بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب به سوی بی‌نهایت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب به سوی بی‌نهایت اثر گروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی

بریده‌هایی از کتاب به سوی بی‌نهایت

۴٫۷
(۴۴)
بدن هر انسان فقط بدن اوست؛ نه «خود» او. انسان باید خود حقیقی‌اش را بیابد تا نگاهش به عالم نگاهی واقعی باشد.
محمدرضا میرباقری
اصلاً ممکن نیست که خداوند به کسی ظلمی نماید؛ زیرا در عالم کسی از خداوند طلبکار نیست و همه هرچه دارند متعلق به خود خداوند است.
shariaty
مصیبت هایی که برای انسان‌ها در عالم پیش می‌آید فوائد بسیاری دارد. مصیبت‌ها به انسان می‌فهماند آنچه داشته از خودش نبوده و همگی امانتی از جانب خداوند بوده است.
shariaty
عالم آخرت هم‌اکنون موجود است؛
محمدرضا میرباقری
راه مشخص و سیر منظم در هریک از انواع آفرینش در این جهان مشهود است و هرگز بوتهٔ سبز گندم که از دانه شروع می‌شود، به گوسفند یا بز یا فیل نمی‌رسد و هرگز گوسفند یا بز، خوشهٔ گندم یا درخت نمی‌زاید.
محمدرضا میرباقری
در زبان تشبیه، اولیای الهی هرکدام مانند جویبارها و رودخانه‌هایی کوچک و بزرگ هستند که مراتب عالم را طی نموده و به دریای توحید متصل شده‌اند. ولی این جویبارها و رودخانه‌ها نمی‌توانند مستقیم به دریا وصل شوند بلکه ابتدا باید به رودخانه‌ای اصلی و بزرگ متصل شوند و از طریق آن به دریای توحید برسند وآن رودخانهٔ بزرگ همان مقام ولایت است.
محمدرضا میرباقری
خواب یک سفر است، سفری در طول عالم هستی و سفری از عالمی به عالم دیگر. مرگ نیز سفری همچون خواب است؛ لیکن سفری درازمدت که بازگشتی در آن نیست.
shariaty
مثال ما در برابر خداوند مانند شمعی نیست که از خود نور دارد ولی در برابر نور خورشید نورش گم می‌شود و هیچ به حساب نمی‌آید. بلکه مثال ما، مثال همان آینه‌هاست. تمام صفات کمالی که در ماست پرتو صفات خداوند است که در ما می‌تابد و لحظه به لحظه در ما منعکس می‌شود و ما هرکدام به قدری که خداوند به ما ظرفیت داده، آن نور را نشان می‌دهیم.
shariaty
پیامبران الهی انسان‌ها را به چیزی جز خوشی و سعادت دعوت نکرده‌اند. آموزهٔ پیامبران این نیست که در زندگی به دنبال سختی و مشکلات باش و خودت را از خوشی‌ها محروم کن؛ بلکه سخن پیامبران این است که به جای این لذات پیش‌پاافتاده به دنبال لذت‌های حقیقی و ارزشمند باش؛ دقیقاً مانند پدر و مادر مهربانی که فرزند خود را از شکستن پسته با دندان منع می‌کنند و می‌گویند که از خوردن این پسته بگذر تا دندانت سالم بماند و عمری با آن از غذاهای لذیذ بهره ببری و استفاده
farid
ریشهٔ رنج‌ها چیست؟ مهمترین ریشهٔ رنج‌ها و دردها دلبستگی‌ها است؛
بر چرخ زمان

حجم

۳۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان