بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ اثر استیون هاوکینگ

بریده‌هایی از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

۳٫۲
(۵۷)
قوانین معینی وجود دارند که همیشه محترم شمرده می‌شوند. اگر دوست دارید، می‌توانید چنین بگویید که این قوانین را خدا وضع کرده است؛ اما این کار در واقع یک تعریف از خداوند است تا اثباتی بر وجود آن.
azin
مردم هم‌چنان دید مذهبی دارند چرا که از یک طرف راحت‌تر است و از طرف دیگر نمی‌توانند علوم پایه را درک کرده و به آن اعتماد کنند.
yumi
هنگامی که با احتمال مرگ زودهنگام مواجه می‌شوید شاید حاضر شوید از بسیاری از اهداف قبلی خود که تصمیم به انجام آن‌ها داشتید، دست بکشید.
Mohammad Ali Zareian
درک ذهن خدا در واقع درک قوانین طبیعت است.
azin
فرمول معروف اینشتین E = mc۲ به‌سادگی به این معنی است که جرم را می‌توان به صورت نوعی انرژی در نظر گرفت و برعکس. بدین ترتیب می‌توان گفت جهان‌هستی به جای سه جزء فقط دارای دو جزء است: انرژی و فضا.
helya.B
چشم دل باز کن که جان بینی آنچه نادیدنی است آن بینی گر به اقلیم عشق روی آری همه آفاق گلستان بینی دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی تا به جایی رساندت که یکی از جهان و جهانیان بینی با یکی عشق ورز از دل و جان تا به عین‌الیقین عیان بینی
helya.B
کرهٔ زمین از بسیاری جهات در معرض خطر است و برای من بسیار دشوار است در این خصوص مثبت‌اندیش باشم. این خطرات بسیار بزرگ و متنوع هستند.
eskandari
در تعطیلات طولانی‌مدت بعد از امتحان نهایی، کالج تعداد محدودی کمک‌هزینهٔ سفر اعطا کرد. بسیار خوشحال بودم که این کمک‌هزینه به‌من هم تعلق گرفته و گمانم این بود که هرچه مسافت دورتری بروم، امکان اخذ کمک‌هزینهٔ بیشتری خواهد بود؛ بنابراین اعلام کردم که قصد دارم به ایران سفر کنم. در تابستان ۱۹۶۲ بلیط قطار تهیه کرده و عازم استانبول و سپس ارزروم در شرق ترکیه شدم و بعد به تهران، اصفهان، شیراز و تخت‌جمشید پایتخت پادشاهان کهن پارسی سفر کردم. در راه برگشت به خانه، من و برخی دوستان هم‌سفرم از جمله ریچارد شین گرفتار زمین‌لرزه بوئین‌زهرا شدیم. زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷.۱ که بیش از ۱۲.۰۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاد. نزدیک مرکز زلزله بودیم؛ اما من متوجه آن نشدم چون هم مریض بودم و هم در اتوبوس در حال حرکت در جاده‌های ایران بودیم که آن موقع بسیار ناهموار بودند.
Mohammad Ali Zareian
قوانین حاکم بر طبیعت برخلاف قوانین وضع شده توسط انسان هرگز نقض نمی‌شوند و این همان دلیل قدرتمند بودنِ آن‌هاست و هنگامی که از منظر دینی به آن‌ها نگریسته شود بحث انگیزتر هم به‌نظر می‌رسند. اگر شما هم مثل من بپذیرید که قوانین طبیعت ثابت هستند آن‌گاه دیری نمی‌پاید که بپرسید پس نقش خداوند در ارتباط با آن‌ها چیست؟ این همان بخش اعظم تضاد بین علم و دین است.
azin
بسیار شگفت انگیز است در حالی که چند میلیارد پروتون به آسانی سر یک سوزن جای می‌گیرند اما خود پروتون یک ذرهٔ بنیادی نیست و ساختاری به ژرفای یک دریا دارد. دریایی مملو از کوارک‌ها، گلئون‌ها، پادذرات آن‌ها و بی‌شمار ذرات حقیقی و مجازی که در لوپ‌های تک‌حلقه‌ای، دوحلقه‌ای و غیره طی فرایندهای تولید خودبه‌خودی که علم بسیار پیجیدهٔ کرومودینامیک کوانتومی بر آن‌ها حاکم است به‌طور مداوم تولید و نابود می‌شوند.
سیداحمد حسینی

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان