بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قبایل | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب قبایل اثر ست گودین

بریده‌هایی از کتاب قبایل

نویسنده:ست گودین
امتیاز:
۳.۶از ۲۰ رأی
۳٫۶
(۲۰)
فرآیند عضویت و برقراری ارتباط با دیگران را در قبیله آسان کنید. میزان پیشرفت حقیقی خود در رسیدن به چشم‌انداز را در نظر بگیرید.
mh.ranjbari
رهبری کردن تا حد بسیار زیادی «هنر» است و فقط کسانی قادر به انجام آن هستند که سخاوتمند باشند و با تمام وجود با قبیلهٔ خود ارتباط برقرار کنند. به یاد داشته باشید مادامی که تعهد را سرلوحهٔ کار خود قرار ندهید، یادگیری ترفندهای رهبری هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.
mh.ranjbari
برای خلق یک جنبش خرد باید پنج کار انجام دهید: ۱. بیانیه‌ای را منتشر نمایید که مانترا، شعار و جهان‌بینی شما را تبیین کند. نیازی نیست این بیانیه چاپ یا حتی نوشته شده باشد. صرفاً آن را در اختیار همگان قرار دهید و کاری کنید همه‌جا پخش گردد. این کار اعضای قبیله را با یکدیگر متحد می‌سازد و آنها را در یک ساختار قرار می‌دهد. ۲. کاری کنید که ارتباط با شما برای پیروان‌تان به آسانی ممکن گردد. این ارتباط می‌تواند به سادگی از طریق دیدار حضوری، ارسال ایمیل یا دیدن چهره شما در تلویزیون صورت گیرد. ۳. ارتباط پیروان با یکدیگر را تسهیل نمایید. رهبران بزرگ به دنبال راهی می‌گردند که این تعاملات هر چه بیشتر برقرار شوند و استمرار یابند. ۴. بدانیدکه هدف جنبش پول نیست. پول موتور محرک هر کاری است. به محض آن‌که تلاش کنید از جنبش پول دربیاورید، سد راه پیشرفت آن شده‌اید. ۵. پیگیر پیشرفت باشید. این کار را علنی انجام دهید و برای پیروانتان راهی ایجاد کنید که تا در این مسیر به شما کمک نمایند.
mh.ranjbari
«ناراحت‌کننده نیست که ما شغلی داریم که پس از پنجاه هفته کار اجباری باید دو هفته از آن فرار کنیم؟»
mh.ranjbari
چه می شود اگر سازمانی مسطح خلق کنید که افراد در آن آزادانه کار کنند؟ چه می‌شود اگر به کارکنان خود اعتماد کنید و به آنها احترام بگذارید؟ در بدو امر، این شیوه دیوانگی به‌نظر می‌رسد. احتمالا هرج‌ومرج می‌شود، اما چنانچه افراد فوق‌العاده‌ای را استخدام کنید و به آنها آزادی عمل بدهید، کارهای خارق‌العاده‌ای انجام خواهند داد. گوسفندها و رؤسای گله‌دار آنها نیز به احتمال زیاد نگاه می‌کنند، سر تکان می‌دهند و فکر می کنند که این احتمالاً استثناء است و کار بدین شیوه بسیار خطرناک خواهد بود.
mh.ranjbari
بیشتر سازمان‌ها افرادی را استخدام می‌کنند که مطیع و سازگارهستند. آنها پس از استخدام نیز با ترس از اخراج شدن مدیریت می‌شوند، با این تفکر همیشگی که: «شاید اخراج شوم!». البته کارمندان، دست‌کم در ابتدای کار مقصر نیستند.
mh.ranjbari
استخدام افرادی که مطیع تربیت شده‌اند، دادن کارهای بی‌نهایت احمقانه به آنها و ترساندشان برای اینکه که خطایی از آنها سر نزند، درست مانند گوسفندداری است
mh.ranjbari
قبیله به پیرو نیاز دارد، اما اشتباه است که باور داشته باشید بهترین اعضای قبیله را گوسفندان نابینا تشکیل می‌دهند. در واقع، پیروانی که جز تبعیت کورکورانه از دستورات، کار دیگری بلد نیستند، موجب ناامیدی قبیله خواهند شد.
mh.ranjbari
عملکردگذشته تضمین‌کنندهٔ موفقیت آینده نیست.
mh.ranjbari
استیو جابز همواره خواهان هواداران پرشور و هیجان برای محصولات اپل بود. او بازار انبوهی را هدف قرار نداد که محصول شرکت را مثل سوسیس و کالباس خریدوفروش کنند. در واقع به‌دنبال آن بود که اعضای قبیلهٔ اپل همواره گوش به زنگ باشند و رونمایی از محصولات جدید را انتظار بکشند. جابز می‌کوشید قبیله‌ای «منسجم» بسازد
mh.ranjbari

حجم

۳۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

حجم

۳۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۴ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان