بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
دنیا اساساً وابسته به مسائل اخلاقی نیست. پذیرش این مسئله برای ما آن‌قدر سخت است که علم برای این پدیده یک عبارت ابداع کرده: سفسطهٔ «دنیای عادل».
nazanin
«هر وقت فکر کردید که یک وضعیت یا یک فرد دارد زندگی شما را نابود می‌کند، در واقع خودتان هستید... که در حال نابود کردن زندگی‌تان هستید. خودقربانی‌پنداری یک روش فوق‌العاده برای نابود کردن زندگی‌تان است.»
nazanin
مهارت‌هایی را که واقعاً دارید تقویت کنید نه استعدادهای خیالی‌تان را.
nazanin
به جای این‌که نگران خاطرات آینده باشید، از تجربه‌های کنونی‌تان بهترین بهره را ببرید. به جای عکاسی از غروب، خودتان طعم آن را بچشید. یک زندگی، حتا اگر پُر از لحظات شگفت‌آور اما فراموش‌شده باشد، هنوز هم زندگی شگفت‌آوری است. پس به تجربه‌های‌تان به عنوان سپرده در بانک خاطره‌تان نگاه نکنید. یک روز در بستر مرگ خواهید افتاد و حساب‌تان به طور دائم بسته خواهد شد.
خدا را شکر مولایم علی شد
اپیکتتِ فیلسوف بدون این که در اینستاگرام عضو باشد، دو هزار سال پیش به نتیجهٔ مشابهی رسیده بود: «اگر یک نفر بدن شما را در اختیار هر غریبه‌ای که می‌بیند بگذارد، بدون شک خشمگین خواهید شد. اما ابایی ندارید از این که با دست خودتان ذهن‌تان را تحویل کسی بدهید تا با کلامش به شما حمله‌ور بشود و ذهن‌تان را مبهوت و سردرگم کند؟»
banzi
مهم نیست ترجیح می‌دهید چگونه سفر کنید، اثر معکوس یک تلهٔ تصمیم‌گیری است و بهتر است از آن فاصله بگیرید.
C2H6O
چارلی مانگر، می‌گوید: «اگر مادامی که یک مشکل قابل‌حل است به آن حمله نکنید و معطل کنید تا دیگر غیرقابل‌حل شود، در واقع این‌قدر ابله هستید که حق‌تان است با چنین مشکلی مواجه شوید.»
Mohammad Hashemi
خیلی مجذوب تبلیغاتی که بی‌پرده بودن را ترویج می‌کنند نشوید. به دلایل متعدد. یک: این حقیقت ساده که ما واقعاً نمی‌دانیم چه کسی هستیم. همان‌طور که در فصل قبل هم دیدیم، صدای درونی ما هر چه باشد، یک قطب‌نمای قابل‌اتکا نیست، بلکه بیشتر شبیه مخلوطی است از احساسات متناقض و لحظه‌ای. ما خودمان را درک نمی‌کنیم، پس رفتار «روراست» دقیقاً قرار است نشان‌دهندهٔ چه چیزی باشد؟ روراستی در روابط عاشقانه یا دوستی‌های بسیار نزدیک ضروری است اما در مناسبات معمولی و به‌خصوص روابط عام کاملاً بی‌مورد است.
yasinds
خیلی مجذوب تبلیغاتی که بی‌پرده بودن را ترویج می‌کنند نشوید.
yasinds
هر چه سریع‌تر متوجه شوید که شناختی از جهان ندارید، جهان را بهتر خواهید شناخت.
narges kabiri
ژن شما هم ترکیب همزمان ژن‌های والدین‌تان است، که آن‌ها هم به نوبهٔ خود ترکیب همزمان ژن‌های پدربزرگ و مادربزرگ‌تان هستند و الا آخر.
yasinds
انعطاف‌پذیری، مسلماً یک مزیت است، آن هم در زمانه‌ای که همه‌چیز در حال دگرگونی است.
yasinds
کریستنسن یک مسیحی مورمون متعهد است که زندگی خود را براساس میثاق‌هایش (یک عبارت قدیمی برای قول‌هایی که امکان شکست آن‌ها نیست) مدیریت می‌کند.
yasinds
به جای آن بی‌درنگ و بدون عذاب‌وجدان، با بازنگری در اموری که موردپسندتان نیست، هنر اصلاح را به کار بگیرید.
yasinds
حقیقت این است که شما با یک تنظیم ابتدایی شروع می‌کنید و بعد از آن باید مدام آن را اصلاح کنید. هر چه دنیا پیچیده‌تر باشد، نقطهٔ شروع شما کم‌اهمیت‌تر می‌شود. پس در زندگی شخصی یا کاری تمام منابع‌تان را برای رسیدن به یک تنظیم ابتدایی بی‌نقص هزینه نکنید.
yasinds
تصحیح‌پذیری، زیر بنای هر دموکراسی کارآمد است. مسئله به قدرت رساندن مرد یا زن شایسته (همان تنظیم ابتدایی) نیست، مسئله از روی کار برداشتن مرد نامناسب یا زن نامناسب بدون خون‌ریزی است.
yasinds
به قول دوایت آیزنهاور، ژنرال امریکایی که بعدها رئیس‌جمهور هم شد، «برنامه هیچ ارزشی ندارد. برنامه‌ریزی مهم‌ترین چیز است.»
yasinds
به عنوان یک خلبان غیرحرفه‌ای یاد گرفته‌ام که بیشتر از شروع، هنر اصلاح بعد از بلند شدن هواپیما است که اهمیت دارد.
yasinds
این‌که شما اساساً مُرده‌اید و هر آن‌چه از زندگی در اختیار دارید، یک موهبت است. یک حسابداریِ ذهنی به بهترین شکل خود. به این ترتیب آموختم که برای زمانم ارزش قایل شوم و با عصبی شدن آن را به هدر ندهم.
yasinds
شما نیز مبلغ ناچیزی را برای خودتان در نظر بگیرید که نسبت به آن کاملاً بی‌تفاوت هستید و در نظرتان مثل بادِ هواست. با به کار بستن این شیوه هیچ‌چیزی از دست نخواهید داد، به‌خصوص آرامش درونی‌تان را.
yasinds

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان