بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طنز پس کوچه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب طنز پس کوچه اثر ابراهیم رها

بریده‌هایی از کتاب طنز پس کوچه

نویسنده:ابراهیم رها
انتشارات:فرهنگ معاصر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۱ رأی
۳٫۲
(۱۱)
کلاً بدون این که به هیچ دردی بخورد همین‌طور هست و فضایی را اشغال کرده و از امکاناتی سود می‌برد. (اشتباه نکنید مشخصات یک مدیر را عرض نمی‌کنم در مورد آپاندیس توضیح می‌دهم).
آریا سلطانی نجف آبادی
جرم اصولاً تعریف دقیقی ندارد و هر آن چیزی‌است که خوشمان نیاید از مانتو کوتاه و ساپورت تا خبر و تیتر و مقاله در نوسان است!
رابین
تاریخ تنها جایی‌است که در آن به قاتل می‌گویند ظفرمند. به سفاک و خون‌ریز می‌گویند مقتدر. به جلاد و آدم‌کش می‌گویند فاتح. به دسیسه‌گر و نیرنگ‌باز می‌گویند زیرک و به انسان‌های اهل گفت‌وگو می‌گویند مغلوبِ بی‌شعور!
رابین
تاریخ: به دروغ‌هایی می‌گویند که گذشتگان برای آیندگان تعریف می‌کنند. یک‌جور دروغ‌گویی دوراندیشانه است. درواقع مجموعهٔ خالی‌بندی‌های پادشاهان، جنگجویان، فاتحان، حکّام و قدرتمندان در یک‌جا را تاریخ گویند.
رابین
پاره با لغات مختلف ترکیبات لغوی خاصی می‌سازد نظیر «کاغذپاره» که رئیس دولتی آن‌را برای توصیف قعطنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل به کار می‌برد اما به‌رغم آن که او اصرار داشت آن‌ها کاغذ پاره است چیزهای دیگری پاره شد که اسنادش هم موجود است!
رابین
در توضیح افسردگی آمده یک نوع بیماری است که به علت کثرت شادی، حال خوب، توفیق در امور، نبود ترافیک، ارزانی ارزاق، سهولت زندگی، امید به آینده، تمیزی مفرط هوا، و ... بر آدمی عارض می‌شود! با این تفاسیر معلوم نیست مردم ما که از تمام این بلایا در امان هستند چرا این‌قدر دچار افسردگی می‌شوند.
رابین
اخوی گاهی مانند یک فیلتر عمل می‌کند. یعنی با عبور از اخوی فعل قبیح دختربازی بدل به امر پسندیدهٔ خواستگاری می‌شود. عشق‌وحال می‌شود فسق‌وفجور، زنان خیابانی می‌شوند زنان دائم‌النکاح، عرق سگی می‌شود شرب خمر، بروبچ می‌شود اراذل و اوباش، BF و GF می‌شود شما باهم نسبتی دارید؟ اینستاگرام می‌شود صورقبیحه، شادی می‌شود لهوولعب و ...
رابین
اهل قلم ایضاً اعتقاد دارند یک رئیس دولتِ کاملاً پاکدست شعرهای طنز زیادی گفت منتها آن‌ها را به شکلی جدی در کشور اجراء کرد!
رابین
آموزش گاهی چیزی است مانند مرگ، یعنی خوب است اما برای همسایه.
رابین

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۳۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد