بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۳۲ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
یکی از قانون‌های طلایی من برای رسیدن به زندگی خوب به این شرح است: «از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که در آن مجبور به ایجاد تغییر در سایرین هستید، بپرهیزید.»
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
بافِت می‌گوید: «اگر کاری انجام دهم که دیگران از آن خوش‌شان نیاید اما خودم حس خوبی نسبت به آن داشته باشم، خوشحالم. اگر دیگران من را بابت کاری ستایش کنند ولی خودم راضی نباشم، احساس ناراحتی می‌کنم.»
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
. دفعهٔ بعد که با دوست‌تان قرار داشتید خوب دقت کنید: نود درصد زمان ملاقات‌تان به صحبت دربارهٔ دیگران سپری می‌شود.
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
یک مهارت فوق‌العاده به هزاران توانایی متوسط برتری دارد. هر یک ساعتی که روی دایرهٔ شایستگی خود وقت بگذارید معادل هزاران ساعتی که در جاهای دیگر صرف کنید ارزش دارد.
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
توصیه می‌کنم هفته‌ای پانزده دقیقه از وقت خود را صرف تمرکز بر روی ریسک‌های احتمالی و فاجعه‌بار در زندگی‌تان کنید. سپس آن را کاملاً فراموش کنید و بقیهٔ هفته را سرخوش و بی‌خیال بگذرانید.
کاربر ۵۴۳۴۲۹۹
«لازم نیست که حتماً خارق‌العاده باشید. کافی است کمی نسبت به میانگین زیرک‌تر باشید، البته در طول یک مدت خیلی‌خیلی طولانی.»
09357293500
با تمرکز روی مشکلات جزئی و پیش‌پاافتاده زندگی خوب خود را خراب می‌کنید.
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
فیلسوف رومی، نوشت: «همهٔ آن‌هایی که شما را به خودشان فرامی‌خوانند، شما را از خودتان بازمی‌دارند.»
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
یک مدیرعامل ممکن است پاداشش را برای خریدن یک ساعت ‫IWC Grande Complication دویست هزاریورویی هزینه کند، شاید به این خاطر که از جلوهٔ آن روی مچش خوشش می‌آید، ولی احتمالاً به این خاطر است که باعث می‌شود دیگران به او حسادت کنند. به هر صورت او IWC را به این خاطر می‌خواهد که حس خوبی به او می‌دهد و اگر این‌طور نبود آن را نمی‌خرید. هر طور که به قضیه نگاه کنید حقیقت این است که مردم به این خاطر در پی رسیدن به موفقیت بیرونی هستند که بتوانند به موفقیت درونی دست پیدا کنند.
سورینام
جان وودن بافاصله موفق‌ترین مربی بسکتبال در تاریخ امریکا بود. وودن تأکید داشت که بازیکنانش تعریف کاملاً متفاوتی از موفقیت داشته باشند: «موفقیت یعنی آسودگی ذهن و این نتیجهٔ مستقیم خشنودی از خویش است. امری که برای رسیدن به آن کافی است بدانید که شما تلاش‌تان را برای تبدیل به بهترین چیزی که در توان‌تان بوده، انجام داده‌اید.»
سورینام
دو گروه فرضی از آدم‌ها را تصور کنید: الف و ب. آدم‌های گروه الف احترام بی‌حدومرزی برای خود قایل‌اند. اما آدم‌های گروه ب این‌گونه نیستند. وقتی که کسی غذای آن‌ها را می‌دزدد، قصد تصاحب غارشان را می‌کند یا با جفت آن‌ها فرار می‌کند. گروه ب رفتار منفعلانه‌ای دارند. آن‌ها می‌گویند زندگی همین است. به دنبال غذاهای بیشتر، غاری دیگر و جفت جدیدی خواهم رفت. گروه الف اما واکنش‌شان برعکس است، از کوره درمی‌روند و متعصبانه از داشته‌های‌شان دفاع می‌کنند. کدام گروه از آدم‌ها شانس بیشتری برای انتقال ژنش به نسل بعدی دارد؟ البته که الف. زندگی کردن بدون میزان مشخصی از خودخواهی محال است.
سورینام
افراد ناهنجار از یک مزیت تاکتیکی بهره می‌برند. نیازی ندارند که به چارچوب‌های اداری که دست‌شان را می‌بندد، پای‌بند بمانند. نیازی ندارند که به کارهای بیهوده‌ای که در همهٔ باشگاه‌ها ثابت است تن بدهند. نیازی ندارند که با اسلایدهای پُرزرق‌وبرق اما مضحکِ پاورپوینت ایده‌های‌شان را کمی عامه‌پسندتر کنند. آن‌ها می‌توانند از مشاجرات اعصاب‌خردکنی که در بعضی جلسات اتفاق می‌افتد، خود را دور نگه دارند. آن‌ها می‌توانند با خیال راحت مناسبات عرفی را نادیده بگیرند. زیر هیچ‌گونه فشاری نیستند که هر دعوت‌نامه‌ای را بپذیرند یا به خاطر این‌که «به چشم بیایند»، در مراسم گوناگون شرکت کنند، چرا که در وهلهٔ اول اصلاً دعوت نمی‌شوند. نیازی هم ندارند که از ترس طرد شدن بااحتیاط حرف بزنند، چرا که همین حالا هم طرد شده‌اند.
سورینام
قانون اساسی ایالات متحدهٔ امریکا که اولین‌بار در ۱۷۸۷ تصویب شد، تاکنون ۲۷ بار اصلاح شده است. قانون اساسی فدرال کنفدراسیون سویس از سال ۱۸۴۸ تاکنون دوبار مورد بازنگری کلی و چندین‌بار مورد بازنگری‌های جزئی قرار گرفته است. قانون اساسی آلمان از سال ۱۹۴۹ تاکنون ۶۰ بار تغییر کرده. این نه‌تنها مایهٔ شرمساری نیست بلکه کاملاً هم معقول است. تصحیح‌پذیری، زیر بنای هر دموکراسی کارآمد است.
کاربر ۲۱۵۵۰۷۱
آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید.
MahShid Pourhosein
امروز همه‌چیز متفاوت شده و فقط مختص کار نیست. حتا در زندگی شخصی خودتان هم اگر مراقب نباشید ممکن است در کشاکش یک مسابقهٔ تسلیحاتی قرار بگیرید. هر چه بقیهٔ مردم بیشتر توییت کنند، شما برای این‌که از دور خارج نشوید مجبور می‌شوید بیشتر توییت کنید. هر چه بقیهٔ مردم بیشتر در صفحهٔ فیس‌بوک خود فعال باشند، شما هم باید بیشتر کار کنید تا از صفحهٔ رسانه‌های اجتماعی محو نشوید. هر چه دوستان شما بیشتر عمل جراحی پلاستیک انجام دهند، شما هم خیلی زود برای رفتن زیر تیغ جراح تحت فشار قرار می‌گیرید. همین پدیده در مورد مُد لباس، کیف‌وکفش، متراژ آپارتمان، تناسب اندام، ورزش (ماراتن، سه‌گانه و هزارگانه)، اسب بخار موتور ماشین‌تان و معیارهای اجتماعی دیگر هم صادق است.
سورینام
«اگر تقریباً همه مدرک دانشگاهی داشته باشند، این‌که شما هم یکی داشته باشید، شما را از بقیه متمایز نمی‌کند. برای رسیدن به شغل موردنظرتان ممکن است مجبور شوید به دانشگاهی سطح‌بالا (پُرهزینه) بروید یا مدرک بالاتری بگیرید. تحصیلات یک مسابقهٔ تسلیحاتی شده است که در درجهٔ اول به تولیدکنندگان این اسلحه‌ها سود می‌رساند که در این مثال کالج‌ها و دانشگاه‌ها هستند.»
سورینام
اگر باورهای عمیق درونی‌تان را به شکل واضحی به نمایش نگذارید، به‌تدریج به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی تبدیل می‌شوید. بقیه برای رسیدن به اهداف‌شان از شما سوءاستفاده خواهند کرد و دیر یا زود تسلیم خواهید شد. دیگر مبارزه نخواهید کرد. در برابر فشارهای روحی مقاومت نمی‌کنید.
کاربر ۵۴۳۴۲۹۹
اگر باورهای عمیق درونی‌تان را به شکل واضحی به نمایش نگذارید، به‌تدریج به یک عروسک خیمه‌شب‌بازی تبدیل می‌شوید.
کاربر ۵۴۳۴۲۹۹
یک تصویر منصفانه را تنها می‌شود از کسی جویا شد که سال‌هاست شما را به‌خوبی می‌شناسد و هراسی از روراست بودن ندارد، مثل شریک زندگی‌تان یا یک دوست قدیمی.
کاربر ۵۴۳۴۲۹۹
ما برای خاطره بیش‌ازاندازه و برای لحظات تجربه‌شده کمتر از حد ارزش قایل می‌شویم.
کاربر ۵۴۳۴۲۹۹

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان