بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۹ رأی
۴٫۱
(۹۹)
اگر مراد از مظاهر تمدّن‌ و نوآوردها، اختراعات‌ و ابتکارات‌ و صنعت‌های‌ پیشرفته‌ که‌ در پیشرفت‌ و تمدّن‌ بشر دخالت‌ دارد، هیچ‌گاه‌ اسلام‌ و هیچ‌ مذهب‌ توحیدی‌ با آن‌ مخالفت‌ نکرده‌ و نخواهد کرد؛ بلکه‌ علم‌ و صنعت، ‌ مورد تأکید اسلام‌ و قرآن‌ مجید است‌. و اگر مراد از تجدّد و تمدّن‌ به‌ آن‌ معنی‌ است‌ که‌ بعضی‌ روشن‌فکران‌ حرفه‌ای‌ می‌گویند که‌ آزادی‌ در تمام‌ منکرات‌ و فحشا حتّی‌ همجنس‌بازی‌ و از این‌ قبیل‌، تمام‌ ادیان‌ آسمانی‌ و دانشمندان‌ و عقلا با آن‌ مخالف‌اند گرچه‌ غرب‌ و شرق‌زدگان‌ به‌ تقلید کورکورانه‌، آن‌ را ترویج‌ می‌کنند.
ادریس
با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخّص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیرد. و از ملّت‌ امیدوارم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت‌ و تصمیم‌ اراده‌ به‌ پیش‌ روند و بدانند که‌ با رفتن‌ یک‌ خدمتگزار در سدّ آهنین‌ ملّت‌ خللی‌ حاصل‌ نخواهد شد
Sajjad Nikmoradi
برای‌ همیشه‌ نگذاریم‌ دانشگاه‌ها به‌ انحراف‌ کشیده‌ شود؛ و هر جا انحرافی‌ به‌ چشم‌ خورد، با اقدام‌ سریع‌ به‌ رفع‌ آن‌ کوشیم‌. و این‌ امر حیاتی‌ باید در مرحلۀ‌ اوّل با دست‌ پرتوان‌ خود جوانان‌ دانشگاه‌ها و دانش‌سراها انجام‌ گیرد که‌ نجات‌ دانشگاه‌ از انحراف‌، نجات‌ کشور و ملّت‌ است‌.
جواد
بدانید که‌ نژاد آریا و عرب‌ از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی‌ کم‌ ندارد و اگر خودیِ خود را بیابد و یأس‌ را از خود دور کند و چشمداشت‌ به‌ غیر خود نداشته‌ باشد، ‌در دراز مدّت‌ قدرت‌ همه‌کار و ساختن‌ همه‌چیز را دارد. و آنچه‌ انسان‌های‌ شبیه‌ به‌ اینان‌ ‌به‌ آن‌ رسیده‌اند شما هم‌ خواهید رسید به‌ شرط‌ اتّکال‌ به‌ خداوند تعالی‌ ‌و اتّکا به‌ نفْس‌، و قطع‌ وابستگی‌ به دیگران‌ و تحمّل‌ سختی‌ها برای‌ رسیدن‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ و خارج‌ شدن‌ از تحت‌ سلطۀ‌ اجانب‌.
جواد
ملّت‌ عزیز ایران‌ توصیه‌‌می‌کنم‌ که‌ از این‌ راه‌ مستقیم‌ الهی‌ که‌ نه‌ به‌ شرقِ مُلحد و نه‌ به‌غربِ ستمگرِ کافر وابسته‌ است‌، بلکه‌ به‌ صراطی‌ که‌ خداوند به‌ آنها نصیب‌ فرموده‌ است‌ محکم‌ و استوار و متعهّد و پایدارْ پایبند بوده‌ و لحظه‌ ]ای[ از شُکر این‌ نعمت‌ غفلت‌ نکرده‌ و دست‌های‌ ناپاک عُمّال‌ ابرقدرت‌ها - چه‌ عُمّال‌ خارجی‌ و چه‌ عُمّال‌ داخلی‌ بدتر از خارجی - تزلزلی‌ در نیّت‌ پاک‌ و ارادۀ‌ آهنین‌ آنان‌ رخنه‌ نکند
جواد
و وصیّت‌ من‌ به‌ ملّت‌های‌ کشورهای‌ اسلامی‌ است‌ که‌ انتظار نداشته‌ باشید که‌ از خارج‌ کسی‌ به‌ شما در رسیدن‌ به‌ هدف‌ که‌ آن‌ اسلام‌ و پیاده‌ کردن‌ احکام‌ اسلام‌ است‌ کمک‌ کند؛ خود باید به‌ این‌ امر حیاتی‌ که‌ آزادی‌ و استقلال‌ را تحقّق‌ می‌بخشد قیام‌ کنید.
Zeinab
باید بدانید که‌ وابستگی‌ در بعض‌ امور هر چند ممکن‌ است‌ ظاهر فریبنده‌ای‌ داشته‌ باشد یا منفعت‌ و فایده‌ای‌ در حال‌ داشته‌ باشد، لکن‌ در نتیجه‌، ریشۀ‌ کشور را به‌ تباهی‌ خواهد کشید. و کوشش‌ داشته‌ باشید در بهتر کردن‌ روابط‌ با کشورهای‌ اسلامی‌ و در بیدار کردن‌ دولتمردان‌ و دعوت‌ به‌ وحدت‌ و اتّحاد کنید که‌ خداوند با شماست‌.
Zeinab
من در طول مدّت نهضت و انقلاب به واسطۀ سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغل‌بازی آنان اِغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود. و میزان در هر کس، حال فعلی او است.
Sajjad Nikmoradi
از جمله‌ نقشه‌ها که‌ مع‌الأسف‌ تأثیر بزرگی‌ در کشورها و کشور عزیزمان‌ گذاشت‌ و آثار آن‌ باز تا حدّ زیادی‌ به‌ جا مانده‌، بیگانه‌ نمودن‌ کشورهای‌ استعمارزده‌ از خویش‌، و غرب‌زده‌ و شرق‌زده‌ نمودن‌ آنان‌ است؛ ‌ به‌ طوری‌که‌ خود را و فرهنگ‌ و قدرت‌ خود را به‌ هیچ‌ گرفتند و غرب‌ و شرق‌، دو قطب‌ قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ‌ آنان‌ را والاتر و آن‌ دو قدرت‌ را قبله‌گاه‌ عالَم‌ دانستند و وابستگی‌ به‌ یکی‌ از دو قطب‌ را از فرائض‌ غیرقابل‌ اجتناب‌ معرفی‌ نمودند! و قصۀ‌ این‌ امر غم‌انگیز، طولانی‌ و ضربه‌هایی‌ که‌ از آن‌ خورده‌ و اکنون‌ نیز می‌خوریم‌، کشنده‌ و کوبنده‌ است‌.
کاربر ۱۱۷۰۸۷۰
وصیت‌نامۀ سیاسی – الهی حضرت امام خمینی (ره)
جواد
هرکس‌ به‌ مقدار توانش‌ و حیطۀ‌ نفوذش‌ لازم‌ است‌ در خدمت‌ اسلام‌ و میهن‌ باشد؛ و با جدّیّت‌ از نفوذ وابستگان‌ به‌ دو قطب‌ استعمارگر و غرب‌ یا شرق‌زدگان‌ و منحرفان‌ِ از مکتب‌ بزرگ‌ اسلام‌ جلوگیری‌ نمایند
جواد
بر دولت‌ها و دست‌ اندرکاران‌ است‌ چه‌ در نسل‌ حاضر و چه‌ در نسل‌های‌ آینده‌ که‌ از متخصّصین‌ خود قدردانی‌ کنند و آنان‌ را با کمک‌های‌ مادّی‌ و معنوی‌ تشویق‌ به‌ کار نمایند و از ورود کالاهای‌ مصرف‌ساز و خانه‌برانداز، جلوگیری‌ نمایند و به‌ آنچه‌ دارند بسازند تا خود همه‌ چیز بسازند.
جواد
به‌ مجلس‌ و دولت‌ و دست‌اندرکاران‌ توصیه‌ می‌نمایم‌ که‌ قدر این‌ ملّت‌ را بدانید و در خدمت‌گزاری‌ به‌ آنان‌ خصوصاً مستضعفان‌ و محرومان‌ و ستم‌دیدگان‌ که‌ نور چشمان‌ ما و اولیای‌ نِعَم‌ همه‌ هستند و جمهوری‌ اسلامی‌ رهاورد آنان‌ و با فداکاری‌های‌ آنان‌ تحقّق‌ پیدا کرد و بقای‌ آن‌ نیز مرهون‌ خدمات‌ آنان‌ است‌، فروگذار نکنید و خود را از مردم‌ و آنان‌ را از خود بدانید
جواد
به‌ ملّت‌ عزیز ایران‌ توصیه می‌کنم‌ که‌ نعمتی‌ که‌ با جهاد عظیم‌ خودتان‌ و خون‌ جوانان‌ برومندتان‌ به‌ دست‌ آوردید، همچون‌ عزیزترین‌ امور قدرش‌ را بدانید و از آن‌ حفاظت‌ و پاسداری‌ نمایید و در راه‌ آن‌، که‌ نعمتی‌ عظیم‌ الهی‌ و امانت‌ بزرگ‌ خداوندی‌ است‌ کوشش‌ کنید و از مشکلاتی‌ که‌ در این‌ صراط‌ مستقیم‌ پیش‌ می‌آید، نهراسید که‌: إنْ‌ تَنْصُروُا اللهِ ینْصُرْکمْ‌ وَ یثَبِّتْ اَقْدامَکمْ‌. و در مشکلات‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ با جان‌ و دل‌ شریک‌ و در رفع‌ آنها کوشا باشید، و دولت‌ و مجلس‌ را از خود بدانید، و چون‌ محبوبی‌ گرامی‌ از آن‌ نگهداری‌ کنید.
جواد
این‌جانب‌ هیچ‌گاه‌ نگفته‌ و نمی‌گویم‌ که‌ امروز در این‌ جمهوری‌ به‌ اسلام‌ بزرگ‌ با همۀ‌ ابعادش‌ عمل‌ می‌شود و اشخاصی‌ از روی‌ جهالت‌ و عُقده‌ و بی‌انضباطی‌ برخلاف‌ مقرّرات‌ اسلام‌ عمل‌ نمی‌کنند؛ لکن‌ عرض‌ می‌کنم‌ که‌ قوّۀ‌ مقنّنه‌ و قضاییّه‌ و اجراییّه‌ با زحمات‌ جان‌فرسا کوشش‌ در اسلامی‌ کردن‌ این‌ کشور می‌کنند و ملّتِ ده‌ها میلیونی‌ نیز طرف‌دار و مددکار آنان‌ هستند و اگر این‌ اقلّیّتِ‌ اشکال‌تراش‌ و کارشکن‌ به‌ کمک‌ بشتابند، تحقّق‌ این‌ آمال‌، آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود
جواد
حکومت‌ حقّ‌ برای‌ نفع‌ مستضعفان‌ و جلوگیری‌ از ظلم‌ و جور و اقامۀ‌ عدالت‌ اجتماعی‌، همان‌ است‌ که‌ مثل‌ سلیمان‌بن‌ داوود و پیامبر عظیم‌الشأن‌ اسلام‌ (ص) و اوصیای‌ بزرگوارش‌ برای‌ آن‌کوشش‌ می‌کردند؛ از بزرگ‌ترین‌ واجبات‌ و اقامۀ‌ آن‌ از والاترین‌ عبادات‌ است
جواد
بی‌تردید رمز بقای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همان‌ رمز پیروزی‌ است‌ و رمز پیروزی‌ را ملّت‌ می‌داند و نسل‌های‌ آینده‌ در تاریخ‌ خواهند خواند که‌ دو رکن‌ اصلی‌ آن‌: انگیزۀ‌ الهی‌ و مقصد عالی‌ حکومت‌ اسلامی‌ و اجتماع‌ ملّت‌ در سراسر کشور با وحدت‌ کلمه‌ برای‌ همان‌ انگیزه‌ و مقصد.
جواد
ما اکنون‌، در این‌ زمان‌ که‌ دست‌ ابرقدرت‌ها را از کشور خود کوتاه‌ کردیم‌، مورد تهاجم‌ تبلیغاتی‌ تمام‌ رسانه‌های‌ گروهی‌ وابسته‌ به‌ قدرت‌های‌ بزرگ‌ هستیم‌. چه‌ دروغ‌ها و تهمت‌ها که‌ گویندگان‌ و نویسندگان‌ وابسته‌ به‌ ابرقدرت‌ها به‌ این‌ جمهوری‌ اسلامی‌ نوپا نزده‌ و نمی‌زنند. مع‌الأسف‌ اکثر دولت‌های‌ منطقۀ‌ اسلامی‌ - که‌ به‌ حکم‌ اسلام‌ باید دست‌ اُخوّت‌ به‌ ما دهند- به‌ عداوت‌ با ما و اسلام‌ برخاسته‌اند و همه‌ در خدمت‌ جهان‌خواران‌ از هر طرف‌ به‌ ما هجوم‌ آورده‌اند. و قدرت‌ تبلیغاتی‌ ما بسیار ضعیف‌ و ناتوان‌ است‌ و می‌دانید که‌ امروز، جهان‌ روی‌ تبلیغات‌ می‌چرخد.
Zeinab
و الله نگهدار این‌ ملّت‌ و مظلومان‌ جهان‌ است‌.
Sajjad Nikmoradi
آیا از یاد برده‌اید ستم‌هایی‌ که‌ آن‌ رژیم‌ لعنتی‌ بر این‌ ملّت‌ مظلوم‌ بی‌پناه‌ روا می‌داشت‌؟ آیا نمی‌دانید که‌ کشور اسلامی‌ در آن‌ زمان‌ یک‌ پایگاه‌ نظامی‌ برای‌ آمریکا بود و با آن‌ عمل‌ یک‌ مستعمره‌ می‌کردند و از مجلس‌ تا دولت‌ و قوای‌ نظامی‌ در قبضۀ‌ آنان‌ بود و مستشاران‌ و صنعتگران‌ و متخصّصان‌ آنان‌ با این‌ ملّت‌ و ذخائر آن‌ چه‌ می‌کردند؟ آیا اشاعۀ‌ فحشا در سراسر کشور و مراکز فساد، از عشرت‌کده‌ها و قمارخانه‌ها و مِیخانه‌ها و مغازه‌های‌ مشروب‌فروشی‌ و سینماها و دیگر مراکز که‌ هر یک‌ برای‌ تباه‌کردن‌ نسل‌ جوان‌ عاملی‌ بزرگ‌ بود، از خاطرتان‌ محو شده‌؟ آیا رسانه‌های‌ گروهی‌ و مجلّات‌ سراسر فسادانگیز و روزنامه‌های‌ آن‌ رژیم‌ را به‌ دست‌ فراموشی‌ سپرده‌اید؟
Sajjad Nikmoradi

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان