بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ربکا | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب ربکا اثر دافنه دوموریه

بریده‌هایی از کتاب ربکا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۲۲۶ رأی
۴٫۱
(۲۲۶)
ما آن ضرب‌المثل قدیمی را که شنیده‌اید: از یاد برود هر آنکه از دیده برفت. اگر آدم‌ها نباشند که درباره‌شان صحبت بشود، دیگر حرفی زده نمی‌شود. کار دنیاست دیگر.»
Tesla
«من زیادی به فکر ماندرلی بودم. بیشتر از هر چیز دیگر به آن اهمیت می‌دادم. اما چنین عشقی موجب شکوفایی نمی‌شود. در کلیسا دربارۀ آن وعظ نمی‌کنند. مسیح چیزی در مورد سنگ و دیوار و آجر نگفته، از عشقی که انسان به ملک و زمین‌اش دارد، سخنی به میان نیاورده. چنین عشقی در مرام مسیحیت نمی‌گنجد.»
Tesla
ـ هر موقع دلت خواست پیش ما بیا. در خانوادۀ ما کسی منتظر دعوت نمی‌ماند. زندگی کوتاه‌تر از آن است که دائم برای هم کارت دعوت بفرستیم.
Reyhaneh
مردها ساده‌تر از آن هستند که فکر می‌کنی، بچۀ شیرینم. اما ذهن پیچیدۀ زن‌ها همه را گیج می‌کند.
Parinaz
کاش دانشمندان می‌توانستند دستگاهی اختراع کنند که خاطرات را مثل عطر توی یک بطری حفظ کنند. آن‌وقت می‌شد هر زمان که آرزو کردیم بطری را برداریم و آن لحظه را دوباره زندگی کنیم.
Parinaz
ما هرکدام در وجودمان شیاطینی داریم که بارها به ما حمله‌ور شده و شکنجه‌مان می‌دهند، و چاره‌ای جز مبارزه نداریم. اما ما بر شیاطین درونی خود پیروز شده‌ایم، یا دست‌کم خودمان این‌طور فکر می‌کنیم.
R.T0483
از او می‌گریختم، شب‌ها و روزها از او می‌گریختم، زیر طاق سال‌ها از او می‌گریختم، در پیچ‌وخم روح و پشت بخار اشک‌هایم پشت خنده‌های بی‌امان، خودم را از او پنهان می‌کردم.
tarane
فکر می‌کنم برخی بر این باورند که رنج‌کشیدن، انسان را نیرومند‌تر می‌کند و برای پیشرفت در دنیا باید آزمون آتش را از سر گذراند.
Mahya
از او می‌گریختم، شب‌ها و روزها از او می‌گریختم، زیر طاق سال‌ها از او می‌گریختم، در پیچ‌وخم روح و پشت بخار اشک‌هایم پشت خنده‌های بی‌امان، خودم را از او پنهان می‌کردم. به سمت چشم‌اندازهای امید، شتابان و از توان‌افتاده، می‌رفتم در اعماق دره‌های ژرف و هراسناک ترس از آن دو پای قدرتمندی که مرا همواره تعقیب می‌کرد، می‌گریختم
behinababaee
به نظرتان مرده‌ها برمی‌گردند تا زنده‌ها را تماشا کنند؟»
Ati

حجم

۳۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۳۸۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۴۱,۰۰۰
۵۰%
تومان