بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فراسوی خواب | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فراسوی خواب اثر ویلم فردریک هرمانس

بریده‌هایی از کتاب فراسوی خواب

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأی
۳٫۶
(۷)
ناپدید شدن کامل من به آن شکل به این معنا خواهد بود که حداقل مرگ من با چیزی که می‌دانم هماهنگ است، چون زندگی‌ام هرگز با چیزی که می‌دانم هماهنگی نخواهد کرد.
پویا پانا
بیشترین نتیجه‌ها الزاماً با بیشترین تلاش‌ها حاصل نشده‌اند؛ کسی آن‌ها را به دست می‌آورد که حداکثر تلاشش را در محدوده‌ای بکند که بیشتر از هر کسی از آن بهره‌مند بوده است. بهترین تیر را بهترین تیرانداز پرتاب نمی‌کند، بلکه بهترین تیرانداز با بهترین زمین تیراندازی و بهترین سلاح می‌تواند پرتاب کند.
پویا پانا
چهار میلیون نروژی در سرزمینی زندگی می‌کنند که ده برابر هلند مساحت دارد، اما جمعیت هلند سه برابر و نیم آن‌جاست. در نروژ، در هر متر مربع، یازده نفر زندگی می‌کنند، نه مثل ما، سیصد و شصت نفر. در چنین کشوری، روبه‌رو شدن با یک موجود انسانی واقعاً مورد خاصی است.
پویا پانا
اگر بخواهی درستکار باشی و روی پای خودت بایستی، باید چیزی کشف کنی که ارزش زیادی داشته باشد، باید به خاطرش رنج بکشی.» «اما کسی که نتواند چیز تازه‌ای کشف کند امکان ندارد بتواند درستکار بماند، مگر این‌که دن کیشوت‌بازی درآورد.»
پویا پانا
من با هر چیزی که تازه باشد، گران باشد احساس ناراحتی می‌کنم. برای خودم چنین ارزشی قایل نیستم؛ همیشه این‌طور بوده‌ام. به‌نظر مردم آدم خسیسی هستم؛ اگر پول جمع می‌کردم می‌شد گفت خسیس‌ام، اما پول هم جمع نمی‌کنم.
پویا پانا
شاید، زمانی نژادهایی از انسان‌ها وجود داشته‌اند که تکنولوژی‌شان خیلی پیشرفته‌تر از ما بوده ــ اما این را فرزندانِ فرزندان ما میلیون‌ها سال بعد فاش خواهند کرد. به شما قول می‌دهم! انسان خودش همهٔ سنگ‌ها، موجودات زنده و خورشید را پدید آورده است: در یک آزمایشگاه غول‌آسا.
پویا پانا
شاید خدا برای انسان‌های اولیه معنایی داشته، چون فکر می‌کرده‌اند تمدن به همان شکلی که هست باقی می‌ماند، اما ما دنیا را مدام تغییر می‌دهیم و با هر اختراعی ثابت می‌کنیم که دنیا می‌تواند ساختهٔ خودمان باشد. خورشید یک راکتور هسته‌ای غول‌پیکر است و مغز یک کامپیوتر کوچک که تا حد ممکن مینیاتوری شده است. این بالاخره به کجا منجر می‌شود؟ به جایی که نتیجه بگیریم ما، خودمان، خالق جهان هستیم.
پویا پانا
یک آلمانی گفته، انسانْ احمق جاودانی جهان است. من شیفتهٔ این حرف هستم.
پویا پانا
چرا باید داستان را با موجودی که هیچ‌کس قادر به دیدنش نیست پیچیده‌تر کنیم؟ خدا کلمه‌ای است که هیچ معنایی ندارد.
پویا پانا
دانشگاه یک شرکت سهامی است، متشکل از کمدین‌ها.
پویا پانا

حجم

۳۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۳۱۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان