بریده‌های کتاب ذهن دیگران را بخوانید
کتاب ذهن دیگران را بخوانید اثر دیوید جی لیبرمن

کتاب ذهن دیگران را بخوانید

۴٫۲
(۱۳)
اگر به کسی تهمت ناروایی زده شود به احتمال زیاد حالت تهاجمی به خود می‌گیرد، در حالی که فرد گناهکار و مجرم در لاک دفاعی فرو می‌رود.
☆...○●arty🎓☆
«تخیل و تصور بیش از سه چهارم زندگی واقعی ما را به خود اختصاص داده‌اند.» سایمون وِیل
☆...○●arty🎓☆
آزادی واقعی این نیست که هر کاری را که دلمان می‌خواهد انجام دهیم؛ بلکه این است که بر خلاف آنچه اکنون دلمان می‌خواهد، کاری را که اراده کرده‌ایم، انجام دهیم.
کاربر ۵۱۲۹۲۲۸
«عزت‌نفس، اعتباری است که برای خودمان قائل هستیم.» دکتر ناتانییل براندِن
☆...○●arty🎓☆
«از خطای یک دشمن راحت‌تر از خطای یک دوست می‌توان گذشت» ویلیام بلیک
☆...○●arty🎓☆
«تصور نکنید با پوشاندن شواهد می‌توانید مردم را فریب دهید.» دوایت دی. آیزنهاور
☆...○●arty🎓☆
گاهی آدم‌ها برای این در ابتدای امر به شدت جبهه می‌گیرند که می‌دانند اگر مجبور به دفاع از موقعیت‌شان شوند به سرعت تسلیم خواهند شد. می‌گویند به اشخاصی که تابلوی «از پذیرش بازاریاب‌ها معذوریم» را نصب کرده‌اند راحت‌تر می‌توان جنس فروخت. دلیلش این است که این اشخاص به خوبی می‌دانند اگر بازاریابی به آن‌ها مراجعه کند به راحتی کالایش را خواهند خرید!
☆...○●arty🎓☆
تحقیقات نشان می‌دهند وقتی کسی درخواست کوچکی را بپذیرد، برای پذیرش درخواست بزرگ‌تر – مقصود اصلی‌مان – به مراتب راغب‌تر می‌شود. هرچند اگر ابتدا درخواست کوچکی از او نشود و متعاقباً آن را برآورده نکند، انگیزهٔ ناخودآگاهی برای تداوم ندارد.
☆...○●arty🎓☆
اگر کسی نتواند با واقعیت کنار بیاید، یعنی نخواهد یا نتواند آگاهانه احساس گناه یا پشیمانی کند، ناخودآگاه به تغییر دادن وقایع در ذهن خودش پناه می‌برد. به عنوان مثال مردی که به همسرش خیانت می‌کند مجبور است رفتار خود را توجیه کند. اگر نتواند از طریق شکل‌دهی مجدد به باورهایی که دربارهٔ همسرش و زندگی زناشویی‌اش دارد به اندازهٔ کافی دنیای خودش را تحریف کند یا نتواند از طریق تنظیم مجدد ارزش‌هایش رفتار خود را توجیه کند به تحریف واقعیت می‌پردازد. این تحریف موجب می‌شود همسرش را فردی «ببیند» که کارهای اشتباهی انجام می‌دهد و به صورت ناخودآگاه زمینه‌ای برای زنش فراهم می‌کند تا توجیهی برای رفتار خیانت‌آمیزش باشد.
☆...○●arty🎓☆
سناریو جان از جلسه‌ای پیرامون یک برنامهٔ محرمانهٔ جدید که سعی دارد نظر موافق اعضا را نسبت به آن جلب کند، خارج می‌شود. او نمی‌تواند چیزی را راجع به جزییات جلسه افشا کند و از چهرهٔ تودار او هم به هیچ وجه نمی‌توان حدس زد که شرکت از برنامه‌اش حمایت خواهد کرد. اگر می‌خواهید از چند و چون قضیه باخبر شوید کافی است برای مثال بگویید، «فهمیدی ساعت شرکت رأس ۷: ۱۱ از کار افتاد و بعد دوباره راه افتاد؟» اگر او مثلاً بگوید، «هیچ چیز اینجا درست کار نمی‌کند،» می‌توانید فرض کنید که او احساس خوبی دربارهٔ احتمال موفقیت خود ندارد. هر چند، اگر مثلاً بگوید، «شاید بهتر باشد به آتلانتیک سیتی برویم و یک دست بیلیارد بزنیم،» می‌توانید فرض کنید که نسبت به جلسهٔ اخیر خود نسبتاً خوش‌بین است. گذشته از احساسی که فرد سعی دارد از خود نمایش دهد، هر قدر هم که سعی کند خود را بی‌تفاوت و عادی نشان دهد، اغلب نمی‌تواند مانع تراوش‌های ناخودآگاه ذهن خود در موقعیت موجود شود.
☆...○●arty🎓☆

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

حجم

۱۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد