بریده‌های کتاب انور خوجه
کتاب انور خوجه اثر بلندی فوزیو

کتاب انور خوجه

نویسنده:بلندی فوزیو
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۱۲ رأیخواندن نظرات
او اغلب از روی هواوهوس سیاست خارجی کشورش را تغییر می‌داد. تنها چیزی که در گذر سال‌ها بدون تغییر ماند نفرت او از ایالات متحد آمریکا و بریتانیا بود.
Firooz
رژیم کمونیستی آلبانی پنج سال بعد فروپاشید. مردم آلبانی در دسامبر ۱۹۹۰ علیه رژیم حاکم قیام کردند تا رؤیای اروپایی خود را دوباره از صفر آغاز کنند. آن‌ها خواهان حذف همه نشان‌ها، یادگارها و خاطره‌های مردی شدند که زندگیشان را نابود کرده بود. آن‌ها قیام کردند تا نقطه پایانی بر آن کابوس پنجاه ساله گذاشته باشند و راهِ بازگشتِ این کابوس را برای همیشه ببندند.
yazdaan
. آن آلبانی‌ای که خوجه چهل سال قبل قول درست کردنش را داده بود وجود نداشت. آنچه برای مردم آلبانی باقی مانده بود را می‌توان به واقع‌بینانه‌ترین شکل ممکن این‌گونه وصف کرد: کاریکاتور کابوس‌واری از اتحاد شوروی استالینی، کپی برابر اصل سرکوبگری استالینیستی که آن را درون مرزهای یک کشور کوچک سه میلیون نفری به مرحله اجرا گذاشته بودند. مردم گرسنه و تحقیرشده آلبانی، انگار برای این‌که نمک به جراحتشان پاشیده شود، مجبور شده بودند شعارهایی مثل این را سر بدهند: «ما ترجیح می‌دهیم برای رفع گرسنگی علف بخوریم تا به اصول مارکسیستی‌ـ لنینیستی خیانت کنیم!»
yazdaan
خوجه رهبر شوروی می‌پوشید
yazdaan
انور خوجه، بنا به گفته کریستو فراشری، آدمی نبود که او را کمونیستی باورمند و اصولگرا بشناسند: «او از نوع کمونیست‌های رزمنده نبود؛ منظورم از آن نوع، کسانی است که آستین‌ها را بالا می‌زنند و خودشان را درگیر مبارزه می‌کنند. او خودش بارها گفته بود که فقط هوادار است.»(۴)
yazdaan
فقط ملک‌الموت بود که بی‌اعتنا به کمونیسم و کاپیتالیسم، حاضر نبود به قوانین مارکسیسم خوجه تن در دهد.
alba
همه اعدام‌ها را به صورت پاسخی مشروع به اقدامات خائنانه و وطن‌فروشانه توجیه کرد.
Book
هیچ‌کدام از اعضای کادر رهبری حزب مدرک دانشگاهی معتبری نداشت.
Book
او نه اولین جباری بود که می‌مرد و نه آخرین.
Book
حالا دیگر نه آن رژیمی که او مستحکمش کرده بود و نه آن تملق‌ها و چاپلوسی‌هایی که دیگران را به ابرازشان وادار کرده بود، هیچ‌کدام قادر به نجات دادنش نبودند.
Book

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان