بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۱۴ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
پیش‌شرطْ اصطلاحی است که در روان‌شناسی به آن اطلاق می‌شود: اول پرداخت کنید، بعداً استفاده کنید. این نوعی از حسابداریِ ذهنی است که زهرِ پرداختِ پول را می‌گیرد.
yasinds
من ترجیح می‌دهم که هزینهٔ هتل‌ها را از قبل پرداخت کنم. به این ترتیب روبه‌رو شدن با صورت‌حساب در روز پایانی سفر، آخر هفتهٔ عاشقانه‌ام را در پاریس خراب نخواهد کرد. برندهٔ جایزهٔ نوبل، دنیل کانمن، این اثر را قاعدهٔ اوج ـ پایان می‌نامد:
yasinds
داشتن یک زندگی خوب، تا حد زیادی به تفسیری سازنده از وقایع بستگی دارد.
yasinds
زندگی موهبتی است که خداوند نصیب‌مان کرده و تا زنده‌ایم و نفس می‌کشیم، سهم هر انسانی‌ست که از مواهب آن بهره‌مند باشد.
yasinds
آیا از صف صندوق سوپرمارکت، انتظار در مطب دندان‌پزشکی و گیر کردن پشت ترافیک در بزرگراه‌ها متنفرید؟ فشار خون‌تان در عرض چند ثانیه به ۱۵ می‌رسد و هورمون‌های استرس‌تان دیوانه‌وار ترشح می‌شوند. اما به جای به‌هم ریختن، در نظر داشته باشید: اگر این تلاطمِ بیهوده روح و جسم‌تان را نخورد، یک سال بیشتر عمر خواهید کرد. این یک سالِ اضافه، با اختلاف تمام زمان‌هایی را که در صف‌ها گذرانده‌اید، جبران خواهد کرد
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
از شما می‌خواهم اجازه ندهید هیچ نیرویی، هیچ سدی و هیچ قدرتی امید شما را ویران کند. زندگی موهبتی است که خداوند نصیب‌مان کرده و تا زنده‌ایم و نفس می‌کشیم، سهم هر انسانی‌ست که از مواهب آن بهره‌مند باشد. شاید در توان‌مان نباشد که دنیای اطراف‌مان را تغییر دهیم. شاید هرگز قادر نباشیم نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها را متوقف کنیم. شاید نتوانیم جلوِ حوادث تلخ طبیعی زندگی را بگیریم. اما بی‌تردید این توان را داریم که دنیای درونی‌مان را سامان دهیم.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
یکی از ارزشمندترین استراتژی‌ها برای یک زندگی خوب این است که خودتان را بیش‌ازحد مهم تصور نکنید.
صابر
ترحم به خود یک رویهٔ فکری فاجعه‌آمیز است
صابر
خوشبختی چیزی است که در اختیار شماست ولی موفقیت را باید به دست بیاورید،
امیر محمد
خیلی واضح بگویم هر کس که بیش از ۵ دقیقه در یک رابطه بوده باشد باید تا الآن فهمیده باشد که بدون تصحیح و تطبیق مداوم رابطه دچار مشکل می‌شود.
صبا
جملهٔ کلیشه‌ای و پُرطرف‌دار «جوری زندگی کنید که انگار روز آخرتان است» که همیشه روی صفحات تقویم‌ها جا داشته، یک توصیهٔ احمقانه است که در زمان کوتاهی شما را با یک منجنیق به بیمارستان، زندان یا قبرستان پرتاب خواهد کرد. بخشی از زندگی خوب تدارک دیدن برای آینده، شناخت زودهنگام خطرات و جاخالی دادن از آن‌هاست.
احسان رضاپور
اگر دیدی که درون چاله‌ای هستی، به کَندن ادامه نده
امیر امانی پور
چرا هدف‌ها مؤثرند؟ چون افراد هدف‌گرا تلاش بیشتری برای تحقق آن می‌کنند. به‌علاوه اهداف تصمیم‌گیری را ساده‌تر می‌کنند.
امیر امانی پور
«اگر از دست‌یابی به خواسته‌هایت بازبمانی، در ازایش تجربه کسب می‌کنی.»
Samira.zavie
چیزهای جدید را با چیزهای به‌دردبخور اشتباه نگیرید. هر پدیدهٔ تازه، اعم از یک محصول تولیدی، دیدگاه یا گزارش خبری نیازمند مخاطب است. هر چه جهان پُرسروصداتر باشد، آن چیز نوظهور باید بلندتر فریاد بکشد تا شنیده شود. این صدا را خیلی جدی نگیرید. بیشتر چیزهایی که به اسم تحول ستایش می‌شوند، به‌دردنخورند.
مری و راه های نرفته اش
خبر بد: نمی‌توانید بقیه را تغییر بدهید، حتا شریک زندگی یا فرزندان‌تان را. انگیزهٔ تغییرات شخصی باید از درون انسان نشئت بگیرد. فشارهای خارجی یا استدلال‌های منطقی بی‌نتیجه خواهند بود. به همین خاطر یکی از قانون‌های طلایی من برای رسیدن به زندگی خوب به این شرح است: «از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که در آن مجبور به ایجاد تغییر در سایرین هستید، بپرهیزید.» این راهبرد ساده من را تا حد قابل‌قبولی از شر بدبختی‌ها، هزینه‌ها و سرخوردگی‌ها در امان داشته.
احسان رضاپور
بزرگ‌ترین چالش موفقیتْ سکوت دربارهٔ آن است. اگر قرار است به چیزی افتخار کنید به همین افتخار کنید.
Zahra
داشتن یک زندگی خوب، تا حد زیادی به تفسیری سازنده از وقایع بستگی دارد.
بهار
زندگی ما در معرض تلاطم‌های پی‌درپی قرار دارد و بیشتر وقت ما صرف مبارزه با بادهای مخالف و تغییرات غیرمنتظرهٔ جوّی می‌شود. با وجود این، ما همچنان مثل خلبان‌های ساده‌لوح و ناشی رفتار می‌کنیم؛ نقش تنظیمات ابتدایی را دست‌بالا گرفته و به طور منظم نقش اصلاح را دست‌کم می‌گیریم.
مری و راه های نرفته اش
من ترجیح می‌دهم که هزینهٔ هتل‌ها را از قبل پرداخت کنم. به این ترتیب روبه‌رو شدن با صورت‌حساب در روز پایانی سفر، آخر هفتهٔ عاشقانه‌ام را در پاریس خراب نخواهد کرد. برندهٔ جایزهٔ نوبل، دنیل کانمن، این اثر را قاعدهٔ اوج ـ پایان می‌نامد: شما نقطهٔ اوج و نقطهٔ پایان تعطیلات خود را به خاطر خواهید سپرد، اما باقی را فراموش خواهید کرد.
مری و راه های نرفته اش

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان