بریده‌های کتاب توجیه المسائل کربلا
کتاب توجیه المسائل کربلا اثر سیدعلی‌اصغر علوی

کتاب توجیه المسائل کربلا

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۵۳ رأی
۴٫۱
(۵۳)
«‌کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید! تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (ع) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا...!»
F313
تاریخ می‌خواست به همه درس اهمیت اولویت‌دهی یاد بدهد. جایی که اولویت، "حسین" است، هیچ تأخیری جایز نیست. باید اولویت‌ها را هم‌راه امام انتخاب کرد، نه زودتر نه دیرتر.
Mohaddese
پس اگر گفتی: «‌ایمان دارم»، باید منتظر امتحان الهی باشی. اگر گفتی: «‌بنفسی انت یا اباعبدالله»، باید منتظر امتحان الهی باشی، باید منتظر باشی که یک جایی این جانت را فدای حسین کنی!
کربلایی
امام رضا (ارواحنا فداه) فرمود، اگر می‌خواهید در ثواب شهداء امام حسین (ع) شریک باشید، هر وقت یاد امام حسین افتادید، بگویید «‌یا لیتنی کنت معکم... » ای کاش من با شهداء هم‌راه شما بودم
نون صات
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَقُولُ أَنْفِقْ وَ أَیْقِنْ بِالْخَلَفِ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ مَنْ لَمْ یُنْفِقْ فِی طَاعَةِ اللَّهِ ابْتُلِیَ بِأَنْ یُنْفِقَ فِی مَعْصِیَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَنْ لَمْ یَمْشِ فِی حَاجَةِ وَلِیِّ اللَّهِ ابْتُلِیَ بِأَنْ یَمْشِیَ فِی حَاجَةِ عَدُوِّ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‌ حضرت صادق (ع) فرمود: انفاق کن و یقین داشته باش که در آینده به تو خواهد رسید و بدان اگر در اطاعت خداوند انفاق نکنی مجبور خواهی شد که در معصیت پروردگار خرج کنی و هر کس در بر آوردن حاجات دوستان خدا قدم بر ندارد، کارش به‌جایی خواهد رسید که در راه دشمنان خدا گام بردارد.
shariaty
این همان عصاره کلام سید شهیدان اهل قلم است که می‌گوید: «‌کارتان را برای خدا نکنید؛ برای خدا کار کنید! تفاوتش فقط همین اندازه است که ممکن است حسین (ع) در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضایت خدا...!»
maryhzd
یک روز از خطبه فاطمه می‌گذرد. ابوبکر به عمر می‌گوید: - دیدی که چگونه فاطمه ما را از عذاب فردای قیامت ترساند؟ - تو نماز بخوان، دین خدا را به پا دار، به مردم احسان و نیکی کن، دیگر نگران نباش، مگر قرآن نخوانده‌ای؟ - چه‌طور؟ قرآن در سوره هود در آیه ۱۱۴ می‌گوید: «‌کارهای خوب، گناهان را پاک می‌کند»، تو فاطمه را ناراحت کرده‌ای، اما این یک گناه است. وقتی تو کارهای نیک زیادی انجام دهی، می‌توانی آن گناه را از بین ببری. ای عمر! تو چه‌قدر غصه و غم‌های مرا برطرف ساخته‌ای! خدا تو را برای من نگه دارد!
Mohaddese
بدتر از گناه، توجیه گناه و دلیل‌تراشی برای آن است.
Mohaddese
چرا مسلم تنها شد؟ چون افرادی بودند که بصیرت کامل نداشتند و نمی‌دانستند باید همان‌گونه که از امام اطاعت می‌کنند، از نایبش هم باید اطاعت کنند... عالم‌تر و مسن‌تر از نایب امام هم باید از نایب امام اطاعت کند، حتی آن‌جایی که نظر نایب امام با نظرش مخالف است...
منمشتعلعشقعلیمچکنم
مهم‌ترین کاری که امام حسین و اصحابش انجام دادند، این بود که به تکلیف‌شان عمل کردند.
mandir

حجم

۵۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۵۴۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۳صفحه بعد