد در زوریخ از دور دیدم که یک مأمور پلیس، یک برگهٔ جریمه را زیر برف‌پاک‌کن ماشینم گذاشت. بله، در جای ممنوع پارک کرده بودم. تمام جاپارک‌ها پُر بودند، عجله داشتم و پیدا کردن جاپارکِ قانونی در مرکز زوریخ مثل پیدا کردن یک صندلی تاشو برای آفتاب گرفتن در قطب جنوب است. برای یک لحظه می‌خواستم بروم و برایش توضیح بدهم. خودم را مقابل آن مأمور تصور کردم. درحالی‌که نفس‌نفس می‌زنم و موهایم به‌هم ریخته، سعی می‌کنم که او را متقاعد کنم که وضعیتم را درک کند، اما بی‌خیالش شدم. سال‌ها کسب تجربه به من یاد داده که چنین کارهایی تنها باعث می‌شود احساس حماقت کنید، حقیر به نظر بیایید و آخرسر آرامش‌تان را هم از دست بدهید.
سورینام
تصحیح‌پذیری، زیر بنای هر دموکراسی کارآمد است
°•𝐌𝐢𝐬𝐬 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐥𝐞𝐭•°
همهٔ ما در یک بازهٔ بی‌نهایت کوچک از زمان، با یک آغاز اتفاقی و پایان اتفاقی زندگی می‌کنیم.
کاربر ۳۱۹۱۹۸۳

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان