بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۵ رأی
۴٫۱
(۹۵)
به‌ همه‌ در کوشش‌ برای‌ رفاه‌ طبقات‌ محروم‌ وصیّت‌ می‌کنم‌ که‌ خیر دنیا و آخرت‌ شماها رسیدگی‌ به‌ حال‌ محرومان‌ جامعه‌ است
جواد
از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در این‌ عصر و عصرهای‌ آینده‌ می‌خواهم‌ که‌ اگر خدای‌ نخواسته‌ عناصر منحرفی‌ با دسیسه‌ و بازی‌ سیاسی‌ وکالت‌ خود را به‌ مردم‌ تحمیل‌ نمودند، مجلس‌ اعتبارنامۀ‌ آنان‌ را ردّ کنند و نگذارند حتی‌ یک‌ عنصر خرابکارِ وابسته، ‌ به‌ مجلس‌ راه‌ یابد.
جواد
شما ای‌ ملّت‌ مجاهد! در زیر پرچمی‌ می‌روید که‌ در سراسر جهان‌ مادّی‌ و معنوی‌ در اهتزاز است‌، بیابید آن‌ را یا نیابید، شما راهی‌ را می‌روید که‌ تنها راه‌ تمام‌ انبیا -‌علیهم سلام الله‌- و یکتا راه‌ سعادت‌ مطلق‌ است‌. در این‌ انگیزه‌ است‌ که‌ همۀ‌ اولیا شهادت‌ را در راه‌ آن‌ به آغوش‌ می‌کشند و مرگ‌ سرخ‌ را «اَحْلی ‌مِنَ‌ الْعَسَل‌» می‌دانند؛
ادریس
و شما آقایان‌ اگر توقّع‌ دارید که‌ در یک‌ شب‌ همۀ‌ امور بر طبق‌ اسلام‌ و احکام‌ خداوند تعالی‌ متحوّل‌ شود یک‌ اشتباه‌ است‌، و در تمام‌ طول‌ تاریخ‌ بشر چنین‌ معجزه‌ای‌ روی‌ نداده‌ است‌ و نخواهد داد. و آن‌ روزی‌ که‌ ان‌شاءالله تعالی‌ مُصلح‌ کلّ‌ ظهور نماید، گمان‌ نکنید که‌ یک‌ معجزه‌ شود و یک‌روزه‌ عالَم‌ اصلاح‌ شود؛ بلکه‌ با کوشش‌ها و فداکاری‌ها ستم‌کاران‌ سرکوب‌ و منزوی‌ می‌شوند.
Zeinab
از جوانان‌، دختران‌ و پسران‌، می‌خواهم‌ که‌ استقلال‌ و آزادی‌ و ارزش‌های‌ انسانی‌ را، ولو با تحمّل‌ زحمت‌ و رنج‌، فدای‌ تجمّلات‌ و عشرت‌ها و بی‌ بند و باری‌ها و حضور در مراکز فحشا - که‌ از طرف‌ غرب‌ و عُمّال‌ بی‌وطن- به شما عرضه‌ می‌شود نکنند؛ که‌ آنان‌ چنانچه‌ تجربه‌ نشان‌ داده‌ جز تباهی‌ شما و اِغفال‌تان‌ از سرنوشت‌ کشورتان‌ و چاپیدن‌ ذخائر شما و به‌ بندِ استعمار و ننگِ‌ وابستگی‌ کشیدن‌تان‌ و مصرفی‌ نمودن‌ ملّت‌ و کشورتان‌ به‌ چیز دیگر فکر نمی‌کنند؛ و می‌خواهند با این‌ وسایل‌ و امثال‌ آنْ‌ شما را عقب‌مانده‌، و به‌ اصطلاح‌ آنان‌ «نیمه‌ وحشی‌» نگه‌ دارند.
جواد
من‌ با جرئت‌ مدّعی‌ هستم‌ که‌ ملّت‌ ایران‌ و تودۀ‌ میلیونی‌ آن‌ در عصر حاضر بهتر از ملّت‌ حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه‌ و عراق‌ در عهد امیرالمؤمنین‌ و حسین‌بن‌علی‌ ـ‌صلوات الله و سلامه علیهما‌ـ می‌باشند
جواد
و لازم‌ است‌ در نوحه‌ها و اشعار مرثیه‌ و اشعار ثنای‌ از ائمۀ‌ حقّ‌ ‌ـ علیهم سلام الله‌ـ به‌طور کوبنده‌ فجایع‌ و ستمگری‌های‌ ستمگران‌ هر عصر و مِصر یادآوری‌ شود و در این‌ عصر که‌ عصر مظلومیّت‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ دست‌ آمریکا و شوروی‌ و سایر وابستگان‌ به‌ آنان‌ و از آن‌ جمله‌ آل‌ سعود - این‌ خائنین‌ به‌ حرم‌ بزرگ‌ الهی‌ - لَعْنَۀ‌اللّهِ وَ مَلائکتِهِ‌ وَ رُسُلُهِ عَلَیهِمْ- است‌ به‌ طور کوبنده‌ یادآوری‌ و لعن‌ و نفرین‌ شود و همه‌ باید بدانیم‌ که‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ است‌، این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ که‌ حافظ‌ ملّیت‌ مسلمین‌، به‌ویژه‌ شیعیان‌ ائمۀ‌ اثنی‌ عشر ـ‌علیهم صلوات الله و سلم‌ـ‌[ است ].
فاطمه خسروپور
از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در این‌ عصر و عصرهای‌ آینده‌ می‌خواهم‌ که‌ اگر خدای‌ نخواسته‌ عناصر منحرفی‌ با دسیسه‌ و بازی‌ سیاسی‌ وکالت‌ خود را به‌ مردم‌ تحمیل‌ نمودند، مجلس‌ اعتبارنامۀ‌ آنان‌ را ردّ کنند و نگذارند حتی‌ یک‌ عنصر خرابکارِ وابسته، ‌ به‌ مجلس‌ راه‌ یابد.
جواد
از توطئه‌های‌ مهمّی‌ که‌ در قرن‌ اخیر، خصوصاً در دهه‌های‌ معاصر و به‌ویژه‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ آشکارا به‌ چشم‌ می‌خورد، تبلیغات‌ دامنه‌دار با ابعاد مختلف‌ برای‌ مأیوس‌ نمودن‌ ملّت‌ها - و خصوص‌ ملّت‌ فداکار ایران‌- از اسلام‌ است‌.
جواد
انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ از همۀ‌ انقلاب‌ها جدا است‌، هم‌ در پیدایش‌ و هم‌ در کیفیت‌ مبارزه‌ و هم‌ در انگیزۀ‌ انقلاب‌ و قیام‌ و تردید نیست‌ که‌ این‌ یک‌ تحفۀ‌ الهی‌ و هدیۀ‌ غیبی‌ بوده‌ که‌ از جانب‌ خداوند منّان‌ بر این‌ ملّت‌ مظلوم‌ غارت‌زده‌ عنایت‌ شده‌ است‌.
جواد

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان