بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ | طاقچه
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ اثر استیون هاوکینگ

بریده‌هایی از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

۳٫۲
(۵۷)
آیا خدا وجود دارد؟
Espejismo
در ارتباط با قوانین طبیعت من نیز هم‌چون اینشتین از واژهٔ خدا در معنای غیرشخصی استفاده می‌کنم و بدین‌ترتیب درک ذهن خدا در واقع درک قوانین طبیعت است. پیش‌بینی من این است که تا پایان این قرن ذهن خدا را خواهیم خواند.
eskandari
اگر شما هم مثل من بپذیرید که قوانین طبیعت ثابت هستند آن‌گاه دیری نمی‌پاید که بپرسید پس نقش خداوند در ارتباط با آن‌ها چیست؟ این همان بخش اعظم تضاد بین علم و دین است.
eskandari
جهان‌هستی مکانی بی‌رحم است.
Espejismo
زندگی‌ام را وقف سفر در سرتاسر جهان‌هستی کرده‌ام، البته در درون ذهنم.
eskandari
اگر حاصل‌جمع محتوی جهان هیچ است آن‌گاه برای خلق آن به خدا نیازی نیست. در آشپزی کیهانی جهان‌هستی در حکم یک ناهار رایگان تمام عیار است.
azin
برای بعضی‌ها این همان جایی است که وجود خدا دوباره مطرح می‌شود. این خدا بود که انرژی و فضا را خلق کرد و مِه‌بانگ لحظهٔ خلقت بود. اما دانشمندان در این خصوص داستان متفاوتی را مطرح می‌کنند. اگرچه خودم را در معرض دردسر قرار می‌دهم؛ اما فکر می‌کنم از پدیده‌های طبیعی که موجب وحشت وایکینگ‌ها می‌شد، به مراتب درک بهتری داریم. حتی می‌توانیم فراتر از تقارن زیبای انرژی و مادّه گام برداریم که توسط اینشتین کشف شد. می‌توانیم از قوانین طبیعت استفاده کنیم تا به ریشه‌های اصلی جهان برسیم و کشف کنیم که آیا وجود خدا تنها راه توصیف آن است.
Ali
قوانین علمی که تحول جهان‌هستی را تعیین می‌کنند گویای حالت آن در هر لحظه‌اند. این قوانین شاید توسط خدا وضع شده باشند و شاید هم نشده باشند؛ اما او نمی‌تواند در شکست این قوانین مداخله و یا آن‌ها را نقض کند. بدین ترتیب آن‌چه می‌ماند آزادی عمل خدا در انتخاب حالت اولیهٔ جهان‌هستی است هرچند به نظر می‌رسد در این خصوص هم قوانینی وجود دارند. بنابراین چنین به نظر می‌رسد که خداوند اصلاً هیچ آزادی عملی نداشته است.
eskandari
قبل از مِه‌بانگ چه رخ داده است؟ طبق فرضیهٔ بدون مرز این پرسش که قبل از مِه‌بانگ چه رخ داده پرسشی بی‌معنی است و در واقع شبیه آن است که بپرسیم جنوبِ قطب جنوب کجاست - به این دلیل که اساسا قبل از مِه‌بانگ زمان وجود نداشته که به آن رجوع کنیم. مفهوم زمان فقط درون جهان‌هستی معنا دارد.
azin
انسان می‌تواند خداوند را هم‌چون تجسم قوانین طبیعت تلقی کند. اما این آن چیزی که اغلب مردم در خصوص خدا فکر می‌کنند نیست. منظور آن‌ها یک موجودیت بشرگونه است یعنی شخصی که انسان می‌تواند با او یک ارتباط شخصی داشته باشد. هنگامی که شما به گسترهٔ وسیع جهان، زندگی تصادفی و ناچیز بودن بشر در آن نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چنین دیدگاهی غیرقابل باور است.
azin

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد