بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هرگز به جایی نمی‌رسد! | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب هرگز به جایی نمی‌رسد! اثر مارک رندولف

بریده‌هایی از کتاب هرگز به جایی نمی‌رسد!

نویسنده:مارک رندولف
امتیاز:
۳.۶از ۶۵ رأی
۳٫۶
(۶۵)
«هرکسی که دوش گرفته باشد ایده‌ای در سر پرورانده؛ اما افرادی که از حمام بدون حوله بیرون می‌روند و کاری درراستای ایدهٔ خود می‌کنند تفاوت ایجاد می‌کنند.»
phoenix
باید یاد بگیرید به مشکل علاقه‌مند باشید، نه راه‌حل آن. به این شکل وقتی کارها بیش‌از حدِ انتظارتان طول بکشند، با آن سرگرم می‌شوید.
phoenix
اما آیا می‌دانید من به چه‌چیزی افتخار می‌کنم؟ من تمام این کارها را انجام داده‌ام، درحالی‌که همسرِ بهترین دوستم باقی ماندم و فرزندانی دارم که همین‌طورکه بزرگ می‌شوند، من را می‌شناسند و به بهترین وجهی که می‌توانم بگویم، دوستم دارند. من دو هفتهٔ کامل را در ساحل با لورین، لوگان، مورگان و هانتر گذراندم. مطلقاً کاری انجام ندادم. فقط از همراهیِ آن‌ها لذت می‌بردم. فکر می‌کنم این نسخهٔ موفقیتی است که قوانینِ رندولف به آن اشاره می‌کنند، همان چیزی که پدرم همیشه از من می‌خواست: تحقق اهداف خود، تبدیل رؤیاهای خود به واقعیت و لبریزکردن خانواده از عشق خود. پول را فراموش کنید، امتیاز خریدوفروش سهام را فراموش کنید. این موفقیت است.
phoenix
محصولِ نهاییِ نت‌فلیکس رؤیای من نبود. رؤیای من ساختن بود. رؤیای من روندِ ساختِ نت‌فلیکس بود. ترک آن این امکان را به من داد که ساخت‌وسازها را ادامه دهم و به دیگران در روند تبدیل رؤیاهای خود به واقعیت کمک کنم و حرکت به مرحلهٔ بعدیْ این فرصت را به من داده است تا کارهای دیگری را دنبال کنم که در زندگی‌ام مهم‌اند.
phoenix
داستان چقدر می‌تواند مفید باشد. وقتی سعی می‌کنید نیروی عظیمی را سرنگون کنید، داستان تأسیسِ شرکتتان نمی‌تواند یک کتابِ چندصدصفحه‌ای مانند این باشد. این باید یک پاراگراف باشد.
phoenix
وقتی نوبتش می‌شود که رؤیایتان به واقعیت تبدیل شود، یکی از قدرتمندترین اسلحه‌ها که در اختیار شماست، اصرارِ سخت‌گیرانه است. این مربوط به شخصی است که هیچ پاسخی دریافت نکرده است؛ زیرا در تجارت، همیشه نهْ به‌معنای نه نیست.
phoenix
این حقیقت طول عمر استارتاپ است: حتماً اشتباهاتی خواهید داشت. فقط نباید یک اشتباه را دو بار تکرار کنید.
phoenix
«اگر مرخصی نیاز دارید، مرخصی بگیرید؛ لزومی ندارد من درمورد دندان‌پزشکی یا برنامهٔ مدرسهٔ کودکتان بدانم. فقط کارتان را انجام دهید و زمانی‌که می‌روید، کسی را جایگزین کنید.»
phoenix
افراد دوست دارند مثل بزرگ‌سال‌ها با آن‌ها رفتار شود. می‌خواهند مأموریتی داشته باشند که به آن معتقدند، مسئله‌ای حل کنند و فضایی برای حلِ آن داشته باشند. می‌خواهند با کسانی باشند که به توانایی‌هایشان احترام می‌گذارند. سال‌ها بعد، پتی درزمینهٔ منابع انسانی انقلابی به وجود آورد و بسیاری از فلسفه‌هایش به آنچه آن روز هر دو در بورلند تشخیص داده بودیم برمی‌گشت: آدم‌ها دراصل وان داغ نمی‌خواهند. آن‌ها تنقلات یا میزهای پینگ‌پنگ یا لیوانی شربت روی میزشان نمی‌خواهند؛ چیزی که آن‌ها واقعاً می‌خواهند آزادی و مسئولیت‌پذیری است. می‌خواهند کمتر وابسته، اما کاملاً هماهنگ باشند.
phoenix
ساکت‌اند، چون هیچ علاقه‌ای به حرف‌هایتان ندارند یا بدتر، با خودشان فکر می‌کنند حرف‌هایتان آن‌قدر ضعیف و رقت‌انگیزند که ارزشِ بحث ندارند.
phoenix

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۳۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان