بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ اثر دیوید اپستین

بریده‌هایی از کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

۴٫۲
(۷۳)
کسی که اکنون هستید، درست مانند تمامی کسانی که در گذشته بوده‌اید، سریعاً تغییر می‌کند. ممکن است این غیرمنتظره‌ترین نتیجه باشد، اما مستندترین نتیجه هم هست.
Travis
تحمل کردن اشتباه‌های بزرگ می‌تواند بهترین فرصت‌های یادگیری را فراهم کند
BiNam
«کندترین سرعت رشد در مورد پیچیده‌ترین مهارت‌ها اتفاق می‌افتد.»
Peyvand
تلاش برای بازیابی اطلاعات، حتی اگر عمل بازیابی ناموفق باشد، ذهن را برای یادگیری بعدی آماده می‌کند.
Peyvand
بر طبق یافته‌های مطالعه‌ای جدید، احتمال مرگ بیماران قلبی در حین برگزاری همایش‌های ملی قلب‌شناسی که هزاران متخصص قلب از محل کار خود دور هستند پایین‌تر می‌آید.
M.S.Rostami
او برای دانشجویان معمایی منطقی را مطرح کرد؛ به این صورت که آنان باید با ضربه‌زدن به کلیدهایی لامپ‌ها را به‌صورت متوالی روشن و خاموش می‌کردند. آنان اجازه داشتند بارها این کار را تکرار کنند. این معما به هفتاد روش متفاوت حل‌شدنی بود و برای هر موفقیت نیز مبلغ کمی به‌عنوان جایزه در نظر گرفته شده بود. هیچ قانون خاصی برای انجام‌دادن این بازی ارائه نشده بود؛ بنابراین دانشجویان باید به‌روش سعی و خطا عمل می‌کردند. اگر دانشجویی پاسخی را می‌یافت بارها آن را تکرار می‌کرد تا پول بیشتری بگیرد، حتی اگر نمی‌دانست که چرا روش استفاده‌شده‌اش جواب داده است. در مرحلهٔ بعد دانشجویان جدیدی اضافه شدند و این بار از همهٔ آنان خواسته شد قانون کلی همهٔ پاسخ‌ها را کشف کنند. به‌شکلی باورناپذیر، همهٔ دانشجویانی که به‌تازگی وارد شده بودند قانون هر هفتاد پاسخ را کشف کردند، درحالی که فقط یکی از دانشجویانی که برای دریافت یک پاسخ جایزه گرفته بود توانست این کار را بکند. عنوان فرعی مقالهٔ شوارتز این بود: «چگونه به مردم آموزش ندهیم که قوانین را کشف کنند.»
حسین
او خود را به پرنده‌ای در قفس تشبیه کرد که در فصل بهار عمیقاً حس می‌کند وقت انجام‌دادن کاری مهم است، اما نمی‌تواند آن کار را به یاد آورد و از شدت ناراحتی سرش را به میله‌های قفس می‌کوبد. قفس در جای خود باقی می‌ماند و پرنده از شدت رنج و ناراحتی دیوانه می‌شود. او به برادرش گفت: «انسان نیز همیشه نمی‌داند چه کاری از او ساخته است، اما ذاتاً می‌داند که برای انجام‌دادن یک کار خوب است.... من می‌دانم که می‌توانستم انسان کاملاً متفاوتی باشم... چیزی در درون من وجود دارد، اما چه؟»
سهیل مقدم
درواقع همهٔ اتفاق‌های خوب زندگی من در یک ناکامی ریشه دارند؛ بنابراین حس می‌کنم ما در لحظهٔ اتفاق متوجه نمی‌شویم چه‌چیزی خوب و چه‌چیزی بد است؛ نمی‌دانیم و باید صبر کنیم تا متوجه شویم.»
بامداد
«برای افرادی که دقیقا از سال دوم دبیرستان می‌دانند که می‌خواهند چه کاره شوند احساس تأسف می‌کنم.»
بامداد
در حالت ایدئال، دوستانی که از نظر فکری با یکدیگر اختلاف دارند استدلال‌های یکدیگر را قوی‌تر و بهتر می‌کنند
Travis

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان