بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جهان مکتوب | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب جهان مکتوب اثر مارتین پوکنر

بریده‌هایی از کتاب جهان مکتوب

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۹از ۳۷ رأی
۳٫۹
(۳۷)
تا چه حد عصر سروانتس که به عبارتی عصر تألیف چاپی مدرن است در حال رنگ باختن است و تا چه میزان مؤلف جای خود را به سرپرست، سلبریتی و تأمین‌کنندهٔ خدماتی خواهد داد که امیدوار است در اقیانوس محتوای ایجادشده از سوی کاربران همچنان شناور باقی بماند؟
محسن
با وجود اینکه کاغذ پوستی اعتبار زیادی داشت، بسیار گران بود. برای یک جلد کتاب مقدس پوستی به چیزی حدود صد رأس گوساله نیاز بود.
محسن
در شرق آسیا چاپ و کاغذ با هم ترکیب شده بودند تا پول کاغذی را به وجود آورند. مارکو پولو از این ابداع (۳۷۹) تقریباً جادویی شگفت‌زده شده بود که از طریق آن کاغذ بی‌ارزش می‌توانست جای طلا را بگیرد.
محسن
کلیسا به ابزار مفیدی برای تأمین سرمایه دست پیدا کرده بود. کسانی که خود قادر نبودند در جنگ (۳۷۷) شرکت کنند می‌توانستند در عوض به کلیسا پول بدهند و درعین‌حال گناهانشان بخشیده شود. هر اهداکننده تکه‌کاغذی دریافت می‌کرد که روی آن جزئیات مربوط به نام، تاریخ و فهرست گناهان بخشوده‌شده‌اش درج شده بود؛ کسانی که به‌اندازهٔ کافی جیبشان پر بود می‌توانستند تمام گناهان خود را پاک کنند.
محسن
مسیحیان از پوست استفاده می‌کردند و بعد آن را با یک اختراع رومی ترکیب کردند که مناسب این سطح جدید مخصوص نوشتار بودیک سیستم جدید برای روی هم انباشتن صفحه‌ها که یک طرفشان هم دوخته می‌شد و در میان جلدی قرار می‌گرفت. رومی‌ها آن را کُدِکس (۲۶۰) می‌خواندند و امروزه ما به آن کتاب می‌گوییم.
محسن

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

قیمت:
۱۸۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد