بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ترس ها و مزخرفات ذهنی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ترس ها و مزخرفات ذهنی اثر آرتور شوپنهاور

بریده‌هایی از کتاب ترس ها و مزخرفات ذهنی

۳٫۶
(۶۰)
با مشاهدهٔ مؤسسات بی‌شمار آموزشی که در جهان وجود دارد شاید به این فکر بیافتید که نژاد انسان سرشار از خرد و آگاهی است، اما این فقط ظاهر فریبندهٔ ماجرا است. در واقع این موسسات برای کسب درآمد تاسیس شده‌اند
محمد دانشجو
اگر واقعا می‌خواهید بدانید که چه حسی به یک شخص دارید، به این فکر کنید که اگر نامه‌ای غیرمنتظره از آن شخص را جلوی پادری خانه‌تان ببینید چه حسی پیدا می‌کنید.
sayeshyni
در دوران کودکی پذیرفتن این اعتقادات در اوج خود قرار دارد و به همین دلیل ادیان پیش از هر چیز عزم خود را جزم نموده‌اند که سال‌های ابتدایی حیات انسان را به تملک خود درآورند. نتیجه این است که ایمان، حتی بیشتر از معجزاتی که از آن‌ها سخن می‌گوید، عقلانیت را زیر سوال می‌برد، زیرا هنگامی که در دوران کودکی با تکرار بسیار، اصول و قواعدی را به فرد دیکته کنند و تمام راه‌های شک و تردید را بسته نگه دارند، آثاری که در ذهن فرد به جا می‌گذارد چنان عمیق است که می‌توان گفت همان‌طوری که آن شخص به وجود خودش اطمینان دارد، در وجود آن اصول نیز تردیدی به خود راه نمی‌دهد، و به ندرت و احتمالاً یکی در میان هزاران نفر یافت می‌شود که به عقلش رجوع می‌کند و از خود می‌پرسد: تا چه میزان مسائلی که آموختم حقیقت دارد؟
mary
پول، عامل خوشبختی انسان در عالم مادی است، بنابراین فردی که نمی‌تواند با یک قطعهٔ موسیقی به سعادت برسد تمام روح خود را به پول می‌فروشد.
Yegan
فلسفه برای همه مناسب نیست.
NAVA SH
استفاده از واژهٔ person که به معنی شخص می‌باشد، برای تعریف هویت فردی انسان بسیار بجا و مناسب است، زیرا این کلمه در اصل به معنای نقابی است که بازیگران به چهره می‌زنند، حقیقت این است که هیچ‌کس آن‌گونه که نشان می‌دهد نیست. ما همیشه نقابی بر چهره داریم و دائماً در حال نقش بازی کردن هستیم.
ヽ( ´¬`)ノپری
به گمانم شعار پزشکان نیز چنین است: استفاده از دارو را در همه‌جا رواج دهید هرچند منجر به نابودی جهان شود
ヽ( ´¬`)ノپری
اما در حقیقت، هر فریبی، هرچند مقدس، باز هم یک فریب است.
JimHawkins
فلسفه یک دانش محسوب می‌شود، تنها با آن‌چه می‌توان شناخت سر و کار دارد و ارتباطی با اعتقادات ندارد. حتی اگر در نظر شخصی این امر متفاوت و وارونه به نظر برسد باز هم ایمان را زیر سوال نمی‌برد، زیرا ماهیت ایمان، آموختن آن چیزی است که نیازی به شناخت ندارد. اگر این‌گونه بود دیگر ایمان یک مقولهٔ بی‌فایده و مضحک به نظر می‌رسید، مانند فردی که بخواهد یک مسئلهٔ ریاضی را با ایمان حل نماید.
alf
شخصی که دوست ندارد در دستهٔ عوام‌الناس قرار بگیرد باید بیشتر از معرفت بهره ببرد و بر احساسات شدیدی که ناشی از اراده است غلبه کند.
alf

حجم

۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۹۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
۱۲,۰۰۰
۵۰%
تومان