بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همه چیز بودن | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب همه چیز بودن اثر امیلی واپنیک

بریده‌هایی از کتاب همه چیز بودن

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۸از ۳۱ رأی
۳٫۸
(۳۱)
کلید رشد در اقتصاد نامطمئن داشتن «ذهنیتی است که بی‌ثباتی را می‌پذیرد و تغییر مجدد حرفه و مدل‌های کسب‌وکار و فرضیه‌ها را تحمل می‌کند و حتی از آن لذت می‌برد». در دورهٔ پس از رکود تطبیق‌پذیری فقط یک سرمایه نیست؛ ضرورت است.
Fereshte Salnoughi
ما به موضوع‌هایی که شیفتهٔ آن‌ها می‌شویم بسیار مشتاق هستیم، گاهی حتی شیفتگی ما وسواس‌گونه است. این اشتیاق ما را به جذب حداکثری، آن‌هم در زمانی کوتاه، سوق می‌دهد. چندپتانسیلی‌ها تجربهٔ سپری‌کردن ساعت‌ها برای تحقیق و تندخوانی کتاب‌ها و غرق‌شدن در فعالیت‌های جدید را دارند؛ ۳. ـ هنگام پیگیری علاقه‌ای جدید، به‌ندرت، از صفر شروع می‌کنیم؛ زیرا بسیاری از مهارت‌ها، قابلیت انتقال از رشته‌ای به رشتهٔ دیگر را دارند؛ برای مثال، دانش ریاضی می‌تواند در درک سریع‌تر تئوری موسیقی را به شما کمک کند. تجربهٔ سال‌ها سرودن شعر و درگیرشدن با مسئلهٔ نحوهٔ همکاری کلمات در ارتباط با هم ممکن است یادگیری برنامه‌نویسی را ساده‌تر کند.
Fereshte Salnoughi
چندپتانسیلی‌ها برای یافتن راه‌حل‌های خلاقانه در موقعیت بسیار مناسبی هستند؛ زیرا می‌توانند از منظرهای بسیار بهره بگیرند. ما همان «جامعهٔ مشکل‌گشای گسترده» را یک‌جا داریم!
Fereshte Salnoughi
ممکن است اصطلاح «همه‌کاره‌وچندکاره» توصیف دقیق‌تری برای فردی چندپتانسیلی باشد
Fereshte Salnoughi
احساس شرم و گناه (هنگام حرکت از زمینه‌ای به بعدی)؛ ـ ناراحتی از بارها تازه‌کاربودن؛ ـ ترس از بهترین‌نبودن؛ ـ سندرم وانمودکنندگی؛ ـ منتقدهای بیرونی؛ ـ سؤال مخوف خب، چه‌کاره‌ای؟
Fereshte Salnoughi
چسبیدن به شغلی که ایدئال ما نیست اما هزینه‌های‌مان را تأمین می‌کند شاید پرزرق‌وبرق به نظر نیاید، اما می‌تواند آن چیز (موقتی) باشد که رؤیاهایمان را ممکن می‌کند. داشتن منبع‌درآمد قابل‌اتکا آزادانه آزمایش‌کردن را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا اشتیاق‌های‌مان را از زیر فشار نیاز به کسب درآمد فوری رها می‌کند!
Homa Sh
ما از طریق نشانه‌های اجتماعی و شرطی‌سازی یاد می‌گیریم ایدهٔ آرمانیِ ندای راستین را باور کنیم: به این ایده باور پیدا کنیم که ما، نفربه‌نفر، در زندگی کاری بزرگ بر عهده داریم و قرار است آن را انجام دهیم؛ به‌عبارتی، تقدیر ما این است!
سهيل قهرمانی
با موشکافی می‌توانیم این پرسش را که وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه‌کاره شوی این‌طور ترجمه کنیم: در این زندگی تو اجازهٔ داشتنِ یک هویت داری؛ بنابراین انتخاب تو کدام است؟ وحشتناک نیست؟ وقتی این سؤال این‌گونه بیان می‌شود، جای تعجب نیست که ما را مضطرب کند.
سهيل قهرمانی
شاید برخی به این افکار برچسبِ پوچی یا شکم‌سیری یا اقتضای سن یا نرسیدن به بلوغ در آن زمان بزنند، ولی «من چرا اینجا هستم؟» از آن سؤال‌هایی است که انسان‌ها در تمامی سنین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند
سهيل قهرمانی
قاطع‌ترین سؤالی که به ذهنم می‌رسید این بود: اگر قرار باشد برای خوشحال‌بودنم مدام از شاخه‌ای به شاخهٔ دیگر بپرم، آیا ممکن است روزی به موفقیتی دست پیدا کنم؟ نگرانی من بیشتر از این بابت بود که نکند جوهرهٔ وجودم شخصیتی است که نمی‌تواند متعهد یا پیگیر باشد! مطمئن بودم که ایرادی دارم.
سهيل قهرمانی

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان