بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فضیلت کناره گرفتن | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب فضیلت کناره گرفتن اثر سوند برینکمان

بریده‌هایی از کتاب فضیلت کناره گرفتن

۳٫۷
(۵۸)
دلیربودن به معنای کله‌خراب‌بودن یا کنارگذاشتنِ هر گونه اضطراب و نگرانی‌ای نیست، بلکه بیشتر به معنیِ آن است که جرئت داشته باشیم تا کار درست را انجام بدهیم، حتی اگر از انجام‌دادن آن هراس داشته باشیم.
SaNaZ
زمان زیادی طول نمی‌کشد تا ماشین آخرین مدلی که مدت‌ها تمام فکر و ذکرم را به خودش مشغول کرده بود به چیز «معمولی» ای تبدیل شود و در دلم آرزوی داشتن مدلی جدیدتر ایجاد شود. از قضا، این رفتار شرم‌آور و آشکارا بچگانه رفتاری مطلوب دانسته می‌شود.
Number One
مگر زندگی «به‌چنگ‌آوردنِ حداکثر ممکن» و رسیدن به بیشترین سطح ممکن در متنوع‌ترین زمینه‌های ممکن نیست؟ نه لزوماً.
Number One
چراکه داشتنِ شخصیتِ اخلاقی خوب مستلزم این است که بتوانید به انگیزه‌های شخصی و وسوسه‌های خودتان نه بگویید. او معتقد است درنهایت ما چیزی جز خصیصه‌های اخلاقی‌مان نیستیم.
saeedeh
ضرورتِ کناره‌گرفتن نه نوعی سختی‌کشیدنِ طاقت‌فرسا، بلکه چیزی است که می‌تواند واقعاً سودمند باشد.
saeedeh
از نظر شوارتز مشکل در این است که تأکید مدرنِ ما بر فردگرایی، کنترل و داشتن حق انتخابْ ممکن است ما را از اصلی‌ترین واکسنِ خودمان در برابر افسردگی محروم کند؛ یعنی حس تعلق و درگیری در گروه‌ها و زمینه‌ها.
Sav
پولمان را پس‌انداز می‌کنیم تا چیز جدیدی را که واقعاً می‌خواهیمش بخریم، زمان زیادی چشم‌به‌راهیم تا به دستش بیاوریم و نقدهایی که در اینترنت درباره‌اش نوشته‌اند را می‌خوانیم و لحظه‌ای که بالاخره آن چیز با بسته‌بندی و طراحی شکیلش به دستمان می‌رسد، از خوشی بال درمیاوریم، اما چیزی طول نمی‌کشد که تمنای داشتنِ چیز جدید دیگری به جانمان می‌افتد، چیزی متفاوت و بهتر. برای برخی از آدم‌ها نقل‌مکان از خانه‌ای به خانهٔ دیگر پروژه‌ای است که تمام طول عمرشان طول می‌کشد و هیچ‌وقت هم واقعاً از خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند احساس رضایت ندارند. برخی دیگر، به‌صورتی عمومی‌تر، لذتِ پیروزی را (مثلاً وقتی به شغل یا شریکِ زندگیِ دلخواهشان می‌رسند) برای مدتی بسیار کوتاه تجربه می‌کنند و خیلی زود، دوباره عطشِ رفتن دنبالِ چیز یا کس جدیدتر و بهتری سراغشان می‌آید.
miiimkaaaf
بعد از فروکش‌کردنِ تنش میان کشورها یا گروه‌ها (مثلاً بعد از جنگ‌ها)، صلح پایدار در مواقعی محتمل‌تر است که طرفِ برنده به کمتر از آنچه می‌تواند از آنِ خود کند رضایت بدهد.
محسن
جوامع به‌شدت نابرابر، راه‌حلِ مسائل عمومی به‌شکل روزافزونی به افراد برون‌سپاری شده است. ما دربارهٔ فردی‌شدنِ مسائل اجتماعی سخن می‌گوییم، مثلاً وقتی‌که -علی‌رغم نرخ بالای بیکاری در کشور- خودِ افراد را مقصر می‌دانیم که انگیزهٔ کافی برای پیداکردن شغل ندارند. انگیزه ممکن است یکی از مؤلفه‌ها باشد، اما مسئلهٔ بزرگ‌تر، به احتمال زیاد، کمبود ساختاری مشاغل است و از این لحاظ، نامنصفانه است که از فرد بخواهیم زندگی‌نامه‌اش را زیرورو کند تا راه‌حلی برای ناهماهنگی‌های سیستمی پیدا کند.
محسن
مسائل اجتماعی را لاجرم باید با راهکارهای سیاسی حل‌وفصل کرد. نه می‌توان آن‌ها را به سطح فردی خصوصی‌سازی کرد، نه مسائل خصوصی مردم باید موضوعِ دخالت‌های حکومتی قرار بگیرد
محسن

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان