بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شمس خاموش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب شمس خاموش اثر سینان یامور

بریده‌هایی از کتاب شمس خاموش

نویسنده:سینان یامور
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۹ رأی
۴٫۲
(۱۹)
کسی که از خیر خیلی چیزها می‌گذرد، برای رفتن به عالمی بالاتر تلاش می‌کند، آرزویش هرچه بیشتر رو به جلو حرکت کردن و بالا و بالا پرواز کردن است. در این راه هر آنچه که پروازش را سخت می‌کند، از خود دور می‌کند. این دور کردن‌ها همگی ایثار است، درست مثل خرقه تهی کردن. برای این کار باید از ضرر زدن به بهترین نقطه‌ات شروع کنی.
Naarvanam
-موسیقی، سوز صدای مادر کائنات است، صدای پیام خداوند در آفرینش، صدای نوازش روح.
Naarvanam
می یابی که برای رسیدن چه بهایی باید بدهی... می‌یابی که اصلاً برای چه باید بیابی... می‌یابی که کیستی و چیستی و این کیستی و چیستی ات چه بهایی دارد... می‌یابی که جمال را در جمال دیدن یعنی چه؟ ... می‌یابی که کمال را در کمال یافتن یعنی چه؟ ... می‌یابی که جلال و شکوه و رمز و راز خلقت و موجودات برای چه اند؟... می‌یابی که در تمام عمر به دنبال یافتن چه گمشده‌ای بوده‌ای و تا کنون آن را نیافته‌ای؟... می‌یابی، یافتنی را که تا ابدیت، شهد آن را با تمامی وجود مزمزه می‌کنی...
Naarvanam
علم معنوی با سه چیز به دست می‌آید. زبانی که ذکر بگوید، قلبی که قدردان و شکرگزار باشد و تنی که صبر داشته باشد.
کاربر ۲۴۸۴۴۰۹
اولین توصیه‌ام به مولوی این بود که اگر می‌خواهی به درک عمیق درونت نزدیک شوی، باید نسبت به دنیای خارج کور و کر باشی. هیچ وقت نگذاشتم جذابیت‌های وسوسه‌گرِ دنیای اطرافم مرا شکار کند. کسی که به جمله‌هایی مثل «مردم چه خواهند گفت؟ یا مردم چه فکری می‌کنند؟» فکر می‌کند چطور خواهد توانست به جایگاه واقعی‌اش برسد؟!
Sama Yousefizade
قطره چون متصل به دریا شد تو دگر قطره اش مخوان دریاست
sara sayar
خودِ منی مولانایم، من با خودم تو را جستجو می‌کنم و با خود، تو را می‌یابم.
پ. و.
برای عاشقان، مذهبی وجود ندارد.
پ. و.
خطاهایت را پذیرفتم ای عشق و هر آنچه پُر از تناقضات بود همه را به جان خریدم ای عشق. در زبانم نه جنون نه محنت در نگاهم نه حسرت، نه وصلت. من به طرف بهشت نمی‌روم، این بهشت است که به سمت من می‌تازد.
پ. و.
در شمس شعله‌ای هست که درخشندگی و روشنایی‌اش در محدودهٔ آسمان قرار نمی‌گیرد. کلام شمس بهشتی است که در زبان جاری شده.
پ. و.

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۳ صفحه