بریده‌های کتاب قانون چاقی
کتاب قانون چاقی اثر جیسون فانگ

کتاب قانون چاقی

نویسنده:جیسون فانگ
امتیاز:
۴.۴از ۸۹ رأیخواندن نظرات
نزدیک به ۸۰ درصد کلسترولِ خونِ ما را کبد تأمین می‌کند و تنها ۲۰ درصدِ آن از غذایی که می‌خوریم می‌آید. اغلبِ افراد تصور می‌کنند کلسترول نوعی مادهٔ سمیِ مضر است که باید آن را نابود کرد، ولی این یک دروغِ بزرگ است. کلسترول یک مادهٔ اساسی برای ساخت غشایی است که تک‌تکِ سلول‌های بدنِ ما را احاطه کرده و این‌قدر حیاتی است که تمام سلول‌های بدن، به‌جز مغز، تواناییِ ساختِ آن را دارند. اگر کلسترول مصرفی در برنامهٔ غذاییِ خود را کاهش دهید، بدن به مقداری که نیاز دارد کلسترول تولید می‌کند.
1984
محققان مواد غذایی را به سه دسته تقسیم‌بندی کردند: کربوهیدرات، پروتئین و چربی. بعد هم دسته‌بندی‌ها را ریزتر کردند: چربی‌های اشباع، غیراشباع و ترانس، کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده و... . این تحلیل بسیار ساده‌انگارانه است و صدها مادهٔ مغذی و فیتوشیمیاییِ موجود در مواد غذایی را در بررسی‌های خود لحاظ نمی‌کند، درحالی‌که تمام آن‌ها بر سوخت‌وسازِ بدنمان تأثیر دارند. جریان ارزش‌گرایی در مواد غذایی تمام پیچیدگی‌های موجود در علمِ تغذیه و زیست‌شناسی را نادیده می‌گیرد.
1984
مهم‌ترین مزیتِ شیرین‌کننده‌های مصنوعی کاهشِ کالریِ دریافتی در رژیم غذایی است. اما دلیل چاقیِ ما کالری نیست، بلکه انسولین است. شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز سطح انسولین را بالا می‌برند و به همین دلیل مصرفشان هیچ فایده‌ای برای کاهش اضافه‌وزنمان ندارد.
بهار
بادمجان، کلم، اسفناج، هویج، بروکلی، نخودفرنگی، جوانه، گوجه‌فرنگی، مارچوبه، فلفل‌دلمه‌ای، کدوسبز، گل کلم، آووکادو، کاهو، چغندر، خیار، آب‌تره، کلم و...، همه کربوهیدرات دارند و بسیار سالم‌اند.
میرزا
دلیل چاقیِ ما هورمون انسولین است، نه کالری. کاهش کالری مصرفی راه‌حل ما نیست، بلکه کاهش سطح انسولین در خون است که وزنمان را کم می‌کند.
علی
انسولین هورمون اصلی‌ای است که باعث افزایش وزن می‌شود، پس باید به‌دنبال یک روشِ درمانیِ منطقی برای کاهش سطح انسولین باشیم
zed zeyn
چاقی محصولِ اختلالِ هورمونیِ بدن در تنظیم چربی است.
zed zeyn
حرفهٔ مقدسِ پزشکی کلاً به تشخیص علل بیماری‌ها و پیشگیری از بروزِ آن‌ها میلی ندارد، بلکه تمامِ وقت و منابعِ خود را در راستای محوِ علائمِ بیماری صرف می‌کند و درواقع هدر می‌دهد.
سادات
مهم‌ترین سؤال برای حلِ مشکلِ چاقی این است که چطور سطح انسولینمان را پایین بیاوریم.
zed zeyn
چاقی محصول برهم‌خوردن نظمِ هورمونیِ بدن است، نه میزان دریافت و مصرف کالری.
zed zeyn

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

حجم

۶۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان