بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بی باک شدن در عشق، کار و زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بی باک شدن در عشق، کار و زندگی اثر آریانا هافینگتون

بریده‌هایی از کتاب بی باک شدن در عشق، کار و زندگی

۳٫۸
(۵)
ما ماهیچه‌های اخلاقی‌مان را با تمرین، رشد می‌دهیم. با تمرین تقوا، پرهیزگار می‌شویم؛ با تمرین مسئولیت پذیری، مسئول؛ با تمرین سخاوت، بخشنده و با تمرین شفقت، دلسوز می‌شویم. بنابراین از لحظه‌ای که شروع به تغییر می‌کنیم، جهان نیز با ما در حال تغییر است، زیرا همه ما به هم پیوسته هستیم.
khanom mohandes
امکان دارد مسابقه را نبرید، اما بدین معنا نیست که برنده نیستید.
khanom mohandes
برای مثال، صحبت کردن در جمع برای من سخت است، اما خودم را وادار به انجام آن می‌کنم، زیرا درباره کسانی صحبت می‌کنم که صدایشان به ندرت شنیده می‌شود، زیرا احساس می‌کنم فرصتی دارم تا جایگاه خطابه را به آنها بدهم. بنابراین می‌توانم همه ترس و تردیدهایم را کنار بگذارم، زیرا مسئله‌ای مهم‌تر از آن وجود دار
khanom mohandes
غلبه بر ترس، زمانی آسان‌تر می‌شود که تمرکز زندگی‌مان را به خاطر برخی علایق پرحرارت به امری فراتر از خود اختصاص دهیم.
khanom mohandes
محدودیت‌های خودتحمیل شده ما چه هستند؟ و اگر تصمیم بگیریم از این محدودیت‌ها بگذریم، چه نتایجی در انتظارمان است؟
khanom mohandes
در فرهنگ ما «مورد تأیید قرار گرفتن» مانند اکسیژن است؛ نگرانیم که بدون آن از بین برویم». اما من وقتی بعد از دیدار این زنان شگفت‌انگیز دوباره به نیویورک برگشتم، گویا میزان ترس‌هایم خیلی کمتر شده بود. ناگهان ترس‌های مبتنی بر ضمیرمان مثل مسخره شدن، مورد انتقاد قرار گرفتن یا کم ارزش پنداشته شدن ناچیز به نظر می‌رسید. من اکنون از طرف دیگر زنان که هر روز با ترور واقعی روبرو هستند، احساس می‌کنم بهترین پیشرفت را در این زمینه داشته‌ام.
khanom mohandes
«لحظاتی وجود دارد که وجدان یک شخص همه آن چیزی است که می‌تواند جهان را از فروپاشی نجات دهد»
khanom mohandes
انسانی که خداوند آفریده است، اراده‌ای آزاد دارد. ما با اراده آزاد دوستانمان را انتخاب کرده و دشمنانمان را می‌رنجانیم، فولادهایمان را آبدیده و موشک‌هایمان را پرتاب می‌کنیم. ما می‌توانیم همان اراده را برای تکامل خودمان نیز به کار ببندیم. ما تکامل خواهیم یافت، چه انتخاب کنیم، چه نکنیم. اما فرض کنید، تصمیم گرفتیم هر فرصتی را در مسیر تکامل بی‌باکانه جستجو کنیم تا بهترین فرد ممکن باشیم.
khanom mohandes
اگر خودمان را تغییر دهیم، جهان را تغییر خواهیم داد.
khanom mohandes
با تأمل در زندگی زن‌هایی که در ابتدا نام آنها را ذکر کردم به نظر می‌رسد که آنها نیز در زندگی خویش چنین بوده‌اند. ممکن است اینگونه نباشد که آنها همیشه در زندگی راحت، خوشحال یا به دور از هر نگرانی نسبت به آینده باشند، اما آنها در عقاید خود ثابت قدم هستند و بی‌اراده نیستند و با خودشان نیز صادق هستند.
khanom mohandes

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه