بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب صبحانه در تیفانی | طاقچه
کتاب صبحانه در تیفانی اثر ترومن کاپوتی

بریده‌هایی از کتاب صبحانه در تیفانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۶ رأی
۳٫۵
(۲۶)
شاید تا مغز استخوون فاسد شده باشم، ولی حاضر نیستم علیه یه دوست شهادت بدم. هرگز.
mahnia
«فرد هم سربازه، اما شک دارم مجسمه‌ش رو بسازن. شاید هم بسازن. می‌گن سربازها هرچه خنگ‌تر باشن شجاع‌ترن. فرد که یک کله‌پوک درست و حسابیه.»
افسون
شاید مثل بیشتر ما، وقتی گذارمان به کشوری بیگانه می‌افتد، از ارزیابی موقعیت اطرافیانش ناتوان بود و نمی‌توانست مثل زمانی که در موطنش بود، تصویر هر فرد را در قاب مناسب با آن قرار دهد.
tiffany
اگه به کسی اعتمادبه‌نفس بدی، اونو تا ابد مدیون خودت کرده‌ای.
mahnia
درستکار به معنی واقعی کلمه. هرکی می‌خوای باش، فقط نامرد، متظاهر، کلاه‌بردار و بدکاره نباش! ترجیح می‌دم سرطان بگیرم، ولی دلم ناپاک نباشه. این به معنی دینداری نیست. فقط نتیجهٔ تجربه است. ممکنه از سرطان بمیری، ولی اگه از اونایی که گفتم باشی، حتماً می‌میری.
mahnia
«هیچ‌وقت به یه حیوون وحشی دل نبندین آقای بل. این همون اشتباهیه که دکتر کرد. دوروبرش رو پر از حیوونات وحشی کرده بود... یه شاهین با بال زخمی... یه بار یه گربهٔ وحشی بزرگ آورد خونه که پاش شکسته بود. نباید به حیوون وحشی دل بست. هرچی بیشتر بهش علاقه‌مند بشی قوی‌تر می‌شه و وقتی به اندازهٔ کافی قوی شد، از دستت فرار می‌کنه. برمی‌گرده تو جنگل. می‌ره بالای درخت. بعد می‌ره رو یه درخت بلندتر. بالاخره هم سر از آسمون درمیاره. آخرش همینه آقای بل. اگه به یه حیوون وحشی دل ببندی، آخرش باید توی آسمون دنبالش بگردی.»
افسون
نگاهش را در اطراف اتاق به گردش درآورد و درحالی‌که چشمانش را تنگ کرده بود، گفت: «چطور می‌توانید این اتاق را تحمل کنید؟ جای وحشتناکی است!» من اتاقم را دوست داشتم، بنابراین با لحنی رنجیده پاسخ دادم: «آدم به همه‌چیز عادت می‌کند.» ـ من این‌طور نیستم. هیچ‌وقت به هیچ‌چیز عادت نمی‌کنم. کسی که به همه‌چیز عادت کند با مرده فرقی ندارد.
افسون
باور کن بهتره چشم به آسمون بدوزی تا این‌که تو آسمونا زندگی کنی.
mahnia
همیشه همین‌طوره. تا وقتی چیزی را از دست نداده‌ای نمی‌فهمی که مال تو بوده.
mahnia
گفت: «هرکسی ممکنه خودش رو برتر از دیگران به‌حساب بیاره، اما معمولاً رسمه که قبل از اون برای اثبات برتری‌ات دلیلی بیاری.»
tiffany

حجم

۱۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۱۰۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد