بریده‌های کتاب خاطره‌درمانی
کتاب خاطره‌درمانی اثر علی شمیسا

کتاب خاطره‌درمانی

نویسنده:علی شمیسا
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات
طبیعت در چرخه دوره‌ای خود مثل چهار فصل، به کرات از این قانون بهره می‌برد. زمستان می‌رود تا بهار بیاید، پیر می‌رود تا کودک بیاید، شب می‌رود تا روز بیاید، گرما می‌رود تا سرما بیاید و حتی در بُعد فیزیکی و جسمی، در طول شبانه‌روز چندین بار مجبورید از قانون تخلیه و پاکسازی روده‌ها استفاده کنید. حال سؤال من از شما این است: شما زباله‌ها و سموم احساسی ذهن خود را به چه طریق تخلیه و پاکسازی می‌کنید؟
سمیه
وقتی شما از تحقیر و توهین فرد دیگری لذت می‌برید، شما درگیر خشم هستید. زمانی که طعنه و نیش و زخم‌زبان می‌زنید، شما درگیر خشم هستید. خشم بیمارگون خود را با نوشتن به بند بکشید.
Rezvan
واژه‌ها بیشترین زخم را بر روان ناخودآگاه شما زده‌اند. از واژه‌هایی که هر روز مادر و یا پدرتان برای تحقیر شما استفاده می‌کردند و تمام انگیزه بودن و شدن و تلاش شما را کور می‌کردند، پرده‌برداری کنید. فکر نکنید که این کار بیهوده و عبث است. شاید شما خشونت‌های بدنی را فراموش کرده باشید، اما زخم‌زبان‌ها، روان شما را زیرورو کرده و عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما را بسیار ضعیف کرده است و اکنون شما مجبورید در بزرگسالی هزینه‌های روانی اشتباهات آنها را بپردازید. پس تا آنجا که می‌توانید، خشونت احساسی خود را با هر نوع واژه‌ای به تصویر بکشید.
عبدالوهاب
بایستی خاطره‌نویسی را که شکلی از روش مؤثر تخلیه هیجانی و برون‌ریزی عاطفی‌ست، بسیار جدی بگیرید. همان‌طور که شما هر روز چندین بار خود را نظافت و تخلیه می‌کنید که این شکلی از چرخه طبیعت است، بایستی حداقل هر روز، یک‌بار تخلیه ذهنی بشوید.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
سعی کنید با هر چیزی که در اطراف شماست، از نوشتن حرف بزنید، به آن شخصیت انسانی بدهید، تا دست تخیل شما باز باشد و شما می‌توانید اشیاء را به نوعی جاندارپنداری کنید.
Rezvan
(تمرین ) از خشونت احساسی خود بنویسید. از خشونت‌های بدنی خود بنویسید. از خشونت‌هایی بنویسید که در مدرسه تجربه کرده‌اید. از خشونت‌هایی بنویسید که در حوزه باورهای فرهنگی به شما آموزش داده شده. از خشونت‌های جنسی خود بنویسید که در سن یا زمانی خاص تجربه کرده‌اید. * * * شما شاهد چه خشونت‌هایی بوده‌اید و خودتان کدام یک را به طور عمیق تجربه کرده‌اید که اکنون که سال‌هاست از آن گذشته، زخم عمیق آن درد را به یاد و خاطره شما می‌آورد؟ به راحتی از اینها نگذرید. آنها را با شرح جزئیات بنویسید و در صورت لزوم با یک روان‌درمانگر بازگو کنید. خشم‌های امروز شما ریشه در تجربه خشونت‌های گوناگون دوران کودکی شما دارد.
عبدالوهاب
نوشتن خاطرات دیروز و امروز در درمان کوتاه‌مدت خود، زهر و تلخی احساس خشم، نفرت و گناه و تنهایی و مواردی از این قبیل را می‌گیرد و در بلندمدت منجر به افزایش خودشناسی و ابراز و اظهار هیجانات‌تان می‌شود.
سمیه
یکی از سبک‌های خاطره‌نویسی که شما می‌توانید از آن بهره بگیرید، نوشتن نامه برای افرادی است که فوت شده‌اند و مثلا شما فرصت خداحافظی با آنها را نداشته‌اید و یا حرف‌هایی بوده که باید می‌زدید که نزده‌اید و یا خشم‌های فروخورده‌ای دارید که بایستی آن را ابراز کنید.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
به نوشتن‌های خود، بها بدهید، هیچوقت احساس‌های خود را به مسخره نگیرید، فقط بنویسید.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
خاطرات تو، گاهی به زخم‌ها اشاره دارد و گاهی هم‌آغوش با عشق است. حالتی‌ست که تو را به موزه‌های شخصی‌ات می‌برد.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۱۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد