بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۵ رأی
۴٫۱
(۹۵)
اگر مراد از مظاهر تمدّن‌ و نوآوردها، اختراعات‌ و ابتکارات‌ و صنعت‌های‌ پیشرفته‌ که‌ در پیشرفت‌ و تمدّن‌ بشر دخالت‌ دارد، هیچ‌گاه‌ اسلام‌ و هیچ‌ مذهب‌ توحیدی‌ با آن‌ مخالفت‌ نکرده‌ و نخواهد کرد؛ بلکه‌ علم‌ و صنعت، ‌ مورد تأکید اسلام‌ و قرآن‌ مجید است‌. و اگر مراد از تجدّد و تمدّن‌ به‌ آن‌ معنی‌ است‌ که‌ بعضی‌ روشن‌فکران‌ حرفه‌ای‌ می‌گویند که‌ آزادی‌ در تمام‌ منکرات‌ و فحشا حتّی‌ همجنس‌بازی‌ و از این‌ قبیل‌، تمام‌ ادیان‌ آسمانی‌ و دانشمندان‌ و عقلا با آن‌ مخالف‌اند گرچه‌ غرب‌ و شرق‌زدگان‌ به‌ تقلید کورکورانه‌، آن‌ را ترویج‌ می‌کنند.
ادریس
با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخّص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیرد. و از ملّت‌ امیدوارم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت‌ و تصمیم‌ اراده‌ به‌ پیش‌ روند و بدانند که‌ با رفتن‌ یک‌ خدمتگزار در سدّ آهنین‌ ملّت‌ خللی‌ حاصل‌ نخواهد شد
Sajjad Nikmoradi
برای‌ همیشه‌ نگذاریم‌ دانشگاه‌ها به‌ انحراف‌ کشیده‌ شود؛ و هر جا انحرافی‌ به‌ چشم‌ خورد، با اقدام‌ سریع‌ به‌ رفع‌ آن‌ کوشیم‌. و این‌ امر حیاتی‌ باید در مرحلۀ‌ اوّل با دست‌ پرتوان‌ خود جوانان‌ دانشگاه‌ها و دانش‌سراها انجام‌ گیرد که‌ نجات‌ دانشگاه‌ از انحراف‌، نجات‌ کشور و ملّت‌ است‌.
جواد
بدانید که‌ نژاد آریا و عرب‌ از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی‌ کم‌ ندارد و اگر خودیِ خود را بیابد و یأس‌ را از خود دور کند و چشمداشت‌ به‌ غیر خود نداشته‌ باشد، ‌در دراز مدّت‌ قدرت‌ همه‌کار و ساختن‌ همه‌چیز را دارد. و آنچه‌ انسان‌های‌ شبیه‌ به‌ اینان‌ ‌به‌ آن‌ رسیده‌اند شما هم‌ خواهید رسید به‌ شرط‌ اتّکال‌ به‌ خداوند تعالی‌ ‌و اتّکا به‌ نفْس‌، و قطع‌ وابستگی‌ به دیگران‌ و تحمّل‌ سختی‌ها برای‌ رسیدن‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ و خارج‌ شدن‌ از تحت‌ سلطۀ‌ اجانب‌.
جواد
ملّت‌ عزیز ایران‌ توصیه‌‌می‌کنم‌ که‌ از این‌ راه‌ مستقیم‌ الهی‌ که‌ نه‌ به‌ شرقِ مُلحد و نه‌ به‌غربِ ستمگرِ کافر وابسته‌ است‌، بلکه‌ به‌ صراطی‌ که‌ خداوند به‌ آنها نصیب‌ فرموده‌ است‌ محکم‌ و استوار و متعهّد و پایدارْ پایبند بوده‌ و لحظه‌ ]ای[ از شُکر این‌ نعمت‌ غفلت‌ نکرده‌ و دست‌های‌ ناپاک عُمّال‌ ابرقدرت‌ها - چه‌ عُمّال‌ خارجی‌ و چه‌ عُمّال‌ داخلی‌ بدتر از خارجی - تزلزلی‌ در نیّت‌ پاک‌ و ارادۀ‌ آهنین‌ آنان‌ رخنه‌ نکند
جواد
و وصیّت‌ من‌ به‌ ملّت‌های‌ کشورهای‌ اسلامی‌ است‌ که‌ انتظار نداشته‌ باشید که‌ از خارج‌ کسی‌ به‌ شما در رسیدن‌ به‌ هدف‌ که‌ آن‌ اسلام‌ و پیاده‌ کردن‌ احکام‌ اسلام‌ است‌ کمک‌ کند؛ خود باید به‌ این‌ امر حیاتی‌ که‌ آزادی‌ و استقلال‌ را تحقّق‌ می‌بخشد قیام‌ کنید.
Zeinab
باید بدانید که‌ وابستگی‌ در بعض‌ امور هر چند ممکن‌ است‌ ظاهر فریبنده‌ای‌ داشته‌ باشد یا منفعت‌ و فایده‌ای‌ در حال‌ داشته‌ باشد، لکن‌ در نتیجه‌، ریشۀ‌ کشور را به‌ تباهی‌ خواهد کشید. و کوشش‌ داشته‌ باشید در بهتر کردن‌ روابط‌ با کشورهای‌ اسلامی‌ و در بیدار کردن‌ دولتمردان‌ و دعوت‌ به‌ وحدت‌ و اتّحاد کنید که‌ خداوند با شماست‌.
Zeinab
من در طول مدّت نهضت و انقلاب به واسطۀ سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغل‌بازی آنان اِغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود. و میزان در هر کس، حال فعلی او است.
Sajjad Nikmoradi
از جمله‌ نقشه‌ها که‌ مع‌الأسف‌ تأثیر بزرگی‌ در کشورها و کشور عزیزمان‌ گذاشت‌ و آثار آن‌ باز تا حدّ زیادی‌ به‌ جا مانده‌، بیگانه‌ نمودن‌ کشورهای‌ استعمارزده‌ از خویش‌، و غرب‌زده‌ و شرق‌زده‌ نمودن‌ آنان‌ است؛ ‌ به‌ طوری‌که‌ خود را و فرهنگ‌ و قدرت‌ خود را به‌ هیچ‌ گرفتند و غرب‌ و شرق‌، دو قطب‌ قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ‌ آنان‌ را والاتر و آن‌ دو قدرت‌ را قبله‌گاه‌ عالَم‌ دانستند و وابستگی‌ به‌ یکی‌ از دو قطب‌ را از فرائض‌ غیرقابل‌ اجتناب‌ معرفی‌ نمودند! و قصۀ‌ این‌ امر غم‌انگیز، طولانی‌ و ضربه‌هایی‌ که‌ از آن‌ خورده‌ و اکنون‌ نیز می‌خوریم‌، کشنده‌ و کوبنده‌ است‌.
کاربر ۱۱۷۰۸۷۰
وصیت‌نامۀ سیاسی – الهی حضرت امام خمینی (ره)
جواد

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان