بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن) | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)

۴٫۱
(۱۲)
حضرت موسی (ع) از پروردگار متعال سؤال کرد: در آن روزی که جز سایهٔ عرش تو سایه‌ای نیست، چه کسانی شایستگی دارند تا آنان را در سایهٔ عرش خود نگاه‌داری؟ خداوند سبحان در پاسخ به پیامبر خود، چند دسته را ذکر فرمود، امّا به‌عنوان اوّلین و مهم‌ترین گروه فرمود: ای موسی! آن‌هایی که دل‌های پاکی دارند
هدی✌
کسی بخواهد به تربیت مورد نظر قرآن‌کریم و عترت طاهره (ع) دست یابد، چاره‌ای جز ریشه‌کن کردن رذائل اخلاقی و جایگزین نمودن فضائل اخلاقی به جای آن‌ها ندارد.
هدی✌
خودخواهی، غرور، حسادت، ریا، دنیاگرایی، تکبّر، حرص و بخل، در وجود آدمی اجازهٔ تخلّق وی به اخلاق الهی و نیل به مقام آدمیت را نمی‌دهد و او را به عناد، لجاجت و ایستادگی در مقابل حق وادار می‌سازد؛ که در نهایت مانع رستگاری و حسن عاقبت وی خواهد شد.
هدی✌
سعادت و رستگاری فقط و فقط از آنِ کسی است که توانسته درخت رذالت را از دل بکند؛ و شقاوت و نگون‌بختی از آنِ کسی است که صفت رذیله‌ای بر دلش حکم‌فرما باشد.
هدی✌
پیامبر اکرم (ص) از جانب خداوند آمده، با معجزه هم آمده، معجزه‌اش هم قرآن است، آن قرآنی که سراسر حکمت است. برای چه آمده؟ آمده است برای اینکه آدم بسازد.
هدی✌
قرآن، در یک کلام، کتاب اخلاق است. پیامبر اکرم (ص) نیز معلّم اخلاق و معلّم پرورش و آموزش بشریّت است و مأموریّت دارد که با بهره‌گیری از قرآن، آدمیان را به مقام آدمیّت برساند.
هدی✌

حجم

۲۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۲۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد