بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟ اثر پاملا پل

بریده‌هایی از کتاب چگونه یک فرزند کتابخوان تربیت کنیم؟

۳٫۳
(۶)
احتمالاً زمان زیادی از ساعات کتابخوانی دورۀ نوجوانی خود را صرف خواندن کتاب‌‌های بزرگ‌سالان «بی‌ارزش» کرده‌اید. فرزندان شما هم باید از همان فرصت برخوردار شوند. اگر خودتان اهل مطالعۀ ادبیات هستید و فکر می‌‌کنید باید در مورد کیفیت کتاب‌‌های موردمطالعۀ نوجوانتان وارد معرکه شوید، در اشتباه هستید و لطفاً این کار را نکنید ـ مخالفت خود را برای کشیدن سیگار الکترونیکی او نگه دارید، نه برای کتاب. برچسبی ناآشنا مانند «بزرگ‌سال جدید»
maryhzd
بیوگرافی‌‌های افرادی را پیدا کنید که میراث قومی یا نژادی یا مذهبی مشترکی با فرزند شما دارند. یک نوجوان دوست دارد دربارۀ سایر افرادی بخواند که شبیه او هستند، تجربیات یا احساسات او را منعکس می‌‌کنند و اجتماعاتی را که در او زندگی می‌‌کند، درک می‌‌کنند، اما دقیقاً به همین ترتیب ممکن است اغلب به‌سمت داستان‌‌های کسانی جذب شود که بسیار متفاوت‌‌تر از خود این نوجوانان هستند و از فرصت تجربۀ غیرمستقیم انواع چالش‌‌هایی لذت ببرند که خوشان هرگز آنها را تجربه نخواهند کرد.
maryhzd
کتاب‌های داستانی و غیرداستانی مصور روشی مناسب برای انتقال اطلاعات و حفظ شوق مطالعه در میان کودکانی‌اند که دیداری‌تر هستند. برای بچه‌هایی که هنوز اشتیاقی به خواندن ندارند یا با دیدن کتاب‌های حجیم ذوق خود را از دست داده‌اند، رمان‌ّ‌ّهای مصور و کتاب‌های کمیک راهی عالی برای ورود تدریجی به دنیای کتاب و حفظ عادت مطالعه هستند.
maryhzd
اگر رویکردتان نسبت‌به کتاب‌‌های این دوره از زندگی کودکتان این است که او را به قله‌‌های موفقیت در کتابخوانی برسانید، او فوراً متوجه خواهد شد و با ادامه دادن این کار، کل سیستم مطالعۀ‌ لذت‌‌بخش را در خطر از بین بردن قرار خواهید داد.
Zeinab Rahnamaei
احتمالاً زمان زیادی از ساعات کتابخوانی دورۀ نوجوانی خود را صرف خواندن کتاب‌‌های بزرگ‌سالان «بی‌ارزش» کرده‌اید. فرزندان شما هم باید از همان فرصت برخوردار شوند. اگر خودتان اهل مطالعۀ ادبیات هستید و فکر می‌‌کنید باید در مورد کیفیت کتاب‌‌های موردمطالعۀ نوجوانتان وارد معرکه شوید، در اشتباه هستید و لطفاً این کار را نکنید ـ مخالفت خود را برای کشیدن سیگار الکترونیکی او نگه دارید، نه برای کتاب.
maryhzd
نوجوانان با هویت و جایگاه خود در جهان درگیر هستند و این باعث می‌‌شود پذیرای داستان‌‌هایی دربارۀ چگونگی درک سایرِ مردم از زندگی‌‌ باشند. خاطرات، حسب حال و زندگی‌‌نامه می‌‌توانند بهترین منابع انگیزشی باشند. این منابع همچنین می‌‌توانند کودک را به اندیشیدن و نگاه عمیق به خود تشویق کنند و این نوعی خودیاری محسوب می‌‌شود. یادگیری چگونگی غلبه بر چالش و یافتن راه خود در جهان از طریق بقیۀ مردم کاری بسیار آموزنده و اطمینان‌‌بخش است.
maryhzd
بچه‌‌ها باید در معرض کتاب‌‌هایی قرار بگیرند که «آینه و پنجره» هستند. این تعبیر متعلق به دکتر رودین سیمز بیشاپ است. بعضی از کتاب‌‌ها باید آینه باشند تا کودک بتواند خودش را در آن ببیند. بقیه هم باید پنجره‌‌ای رو به تجارب انسان‌‌های مختلف باشند. وقتی هر دو نوع را در اختیار کودک بگذارید، در واقع به او کمک کرده‌‌اید که برای خودش و بقیه ارزش و احترام قائل شود.
سیستماتیک
گاهی اوقات، وقتی در ذهنم نگران حال و آیندۀ‌ بچه‌‌هایم می‌‌شوم، اینکه آیا من و شوهرم مسیر درست را به آنها نشان داده‌ایم یا نه، به خودم یادآوری می‌‌کنم که هر کتابی که مطالعه‌‌ کرده‌‌اند یا برایشان خوانده شده اثری در آنها به‌جا گذاشته و آن خاطرات منجر به چیزهای خوب دیگر می‌‌شوند.
Mahdieh Janati

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد