بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بازگشت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بازگشت اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب بازگشت

امتیاز:
۴.۶از ۴۰۹ رأی
۴٫۶
(۴۰۹)
ماجرای قضاوت و آبروی انسان مؤمن، بسیار در دین ما اهمیت دارد.
StarShadow
امام صادق (ع) در مورد تأثیر لقمه حرام بر نسل انسان می‌فرماید: ««کَسبُ الحَرام یبَینُ فِی الذُّرِّیة؛ درآمد حرام در نسل آشکار می‌شود.» شیخ حسنعلی نخودکی (ره) می‌گفت: من به هر جا رسیدم از سه چیز بود: توجه به نماز اول وقت، احترام به سادات و لقمه حلال.
StarShadow
در روایات هست که در زمان قضاوت بین مردم، شیطان همنشین انسان است. یعنی این کار فوق العاده سخت و مهم است. چرا که پای آبروی انسان‌ها در میان است.
StarShadow
ممکن است کسی بگوید بچه‌های آن فرد حرام خوار چه تقصیری دارند؟ پاسخ آن است که این عالَم، عالَم اسباب است؛ «گندم از گندم بروید، جو ز جو»، چنین پدری برای فرزندانش زمینه خوبی ندارد، هرچند که آن فرزند می‌تواند با اراده خود به سمت خدا برود اما سخت است و مثل آن است که خلاف جریان آب حرکت کند اما در مقابل، پدری که حلال خور است دین داری برای فرزندانش مثل شنا کردن در مسیر جریان آب و راحت است.
StarShadow
قرار شد که من اول خودم را از بعضی صفات رذیله با راهنمایی آن ولی خدا پاک کنم و سپس معارفم را تکمیل نمایم و خود را به کمالات روحی برسانم تا لیاقت معاشرت با اهل بیت: را پیدا کنم. وای کاش من این کارها را خودم در دنیا انجام داده بودم که دیگر اینجا معطل نمی‌شدم. زیرا تا انسان لذت همنشینی با این بزرگواران را نچشیده، نمی‌تواند بفهمد که چقدر معاشرت با آن‌ها ارزش دارد.
sh
می‌گویند یکی از شفیعان انسان در روز قیامت قرآن است. آن‌ها که قرآن را با تدبر وتوجه قرائت می‌کنند، می‌دانند که در قیامت به آن‌ها گفته می‌شود: بخوان و بالا برو. یعنی بسیاری از مقامات عالیه در آن روز در اختیار کسانی است که قرآن را خواندند و فهمیدند و عمل کردند
StarShadow
به من نشان دادند که چگونه هر دعا و مناجات از روی زمین، مانند یک شعاع نور به آسمان می‌رود و فرشتگان با سرعت مشغول پاسخ به این دعاها و استجابت آن‌ها هستند.
StarShadow
یکی از آثار لقمه حرام که در روایات به آن اشاره شده، ایجاد بی‌حالی در دعا و عدم استجابت آن و ایجاد شک و شبهه و قساوت قلب است، ضمن اینکه اثر آن در فرزندان و نسل آدمی نیز دیده می‌شود. در واقع کسی که حرام خواری می‌کند مثل کویر است که در آن بذر بکارد، رشد نمی‌کند.
StarShadow
بسیاری از مقامات عالیه در آن روز در اختیار کسانی است که قرآن را خواندند و فهمیدند و عمل کردند.
sh
من که از مشاهده عذاب‌های جهنم ترسیده بودم به آن‌ها گفتم: من چه کنم که گرفتار نشوم؟ آن‌ها به من گفتند: به نماز اول وقت اهمیت بیشتری بده، تا می‌توانی به بندگان خدا با مهربانی خدمت کن و...
sh

حجم

۳۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان