بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آدم های سمی | طاقچه
کتاب آدم های سمی اثر لیلیان گلاس

بریده‌هایی از کتاب آدم های سمی

۳٫۲
(۵۵)
«هر که عیب دگران نزد تو آورد و شمرد / تو بدان عیب تو نزد دگران برد و شمرد.»
الهام
فقط اگر این واقعیت را بپذیرید که ما نیز می‌توانیم تأثیری سمی در زندگی دیگران داشته باشیم و همه مجبور نیستند ما را دوست داشته باشند یا همه مانند یکدیگر نیستند و حقایقی نظیر اینها، مطمئنآ در زندگی‌مان آرامش بیشتری خواهیم داشت.
شادی
واقعیت این است که خلق‌وخوی منفی شما، خلق‌وخوی دیگران را نیز سمی و منفی می‌کند و آنها به‌طور ناخودآگاه شروع می‌کنند به بروز واکنش‌هایی که مانند چرخه‌ای معیوب، دوباره بر رفتار شما اثر منفی می‌گذارد.
شادی
اگر شما این واقعیت را بپذیرید که نه هرکسی مجبور است شما را دوست داشته باشد و نه شما مجبورید همه را دوست داشته باشید، مواجهه با افراد سمی برای‌تان بسیار آسان‌تر خواهد شد.
الهام
هرگاه کسی سعی کرد فردی دیگر را در نظر شما بی‌اعتبار کند، باید متوجه باشید که قضاوت‌تان تحت‌تأثیر او قرار نگیرد. اگر آنها فردی را دوست ندارند دلیل نمی‌شود که شما هم او را دوست نداشته باشید. دقت کنید که تلقی دیگران از یکدیگر را ملاک ارزیابی‌های خود قرار ندهید. چه‌بسا فردی که برای دیگران سمی است برای شما به بهترین دوست تبدیل شود.
الهام
از اینکه کنایه و تحقیری در مورد فردی روا دارید و سپس بگویید: «شوخی کردم!» اکیدآ خودداری کنید.
شادی
اگر تصور من از خودم این است که من دوست‌داشتنی هستم، به این معنی نیست که هر کس با من مواجه شد لاجرم باید مرا دوست داشته باشد یا دلش بخواهد در کنار من باشد.
شادی
اما خوب است که از دشمنتان بپرسید آیا شما آدم خوبی هستید یا خیر. در آن موقع است که شما قطعآ با وجوه دیگر خودتان نیز آشنا خواهید شد.
شادی
هرگاه عبارت «شوخی کردم» را شنیدید دراصل باید این‌گونه تعبیر کنید: «من شوخی نکردم. من عصبانی هستم، احساس عدم اطمینان می‌کنم»، یا خیلی ساده، «من شوخی نکردم و از دست تو خشمگین هستم یا به تو حسادت می‌کنم.»
Mahdi
در دوران زندگی‌مان ما گاه برنده می‌شویم و گاه بازنده، و بدون شک هیچ احساسی به شیرینی برنده‌شدن و هیچ احساسی به تلخی بازنده‌شدن نیست؛ اما باید بدانیم که چگونه به شکلی رشدیافته و متمدنانه با شکست‌ها و پیروزی‌هایمان روبه‌رو شویم. باید یاد بگیریم زندگی میدان مسابقه نیست و اطرافیان هم رقبای ما نیستند. زمانی که یاد بگیریم «مقایسه» بالاترین نقطه‌ضعف هر بشری است، آن‌گاه دست از مقایسه و ملازم همیشگی آن یعنی حسادت برخواهیم داشت.
raziyeh

حجم

۳۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۰صفحه بعد