بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوهنوردی با نیچه؛ خود شدن | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب کوهنوردی با نیچه؛ خود شدن اثر جان کاگ

بریده‌هایی از کتاب کوهنوردی با نیچه؛ خود شدن

نویسنده:جان کاگ
انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأی
۳٫۹
(۱۲)
الالیمن کابوت، فیلسوف امریکایی قرن نوزدهم راجع به لحظه‌ای شبیه به تجربهٔ اکنون من و کارول نوشته است. کابوت گروهی از کودکان (او از ثروت خانوادگی برای به فرزندخواندگی گرفتن تعداد زیادی کودک بهره می‌برد) را برای گیلاس‌چینی برده بود که یکی از آنها سه گیلاس به او داد؛ نه برای اینکه بخورد بلکه برای اینکه به آنها نگاه کند. کابوت ابتدا متوجه نشد به چه چیزی می‌نگرد، اما بعد متوجه شد: «و آن گاه دوباره دانستم که ما نادان و ناشکریم که لذت سرشار بودن سه گیلاس در دست‌هایمان را نمی‌بینیم.»
Mohammad Hosein
ابراهیم فرزندش را به کوه موریا برد تا در راه خدا قربانی کند؛ سفری سخت. اما سفر بازگشت را تصور کن، با اسحاق، فرزندی که می‌خواستی قربانی کنی. چه اندازه این سفر دشوارتر است؟
Mohammad Hosein
«اینکه بره‌ها از پرندگان شکارچی نفرت دارند قابل فهم است. فقط نمی‌توان این شکارچیان را به خاطر شکار کردن بره‌ها محکوم کرد.» کاری که گوسفندان انجام می‌دهند این است که عقاب را به خاطر رفتارش سرزنش می‌کنند. نیچه گردهمایی گوسفندان را تصور می‌کند که در پی اخلاقی نو هستند: «این پرندگانِ صیاد اهریمن‌اند و چه کسی کاملاً با آنها تفاوت دارد؟ بره- آیا بره خوب نیست؟» و در همین لحظه ارزش‌های طبیعی تغییر می‌کنند و آگوستوس مبدل به عوضی می‌شود.
Mohammad Hosein
او این عقیدهٔ کانت را قبول داشت که آزادی گشایشگر ظرفیت‌های عقل ماست و نه احساسات ناپایداری که هدایتگر رمانتیک‌ها و متفکرانی همچون نیچه بود که می‌خواستند میراث خود را گسترش دهند.
Mohammad Hosein
زرتشت اعتراف می‌کند: «یار می‌خواهم؛ یارانی زنده و نه مردگان یا جسدهایی که هر جا می‌روم، با خود می‌برم. که یارانی زنده که در پی‌ام بیایند، چرا که می‌خواهند در پی خود باشند -به هر کجا که می‌خواهم بروم.»
Mohammad Hosein

حجم

۱۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد