بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همه چیز بودن | طاقچه
کتاب همه چیز بودن اثر امیلی واپنیک

بریده‌هایی از کتاب همه چیز بودن

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۸از ۳۱ رأی
۳٫۸
(۳۱)
ریشهٔ «آماتور» برگرفته از واژهٔ «amare»، به‌معنای عشق، در زبان لاتین است و برای کسی به کار می‌رود که کاری را از سر علاقه انجام می‌دهد، نه برای کسب درآمد به‌صورت حرفه‌ای ـ‌مترجم.
شهرام صفاری زاده
عصب‌شناسان اصلی را تحت‌عنوان «استفاده کن یا از دست بده» تعریف کرده‌اند که وقتی از عملکرد شناختی صحبت می‌شود، می‌توان به آن رجوع کرد: اگر از مهارتی مشخص یا بخشی از مغز به‌طور مرتب استفاده نمی‌کنید، کارتان در آینده برای بهره‌گیری از آن دشوارتر خواهد شد.
hadi
اگر خیلی احساس اعتمادبه‌نفس نمی‌کنید، می‌توانید «ادایش را دربیاورید تا تبدیل به آن شوید».
شهرام صفاری زاده
حقیقت این است که شما بدون تقدیر یا هدف نیستید؛ دلیل بسیار خوبی پشت کنجکاوی سیری‌ناپذیرتان وجود دارد: شما کسی هستید که قرار است اوضاع را به هم بریزد، چیزی نوین خلق کند، مسئله‌های پیچیده و چندبعدی را حل کند و به‌شیوه‌ای منحصربه‌فرد زندگی دیگران را بهتر کند. تقدیرتان، هر چه باشد، شما نمی‌توانید با سرکوب‌کردن چندپتانسیلی‌بودن‌تان آن را محقق کنید؛ باید آن را دریابید و از آن به‌بهترین نحو استفاده کنید.
آهو
هنگامی که پروژه‌ای برای پیگیری انتخاب می‌کنید، سعی کنید به‌چشم تعهدی سنگین به آن نگاه نکنید. آیا می‌توانید آن را به چشم اکتشاف یا چیزی ببینید که دارید امتحان می‌کنید؟ با حس کنجکاوی و شگفتی سراغ علاقه‌های خود بروید و یادتان باشد که لذت ببرید!
احسان
احتمالاً این اصطلاح را شنیده‌اید که «چیزی پیداکن که عاشق انجام‌دادنش هستی و آن وقت دیگر یک روز هم در زندگی‌ات کار نخواهی کرد». این توصیه برای چندپتانسیلی‌ها نسبتاً بی‌مصرف است؛ زیرا ما، برحسب طبیعت‌مان، برای خوشحالی به تنوع نیاز داریم. حتی وقتی چیزی پیدا می‌کنیم که عاشقش هستیم، اگر قرار بود آن را هر روز و برای همیشه انجام دهیم احساس نارضایتی می‌کردیم؛
آهو
زمان آن رسیده است که این روایت عجزآور را کنار بگذارید و برایش جایگزینی در نظر بگیرید: شاید چندپتانسیلی‌ها اشخاص تأثیرگذاری هستند که به‌درستی درک نشده‌اند!
Lily
الگوها و نیروهایی که شما را به حرکت وا می‌دارند بشناسید، اما درعین‌حال یاد بگیرید با چندگانگی‌تان احساس راحتی کنید. شما موجودی با پیچیدگی و ظرافت هستید و در درون‌تان تضادها و موضوع‌های پیش‌بینی‌ناپذیری وجود دارند که این خوب است.
mehrnaz
آدم‌های مختلف دربرابر کارهایی که روح را تغذیه نمی‌کنند سطح تحمل‌های متفاوتی دارند؛
Lily
اختصاص‌دادن یک مدت، مثلاً یک ماه، یک هفته یا حتی یک آخرهفته، به صرفاً یک پروژه روشی قدرتمند برای دست‌یابی به پیشرفت اساسی است.
احسان

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد