بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب توجیه المسائل کربلا | صفحه ۲۲ | طاقچه
کتاب توجیه المسائل کربلا اثر سیدعلی‌اصغر علوی

بریده‌هایی از کتاب توجیه المسائل کربلا

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۵۳ رأی
۴٫۱
(۵۳)
ندای «‌هَلْ مِنْ ناصِرٍ» امام حسین (ع) نیز در روز عاشورا، خطاب به همه کسانی بود که یارای دفاع از حریم و حرم اهل بیت را داشتند. فریاد استغاثه آن حضرت که به «‌هل مِن مغیثٍ» و «‌هلْ مِنْ ذابٍّ» ۶۸ بلند بود، از همه آیندگان، لبّیک اجابت می‌طلبد.
کربلایی
امام حسین (ع) فرمود: «‌من شما را به کتاب خدا و سنّت پیامبرش فرامی‌خوانم. زیرا سنّت پیامبر (ص) از بین رفته و بدعت زنده شده است».
سراج زاده
علی (ع) در این باره می‌فرماید: «‌... اکنون با برادران اسلامی خویش به‌خاطر تمایلات نابه‌جا و کجی‌ها و انحرافات و شبهات و تأویلات ناروا می‌جنگیم.
سراج زاده
وقتی به حضرت می‌گفتند که «‌آقا! خطر دارد، نروید. » می‌خواستند بگویند وقتی خطری در سرراه تکلیف است، تکلیف، برداشته است. آن‌ها نمی‌فهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود. »
سراج زاده
مهم‌ترین کاری که امام حسین و اصحابش انجام دادند، این بود که به تکلیف‌شان عمل کردند.
سراج زاده
کربلا حجّت بالغه است. برای همه آنانی که «نتوانستن» یا «نمی‌شود» را فریاد می‌زنند، اتمام حجّت است.
سراج زاده
مستکبر هیچ وقت معتدل نیست: حتی اگر سر امام حسین را ببُری و برایش ببَری.
سراج زاده
و این همان عصاره کلام سید شهیدان اهل قلم است که می‌گوید: «‌کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید! تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (ع) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا...!»
سراج زاده
در دعای عهد می‌خوانیم: «‌‌اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبَادِک حَتْماً مَقضیاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی‌... » یعنی مرگ می‌تواند بین یاران امام و خود امام فاصله بیندازد، آری تنها مرگ؛ مرگ فاصل آن‌ها و امام‌شان است
سراج زاده
امیرالمؤمنین در مورد رها کردن دنیا می‌فرماید: آیا آزادمردی نیست که این لقمه جویده حرام دنیا را به اهلش واگذارد؟ همانا بهایی برای جان شما جز بهشت نیست، پس به کم‌تر از آن نفروشید
سراج زاده

حجم

۵۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۵۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان