بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۹ رأی
۴٫۱
(۹۹)
صد افسوس‌ که‌ این‌ انقلاب‌ دیر تحقّق‌ پیدا کرد و لااقل‌ در اول‌ سلطنت‌ جابرانۀ‌ کثیف‌ محمدرضا تحقّق‌ نیافت‌؛ و اگر شده‌ بود، ایران‌ غارت‌زده‌ غیر از این‌ ایران‌ بود.
Sajjad Nikmoradi
به‌ ملّت‌ شریف‌ ایران‌ وصیّت‌ می‌کنم‌ که‌ در جهان‌ حجم‌ تحمّل‌ زحمت‌ها و رنج‌ها و فداکاری‌ها و جان‌نثاری‌ها و محرومیّت‌ها، مناسب‌ حجم‌ بزرگی‌ مقصود و ارزشمندی‌ و علوّ رتبۀ‌ آن‌ است‌، آنچه‌ که‌ شما ملّت‌ شریف‌ و مجاهد برای‌ آن‌ به پاخاستید و دنبال‌ می‌کنید و برای‌ آن‌ جان‌ و مال‌ نثار کرده‌ و می‌کنید، والاترین‌ و بالاترین‌ و ارزشمندترین‌ مقصدی‌ است‌ و مقصودی‌ است‌ که‌ از صدر عالَم‌ در اَزل‌ و از پس‌ این‌ جهان‌ تا اَبد عرضه‌ شده‌ است‌ و خواهد شد
الف. میم
امّا به‌ ملّت‌ عزیز ایران‌ توصیه می‌کنم‌ که‌ نعمتی‌ که‌ با جهاد عظیم‌ خودتان‌ و خون‌ جوانان‌ برومندتان‌ به‌ دست‌ آوردید، همچون‌ عزیزترین‌ امور قدرش‌ را بدانید و از آن‌ حفاظت‌ و پاسداری‌ نمایید و در راه‌ آن‌، که‌ نعمتی‌ عظیم‌ الهی‌ و امانت‌ بزرگ‌ خداوندی‌ است‌ کوشش‌ کنید و از مشکلاتی‌ که‌ در این‌ صراط‌ مستقیم‌ پیش‌ می‌آید، نهراسید که‌: إنْ‌ تَنْصُروُا اللهِ ینْصُرْکمْ‌ وَ یثَبِّتْ اَقْدامَکمْ
الف. میم
و آن‌ روزی‌ که‌ ان‌شاءالله تعالی‌ مُصلح‌ کلّ‌ ظهور نماید، گمان‌ نکنید که‌ یک‌ معجزه‌ شود و یک‌روزه‌ عالَم‌ اصلاح‌ شود؛ بلکه‌ با کوشش‌ها و فداکاری‌ها ستم‌کاران‌ سرکوب‌ و منزوی‌ می‌شوند.
takhtary
آیا بهتر نیست‌ که‌ با فکر و قلم‌ و بیان‌ خود دولت‌ و مجلس‌ و ملّت‌ را راهنمایی‌ برای‌ حفظ‌ میهن‌ خود نمایید؟ آیا سزاوار نیست‌ که‌ به‌ این‌ ملّت‌ مظلوم‌ محروم‌ کمک‌ کنید و با یاری خود حکومت‌ اسلامی‌ را استقرار دهید؟ آیا این‌ مجلس‌ و رئیس‌ جمهور و دولت‌ و قوۀ‌ قضایی‌ را از آنچه‌ در زمان‌ رژیم‌ سابق‌ بود بدتر می‌دانید؟ آیا از یاد برده‌اید ستم‌هایی‌ که‌ آن‌ رژیم‌ لعنتی‌ بر این‌ ملّت‌ مظلوم‌ بی‌پناه‌ روا می‌داشت‌؟ آیا نمی‌دانید که‌ کشور اسلامی‌ در آن‌ زمان‌ یک‌ پایگاه‌ نظامی‌ برای‌ آمریکا بود و با آن‌ عمل‌ یک‌ مستعمره‌ می‌کردند و از مجلس‌ تا دولت‌ و قوای‌ نظامی‌ در قبضۀ‌ آنان‌ بود و مستشاران‌ و صنعتگران‌ و متخصّصان‌ آنان‌ با این‌ ملّت‌ و ذخائر آن‌ چه‌ می‌کردند؟
takhtary
قدرت‌ تبلیغاتی‌ ما بسیار ضعیف‌ و ناتوان‌ است‌ و می‌دانید که‌ امروز، جهان‌ روی‌ تبلیغات‌ می‌چرخد
takhtary
رئیس‌ جمهور و وُکلای‌ مجلس‌ از طبقه‌ای‌ باشند؛ که‌ محرومیّت‌ و مظلومیّت‌ مستضعفان‌ و محرومان‌ جامعه‌ را لمس‌ نموده‌ و در فکر رفاه‌ آنان‌ باشند، نه‌ از سرمایه‌داران‌ و زمین‌خواران‌ و صدرنشینان‌ مرفّه‌ و غرق‌ در لذّات‌ و شهوات‌ که‌ تلخی‌ محرومیّت‌ و رنج‌ گرسنگان‌ و پابرهنگان‌ را نمی‌توانند بفهمند.
takhtary
رفتن‌ به‌ انگلستان‌ و فرانسه‌ و آمریکا و مسکو، افتخاری‌ پر ارزش‌ و رفتن‌ به‌ حجّ‌ و سایر اماکن‌ متبرّکه، ‌ کهنه‌پرستی‌ و عقب‌ماندگی‌ است‌.
takhtary
به‌ ملّت‌ عزیز ایران‌ توصیه می‌کنم‌ که‌ نعمتی‌ که‌ با جهاد عظیم‌ خودتان‌ و خون‌ جوانان‌ برومندتان‌ به‌ دست‌ آوردید، همچون‌ عزیزترین‌ امور قدرش‌ را بدانید و از آن‌ حفاظت‌ و پاسداری‌ نمایید و در راه‌ آن‌، که‌ نعمتی‌ عظیم‌ الهی‌ و امانت‌ بزرگ‌ خداوندی‌ است‌ کوشش‌ کنید و از مشکلاتی‌ که‌ در این‌ صراط‌ مستقیم‌ پیش‌ می‌آید، نهراسید که‌: إنْ‌ تَنْصُروُا اللهِ ینْصُرْکمْ‌ وَ یثَبِّتْ اَقْدامَکمْ‌. و در مشکلات‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ با جان‌ و دل‌ شریک‌ و در رفع‌ آنها کوشا باشید، و دولت‌ و مجلس‌ را از خود بدانید، و چون‌ محبوبی‌ گرامی‌ از آن‌ نگهداری‌ کنید.
takhtary
من‌ با جرئت‌ مدّعی‌ هستم‌ که‌ ملّت‌ ایران‌ و تودۀ‌ میلیونی‌ آن‌ در عصر حاضر بهتر از ملّت‌ حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه‌ و عراق‌ در عهد امیرالمؤمنین‌ و حسین‌بن‌علی‌ ـ‌صلوات الله و سلامه علیهما‌ـ می‌باشند.
takhtary
این‌جانب‌ هیچ‌گاه‌ نگفته‌ و نمی‌گویم‌ که‌ امروز در این‌ جمهوری‌ به‌ اسلام‌ بزرگ‌ با همۀ‌ ابعادش‌ عمل‌ می‌شود و اشخاصی‌ از روی‌ جهالت‌ و عُقده‌ و بی‌انضباطی‌ برخلاف‌ مقرّرات‌ اسلام‌ عمل‌ نمی‌کنند
takhtary
و اگر این‌ برادری‌ ایمانی‌ با همّت‌ دولت‌ها و ملّت‌ها و با تأیید خداوند متعال‌ روزی‌ تحقّق‌ یابد، خواهید دید که‌ بزرگ‌ترین‌ قدرت‌ جهان‌ را مسلمین‌ تشکیل‌ می‌دهند. به‌ امید روزی‌ که‌ با خواست‌ پروردگار عالَم‌ این‌ برادری‌ و برابری‌ حاصل‌ شود.
کاربر ۳۹۵۱۹۶۷
رفتن‌ به‌ انگلستان‌ و فرانسه‌ و آمریکا و مسکو، افتخاری‌ پر ارزش‌ و رفتن‌ به‌ حجّ‌ و سایر اماکن‌ متبرّکه، ‌ کهنه‌پرستی‌ و عقب‌ماندگی‌ است‌. بی‌اعتنایی‌ به‌ آنچه مربوط‌ به‌ مذهب‌ و معنویات‌ است‌ از نشانه‌های‌ روشن‌فکری‌ و تمدّن‌، و در مقابل‌ْ تعهّد به‌ این‌ امور، نشانۀ‌ عقب‌ماندگی‌ و کهنه‌پرستی‌ است‌.
کاربر ۱۱۷۰۸۷۰
بر ملّت‌ و دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ در همۀ‌ اعصار، که‌ نگذارند عناصر فاسد دارای‌ مکتب‌های‌ انحرافی‌ یا گرایش‌ به‌ غرب‌ و شرق‌ در دانشسراها و دانشگاه‌ها و سایر مراکز تعلیم‌ و تربیت‌ نفوذ کنند و از قدم‌ اول‌ جلوگیری‌ نمایند تا مشکلی‌ پیش‌ نیاید و اختیار از دست‌ نرود.
فاطمه خسرو پور
من‌ با جرئت‌ مدّعی‌ هستم‌ که‌ ملّت‌ ایران‌ و تودۀ‌ میلیونی‌ آن‌ در عصر حاضر بهتر از ملّت‌ حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه‌ و عراق‌ در عهد امیرالمؤمنین‌ و حسین‌بن‌علی‌ ـ‌صلوات الله و سلامه علیهما‌ـ می‌باشند.
فاطمه خسرو پور
امروز و در آتیه‌ نیز آنچه‌ برای‌ ملّت‌ ایران‌ و مسلمانان‌ جهان‌ باید مطرح‌ باشد و اهمیّت‌ آن‌ را در نظر گیرند، خنثی‌ کردن‌ تبلیغات‌ تفرقه‌افکنِ خانه‌‌برانداز است‌. توصیۀ‌ این‌جانب‌ به‌ مسلمین‌ و خصوص‌ ایرانیان‌ به ویژه‌ در عصر حاضر، آن‌ است‌ که‌ در مقابل‌ این‌ توطئه‌ها عکس‌‌العمل‌ نشان‌ داده‌ و به‌ انسجام‌ و وحدت‌ خود، به‌ هر راه‌ ممکن‌ افزایش‌ دهند و کفّار و منافقان‌ را مأیوس‌ نمایند.
فاطمه خسرو پور
ما مفتخریم‌ و ملّت‌ عزیز سرتاپا متعهّد به‌ اسلام‌ و قرآن‌ مفتخر است‌ که پیرو مذهبی‌ است‌ که‌ می‌خواهد حقایق‌ قرآنی ـ‌‌ که‌ سراسر آن‌ از وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ بلکه‌ بشریت‌ دم‌ می‌زند ‌ـ از مقبره‌ها و گورستان‌ها نجات‌ داده‌ و به‌ عنوان‌ بزرگ‌ترین‌ نسخۀ‌ نجات‌دهندۀ‌ بشر از جمیع‌ قیودی‌ که‌ بر پای‌ و دست‌ و قلب‌ و عقل‌ او پیچیده‌ است‌ و او را به‌ سوی‌ فنا و نیستی‌ و بردگی‌ و بندگی‌ طاغوتیان‌ می‌کشاند، نجات‌ دهد
فاطمه خسرو پور
باید به‌ خود بباورانیم‌ که‌ اگر یک‌ ملّت‌ بخواهند بدون‌ وابستگی‌ها زندگی‌ کنند می‌توانند
جواد
و از آزادی‌های‌ مخرّب‌ باید جلوگیری‌ شود. و از آنچه‌ در نظر شرع‌ حرام‌ و آنچه‌ برخلاف‌ مسیر ملّت‌ و کشور اسلامی‌ و مخالف‌ با حیثیت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ است‌ به‌ طور قاطع‌ اگر جلوگیری‌ نشود، همه‌ مسئول‌ می‌باشند. و مردم‌ و جوانان‌ حزب‌اللهی‌ اگر برخورد به‌ یکی‌ از امور مذکور نمودند به‌ دستگاه‌های‌ مربوطه‌ رجوع‌ کنند و اگر آنان‌ کوتاهی‌ نمودند، خودشان‌ مکلّف‌ به‌ جلوگیری‌ هستند. خداوند تعالی‌ مددکار همه‌ باشد.
جواد
و زندگی‌ انسانی‌ شرافتمندانه‌ را و لو با مشکلات‌ بر زندگانی‌ ننگین‌ بردگی‌ اَجانب‌ و لو با رفاه‌ حیوانی‌ ترجیح‌ دهید؛ و بدانید مادام‌ که‌ در احتیاجات‌ صنایع‌ پیشرفته‌، دست‌ خود را پیش‌ دیگران‌ دراز کنید و به‌ دریوزگی‌ عمر را بگذرانید قدرت‌ ابتکار و پیشرفت‌ در اختراعات‌ در شما شکوفا نخواهد شد. و به‌ خوبی‌ و عینیّت‌ دیدید که‌ در این‌ مدّت‌ کوتاه‌ پس‌ از تحریم‌ اقتصادی‌ همان‌ها که‌ از ساختن‌ هرچیز خود را عاجز می‌دیدند و از راه‌ انداختن‌ کارخانه‌ها آنان‌ را مأیوس‌ می‌نمودند، افکار خود را به‌ کار بستند و بسیاری‌ از احتیاجات‌ ارتش‌ و کارخانه‌ها را خود رفع‌ نمودند. و این‌ جنگ‌ و تحریم‌ اقتصادی‌ و اخراج‌ کارشناسان‌ خارجی‌، تحفه‌ای‌ الهی‌ بود که‌ ما از آن‌ غافل‌ بودیم‌.
جواد

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان