بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گرگ بیابان | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب گرگ بیابان اثر هرمان هسه

بریده‌هایی از کتاب گرگ بیابان

نویسنده:هرمان هسه
انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۹از ۲۱ رأی
۲٫۹
(۲۱)
هریک از این افراد، در بخشی از روح خویش، به خوبی می‌داند که هرچند خودکشی می‌تواند یکی از راههای گریختن و رها شدن به حساب بیاید، ولی در واقع مفری اضطراری، نادرست و نامشروع است که بر حسب ضرورت در برابر انسان قرار می‌گیرد. هریک از این افراد، به درستی می‌داند که راه بهتر، اجازه دادن به زندگی برای غلبه کردن و پیروز شدن است، و نه پایان دادن به آن.
yazdaan
هری مورد نفرت عامه نبود و دوستان زیادی داشت که او را دوست داشتند، به خانه‌های خود دعوت می‌کردند، به او هدیه می‌دادند، و نامه‌های زیبا برای او می‌نوشتند، ولی کسی بیشتر از این حد، به او نزدیک نمی‌شد، رابطه‌ای مداوم با او برقرار نمی‌کرد، و نمی‌خواست و نمی‌توانست شریک زندگی او شود. در فضایی خالی از آرزو و اشتیاق زندگی می‌کرد و این امر، مهمترین ویژگی زندگی او به حساب می‌آمد.
yazdaan
به هیچکس اجازه نمی‌داد به او فرمان دهد و هرگز از کسی اطاعت نمی‌کرد. آزاد و منزوی، بر کارها و رفتار خود نظارت داشت، زیرا تردیدی نداشت که انسان قدرتمند، با انگیزه‌های شخصی و درونی، می‌تواند به آنچه آرزو دارد، دست یابد.
yazdaan
شد. در میان این افراد، تفکری خطرناک و هراس‌آور رایج است که در نتیجه آن، سراسر زندگی خود و سایر انسانها را یک شوخی زشت، سقط جنین خشن و بدفرجام مادر نخستین، یا فاجعه ملالت‌آور طبیعت می‌انگارد.
yazdaan
زندگی آنها، زیستن نیست، شکل و قالبی ندارد، و خواه قهرمان و هنرمند باشند، یا در زمره قضات، پزشکان، کفاشان و آموزگاران محسوب شوند، زندگی آنها همواره سرشار از جنبش و خروش، بدبختی، و پریشانی ناشی از درد و رنج فراوان است.
yazdaan
آن مرد در دوران کودکی، فردی سرکش، بی‌قرار و بی‌نظم بوده است
yazdaan
شاید دلیل این ناخشنودی می‌توانست آگاهی یا تصور آگاهی از این واقعیت باشد که انسان نیست، بلکه گرگی برخاسته از بیابان است.
yazdaan
ای دیوار! آسوده بخواب! تو را از این خواب بیدار نمی‌کنم. زمانی فرا خواهد رسید که تو را تخریب یا مزین به تابلوهای تجارتخانه‌ای کنند که حکایت از طمع دارد. ولی تو همچنان پابرجا، زیبا و رازدار خواهی ماند و همچنان محبوب من خواهی بود!
yazdaan
آیا همه اینها توهمی مرده نیست که ما چند دیوانه، همچنان آنها را اصیل و جاندار می‌پنداریم؟ آیا اینها هرگز اصیل و جاندار نبوده‌اند؟ آیا آنچه را ما دیوانگان با تلاش فراوان می‌جستیم، شبحی بیش نیست؟
yazdaan
آیا ما تنها اقلیتی احمق در میان تعدادی از بیماران عصبی به حساب می‌آییم که فردا مورد تمسخر قرار خواهیم گرفت و به فراموشی سپرده خواهیم شد؟
yazdaan

حجم

۲۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان