بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی اثر امیرحسین شهگلی

بریده‌هایی از کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۲۹ رأی
۴٫۱
(۲۹)
اگر بیمار شویم و به پزشک مراجعه ‌کنیم و خدای ناکرده قرص و آمپولی برای ما تجویز نشود، به این نتیجه می‌رسیم که پزشک درد ما را نفهمیده است، یا سوادش نم کشیده است، اما در عوض، اگر یک کیسه پر از دارو برای ما تجویز شود، طوری پیروزمندانه به خانه بر‌می‌گردیم و داروها را روی میز می‌ریزیم که انگار غنیمت جنگی به خانه آورده‌ایم. بعد از چند روز هم، بیشتر از نیمی از این داروها را به جعبۀ کمک‌های اولیه می‌ریزیم تا اگر دوباره این بیماری به پستمان خورد، محتاج پزشک نباشیم.!
Kargosha
تبلیغات مخاطب را جادوی ذهنی می‌کند و باعث می‌شود ناخودآگاه به آن احساس نیاز کند؛ بدون این‌که واقعاً به آن نیاز داشته باشد.
عرفان بهمنی
«غرب همه‌چیز استعماری دارد. طب استعماری دارد. فرهنگ استعماری دارد. همه‌چیز استعماری دارد، صادر می‌کند برای کشورهایی که عقب‌افتاده‌اند به‌اصطلاح آن‌ها»
𝗁𝖺𝗇𝗂𝖿𝖺
هر خلط دارای یک مزاج است که در جدول زیر آورده شده است:
کاربر ۷۴۸۴۱۱۸
آثار زیان‌مند دارو‌ها در بدن انسان دقیقاً شبیه آثار تباهی‌آور و مسموم کنندۀ صنایع و تکنولوژی در طبیعت است. تکنولوژی جدید طبیعت را مسموم کرده و دارو‌های جدید بدن آدمی ‌را. تکنولوژی جدید بحران محیط‌زیست را به بار آورده و دارو‌های شیمیایی، بحران سلامتی را!
مهدی چراغی
مضرترین مادۀ مصرفی زندگی جدید فست‌فودها هستند.
مهدی چراغی
این است راز بردگی مدرن در قالب نظام سرمایه‌داری. از صبح تا شب کار می‌کنیم و درآمدمان بیشتر می‌شود، اما هیچ‌گاه نپرسیده‌ایم در‌آمدمان را صرف چه می‌کنیم؟ در واقع کار بیشتر برای مصرف بیشتر است و مصرف بیشتر، برای چرخیدن چرخ سرمایه‌داران.
مهدی چراغی
از جمله چیزهایی که این‌ها را به‌شدت تحلیل می‌برد، جماع زیاد، پرخوری، ورزش با شکم خالی و ناشتا‌خوردن آب و مواد مخدر و غصۀ فراوان است.
v.nazari
مویز، انجیر، فندق، پسته، دارچین و زعفران در تقویت کبد مفیدند. از همۀ این‌ها بالاتر، کاسنی است که بهترین داروی کبد گرم و سرد است؛ فقط در سردمزاجان بهتر است با عسل خورده شود. (توضیحات عرق کاسنی در تدابیر تابستان گذشت). غذاهای و مواد خوش‌بو و خنک از میوه‌جات و نوشیدنی و غذا برای کبد مفیدند. نانی که خمیر آن خوب رسیده و نمک آن به حد اعتدال باشد و گوشی که سریع‌الهضم باشد و با ادویۀ گرم پخته باشند، مفید است.
nastaran
در روایتی آمده است که یکی از یاران امام صادق(ع) از به‌هم‌ریختگی سیستم گوارشش به ایشان شکایت کرد. امام ‌فرمودند: «صبحانه و شام بخور و بین آن دو چیزی نخور، مگر نشنیده‌ای که خداوند می‌فرماید: رزق بهشتیان در صبح و شام است
nastaran

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
۹,۵۰۰
۵۰%
تومان