بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تسهیل‌گر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب تسهیل‌گر اثر جونا  برگر

بریده‌هایی از کتاب تسهیل‌گر

نویسنده:جونا برگر
امتیاز:
۴.۸از ۶ رأی
۴٫۸
(۶)
از طرفی در ذهن همه ما «ناحیه رد» نیز وجود دارد. ایده‌هایی که با باورهای ما بسیار متفاوت هستند، در این منطقه قرار می‌گیرند و بی‌درنگ رد می‌شوند. «ناحیه رد» از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای ایجاد تغییر در مردم، مراقب باشید توصیه‌ها و پیشنهادهای شما در منطقهٔ عدم پذیرش آن‌ها قرار نگیرند.
سعید رستگار
از تاریخ ایده بگیرید و پل‌های پشت سرتان را خراب کنید. درست همان کاری که «هرنان کورتس» در زمان یورش به مکزیک انجام داد. ممکن است در تاریخ خوانده باشید که کورتس با شورش سربازانش مواجه شد و نگران بود که آن‌ها به خانه برگردند. بنابراین کشتی‌ها را سوزاند تا دیگر راهی برای بازگشت وجود نداشته باشد. پس از این کار، ارتش او با تمام قوا جنگید و پیروز شد.
سعید رستگار
آنچه اهمیت دارد «تسهیل‌گر بودن» است، یعنی تغییر اذهان از طریق حذف موانع و بازدارنده‌هایی که بر سر راه اقدام وجود دارند.
.
بسیاری از اوقات نیاز نیست برای اثرگذاربودن، زور و فشار بیشتری اعمال کنیم، بلکه باید تسهیل‌گر باشیم و موانع را از پیش پای تغییر برداریم.
.
دیگر نمی‌توان به روش‌های سنتی و قدیمی، با ارائه انبوهی از آمار و ارقام، انسان‌ها را متقاعد به انجام کاری کرد. برای ایجاد تحول راه‌های بهتری وجود دارد، بدون نیاز به اینکه الزاماً تلاش زیادی به خرج دهیم یا باورپذیرتر و متقاعدکننده‌تر جلوه نماییم. چنین شیوه‌ها و شگردهایی ممکن است گاهی مؤثر واقع شوند، اما اغلب فقط حالت تدافعی دیگران را بر می‌انگیزند. درمقابل، آنچه اهمیت دارد «تسهیل‌گر بودن» است، یعنی تغییر اذهان از طریق حذف موانع و بازدارنده‌هایی که بر سر راه اقدام وجود دارند.
.

حجم

۳۳٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

حجم

۳۳٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد