بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل اثر مجید پورولی کلشتری

بریده‌هایی از کتاب پسران دوزخ؛ فرزندان قابیل

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۸۲ رأی
۴٫۴
(۸۲)
می‌گوید: «بیانِ قرآن، بیانِ خداوند است! خداوند با الفاظی که برای بشر قابل درک و فهم باشد قرآن را نازل کرده! یعنی بیانِ قرآن و ظاهر قرآن محدود شده به ترکیبِ بیست و شش حرف زبان عربی! اما این واژه‌ها و کلمات و جملات عربی فقط قالب ظاهری قرآن‌اند و همهٔ قرآن این چیزی که ما می‌بینیم نیست! بدون تردید هر آیه و هر کلمه از این کتاب دریایی از معارف و معانی در خودش پنهان دارد! عظمت قرآن به همین پنهانی مفاهیم در کوچکی واژه‌هاست. یک دریا به خودی خود و به‌تنهایی معجزه نیست! یک فنجان هم به خودی خود و به‌تنهایی معجزه نیست! اما اگر تو بتوانی از یک فنجان به اندازهٔ یک دریا آب بیرون بکشی آن‌وقت این معجزه است.»
mah_s
«بهشت ارزان نیست. باید پای عقیده‌ات بمانی
mohaddese
رضایت خداوند در نزدیک‌شدنِ ما به «حقیقتِ دین» و «حقیقتِ ایمان» است!
مجنونِ³¹⁴
پروانه‌شدن خیلی خوب است، اما مگر با کشتنِ کسی می‌شد پروانه شد؟!
مجنونِ³¹⁴
ابوهریره پشت سر امیرالمؤمنین علی نماز می‌خواند، بر سر سفرهٔ معاویه می‌نشست. از جنگ هم فراری بود. می‌گفت: نماز پشت سر علی کامل‌ترین نماز است و غذای سر سفرهٔ معاویه چرب‌ترین غذاست و دوری از جنگ هم برای سلامتی بهتر و مفیدتر است.»
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
کُشتن از جایی آغاز می‌شود که تو روزهای بعد، هروقت که چَشم‌هایت را ببندی، پشت پلک‌های بسته‌ات چَشم‌های از حدقه درآمدهٔ کسی را ببینی که زندگی‌اش را از تو تمنا کند و با هر نَفَس‌نَفَس زدن التماس و خواهش خود را به رُخِ تو بِکشد. تو در اوج آن تمنّا باید خونسرد باشی و نفس عمیقی بکشی تا چاقو در دستت نلرزد. شاید کشتن آدمی مثل فاطمه فقط و فقط شصت ثانیه وقت بگیرد. اما بیشتر از شصت سال فکر آدم را به خودش مشغول خواهد کرد
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
ندیدنِ ما دلیلِ مرگ پروانه‌ها نیست.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
از خود ابوهریره روایت شده که گفته من با رسول‌الله به خاطر سیرکردن شکمم همراه می‌شدم و مسلمان شدم. (۱۰) ابوهریره پشت سر امیرالمؤمنین علی نماز می‌خواند، بر سر سفرهٔ معاویه می‌نشست. از جنگ هم فراری بود. می‌گفت: نماز پشت سر علی کامل‌ترین نماز است و غذای سر سفرهٔ معاویه چرب‌ترین غذاست و دوری از جنگ هم برای سلامتی بهتر و مفیدتر است.»
و ح ی د
این ذات آینه‌هاست که دروغ نمی‌گویند
Zahra_alesadi
ین ذات آینه‌هاست که دروغ نمی‌گویند
Zahra_alesadi

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۰۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
۱۵,۳۰۰
۵۰%
تومان