بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسطین | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب فلسطین اثر سعید صلح‌میرزایی

بریده‌هایی از کتاب فلسطین

امتیاز:
۴.۵از ۳۹ رأی
۴٫۵
(۳۹)
پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون، و مبارزهٔ واقعی و محسوس ملّت فلسطین در داخل، این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطین را به سنگ خواهد کوبید.
فاطمه علی
در اینجا مایلم پندی خیرخواهانه به سیاستمداران آمریکایی که تاکنون همواره به‌عنوان مدافع و پشتیبان رژیم صهیونیستی در صحنه حاضر شده‌اند، بدهم: این رژیم تاکنون برای شما دردسرهای بی‌شمار داشته است؛ چهرهٔ شما را در میان ملّتهای منطقه، منفور و شما را در چشم آنان شریک جنایات صهیونیست‌های غاصب معرّفی کرده است؛ هزینه‌های مادّی و معنوی که در طول سالهای متمادی از این رهگذر به دولت و ملّت آمریکا تحمیل شده است، سرسام‌آور است؛ و احتمالاً در آینده اگر همین روش ادامه یابد، هزینه‌های شما سنگین‌تر هم خواهد شد. بیایید به پیشنهاد جمهوری اسلامی دربارهٔ همه‌پرسی بیندیشید و با تصمیمی شجاعانه، خود را از گره ناگشودنی کنونی نجات دهید. بی‌شک مردم منطقه و همهٔ آزاداندیشان گیتی از این اقدام استقبال خواهند کرد.
فاطمه علی
برخلاف تصوّر ظاهربینان که به پشتیبانی ابرقدرت آمریکا از اسرائیل نگاه میکنند و این کار را محال میدانند، این کار محال نیست؛ این شدنی است و خواهد شد. ابرقدرت‌ها جاودانه نیستند.
Hakime Zare
امام بزرگوار در طول این سالیان دراز از فلسطین حمایت کرد، دفاع کرد. از فلسطین دفاع کرد، از افغانستان دفاع کرد. آن روزی که شوروی‌ها وارد افغانستان شدند، با اینکه ما گرفتار دشمنی آمریکا بودیم _ دولتها معمولاً در این مواقع که با یک طرف گرفتاری دارند، با طرف دیگر میسازند _ امام بزرگوار در همان حال در مقابل شوروی موضع قاطع گرفت،
Hakime Zare
ما با ظلم و استکبار و فشار بر ملّتها، مخالفیم. با تحمیل و زورگویی ابرقدرت‌ها مخالفیم و در مقابل آن می‌ایستیم. ما در مقابل سازش با اسرائیل می‌ایستیم. ما از ملّت مظلوم فلسطین، با همهٔ امکان، دفاع میکنیم. از ملّت لبنان که زیر فشار صهیونیست‌ها است، دفاع میکنیم.
Hakime Zare
امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است، و مسألهٔ فلسطین در رأس همهٔ مسائل بین‌الملل اسلامی در مقابل استکبار است.
Hakime Zare
بعضی خیال میکنند حمایت از مردم فلسطین، خارج از منافع ملّی کشورها است. این اشتباه بسیار بزرگی است. وقتی یک ملّت مسلمان به ملّتهای دیگر متّکی نباشد و از طرف آنها حمایت نشود، این‌گونه راحت در معرض تطاول دشمن قرار میگیرد. اگر دنیای اسلام متحّد بود، یک ملّت این‌طور مظلوم نمیشد.
Hakime Zare
گناهِ کارهای صهیونیست‌ها و دولت غاصب، به میزان زیادی به گردن رژیم آمریکا است. شما این را بدانید؛ در طول این پنجاه سالی که اینها سرِ کارند، در شورای امنیّت سازمان ملل، ۲۹ قطعنامه علیه اسرائیل صادر شده، که آمریکا هر ۲۹ مورد را «وتو» کرده است!
monahlj
در مورد غزّه مردم ما چقدر تلاش کردند. جوانهای ما رفتند فرودگاه که راه بیفتند بروند غزّه! عازم بودند بروند غزّه، علیه اسرائیل بجنگند. خیال میکردند راه باز است. راه بسته بود، نمیشد بروند. ما گفتیم نروید. جلوشان را گرفتیم که وسط راه سرگردان نشوند؛ راه نمیدادند که.
f.r
در سیاست خارجی، اصول امام عبارت است از ایستادگی در مقابل سیاستهای مداخله‌گر و سلطه‌طلب؛ برادری با ملّتهای مسلمان؛ ارتباط برابر با همهٔ کشورها، بجز کشورهایی که تیغ را بر روی ملّت ایران کشیده‌اند و دشمنی میکنند
f.r

حجم

۹۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۹۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
۳۳,۷۵۰
۵۰%
تومان