بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش سکوت | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب در ستایش سکوت اثر ارلینگ کاگه

بریده‌هایی از کتاب در ستایش سکوت

نویسنده:ارلینگ کاگه
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
سکوت مقوله‌ای غنی است، منحصربه‌فرد و مجلل است، کلیدی برای بازکردنِ راه‌های جدیدِ فکرکردن. سکوت را ریاضت یا چیزی روحانی تصور نمی‌کنم، بلکه آن را منبعی برای زندگیِ غنی‌تر می‌دانم یا، به‌عبارت ساده‌تر، تجربهٔ زندگی‌ای عمیق‌تر از روشن‌کردنِ دوبارهٔ تلویزیون برای تماشای اخبار
shahpour rezaei
این را در خاطر داشته باشید: سکوتی که شما تجربه می‌کنید با سکوتی که دیگران تجربه می‌کنند فرق دارد. هرکس سکوت خود را دارد.
n e g a r
هدردادنِ زمان، به‌طرز وحشتناکی آسان است.
n e g a r
«همه‌مان وجود داریم، اما تعداد اندکی از ما واقعاً زندگی می‌کنند. زندگی برای آنانی که گذشته را فراموش کرده، حال را نادیده گرفته، و از آینده ترس دارند، خیلی کوتاه است. وقتی به انتهای کار نزدیک می‌شوند، بیچارگان خیلی دیر پی می‌برند که تمام این مدت مشغولِ کارهای بیهوده بوده‌اند.»
n e g a r
فرارِ دائمیِ ما از خودمان حقیقتی چنان دردناک است که از فکرکردن به آن می‌پرهیزیم.
n e g a r
«تمام مشکلات بشر ریشه در ناتوانیِ فرد در به‌تنهایی آرام‌گرفتن در یک اتاق دارد.»
n e g a r
سکوت مقوله‌ای غنی است، منحصربه‌فرد و مجلل است، کلیدی برای بازکردنِ راه‌های جدیدِ فکرکردن.
n e g a r
بنیانِ مدلِ تجاریِ توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی این است که خلأِ نیاز به استفاده از برنامه را در شما ایجاد کند؛ خلئی که فقط همان برنامه آن را پر خواهد کرد، اما موقتی. مالکانِ این برنامه از اعتیاد شما پول درمی‌آورند. نیر اِیال در کتابش به‌نام گرفتار؛ چطور محصولات اعتیادآور بسازیم نوشته است: «به‌مرور، با روی‌آوردن کاربران به محصول شما، در واکنش به محرکی درونی، این ارتباط به‌صورت یک عادت نهادینه می‌شود.» به‌اشتراک می‌گذارم، پس هستم.
احسان رضاپور
مادهٔ شیمیاییِ دیگریِ در مغز، اپیوئید، وظیفه دارد وقتی به هدف‌تان رسیدید، آن احساسِ سرمستی را در شما ایجاد کند. متأسفانه دوپامین از اپیوئید قوی‌تر است، پس حتی اگر به تمام آنچه رؤیایش را داشته‌اید برسید، باز هم وضع همین است. به همین دلیل است که چرخهٔ دوپامین پدید می‌آید. چشم‌انتظاربودن و دور خود چرخیدن رضایت‌بخش‌تر از پذیرفتنِ این مسئله است که به آرزوهای خود رسیده‌اید.
احسان رضاپور
چه راه‌هایی به سکوت می‌رسد؟ مشخصاً سفرهایی به قلبِ طبیعت. لوازم الکترونیکی‌تان را در خانه بگذارید، مسیری را پیش بگیرید، و جلو بروید تا جایی‌که دیگر چیزی اطراف‌تان نماند. سه روزی را تنها بمانید. با کسی حرف نزنید. کم‌کم جنبه‌های دیگر خودتان را کشف می‌کنید.
فرزانه رضایی

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان