بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فلسطین | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب فلسطین اثر سعید صلح‌میرزایی

بریده‌هایی از کتاب فلسطین

امتیاز:
۴.۵از ۳۹ رأی
۴٫۵
(۳۹)
ما در جمهوری اسلامی مسئلهٔ فلسطین برای‌مان یک مسئلهٔ تاکتیکی نیست، یک استراتژی سیاسی هم نیست، مسئلهٔ عقیده است، مسئلهٔ دل است، مسئلهٔ ایمان است.
f.r
بزرگنمایی جنایات نازی‌ها در جنگ دوّم جهانی علیه یهود، موجب به کار گرفتن وسایل ارتباط جمعی غرب و امکانات هنری هالیوود برای مظلوم‌نمایی افراطی یهودیان از جمله اقدامات زمینه‌ساز برای مشروعیّت بخشیدن به توطئهٔ غرب برای اشغال سرزمین‌های اسلامی و قبلهٔ اوّل مسلمین بود.
f.r
البتّه پلیدتر از آمریکا، دولت صهیونیست، در فلسطین اشغالی است. چرا؟ چون بالاخره دولت آمریکا، یک دولت و متّکی به یک ملّت است. درصورتی‌که اساساً دولت غاصب صهیونیستی، متّکی بر یک ملّت نیست! ملّت ساکن آن مناطق، ملّتی است که امروز آواره است!
monahlj
حمایت از فلسطین با وجود تفاوت مذهبی؛ از ارکان خطّ امام (قدّس‌سرّه) ما در حمایت از مظلوم نگاه به مذهب طرف مقابل نمیکنیم؛ و نکردیم؛ خطّ امام بزرگوار این بود. امام همان رفتاری را که با مقاومت شیعه در لبنان داشت، همان رفتار را با مقاومت سنّی در فلسطین [هم] داشت؛ بدون هیچ تفاوتی. ما همان حمایتی را که از برادرانمان در لبنان کردیم، از برادرانمان در غزّه [هم] کردیم؛ بدون هیچ تفاوتی. آنها سنّی بودند، اینها شیعه‌اند. مسئله برای ما، دفاع از هویّت اسلامی است، حمایت از مظلوم است، مسئلهٔ فلسطین است؛ امروز در رأس مسائل منطقهٔ مسلمانها مسئلهٔ فلسطین است؛ این برای ما مسئلهٔ اصلی است.
zahra kheirzadeh
چهار جنگ بین اعراب و اسرائیل در سالهای ۱۳۲۷ (۱۹۴۸)، ۱۳۳۵ (۱۹۵۶)، ۱۳۴۶ (۱۹۶۷) و ۱۳۵۲ (۱۹۷۳) اتّفاق افتاد که تقریباً همهٔ آنها منجر به شکست اعراب در برابر اتّحادیهٔ غرب _ صهیونیسم شد.
shariaty
سازمان ملل متّحد بعد از جنگ دوّم با همان مقاصد، توسّط دوَل فاتح تشکیل و جانشین جامعه ملل شد و از اوّلین اقدامات این سازمان، تصویب تشکیل کشور اسرائیل بود که تمامی صاحبان حقّ وتو به آن رأی مثبت دادند و یک سلسلهٔ جدید از جنگهای صلیبی جدیدی (صلیبی _ صهیونیستی) آغاز گردید.
shariaty
معروف است؛ پیش از جنگ اوّل جهانی و در زمان سلطان عبدالحمید عثمانی گروهی از متنفّذین یهودی به او پیشنهاد میکنند که سرزمین فلسطین را جهت اسکان یهودیان عالم به آنها بفروشد! جوابی که وی به آنها داد نشان‌دهندهٔ ته‌ماندهٔ غیرت اسلامی در یک سلطان مستبدّ عثمانی است. وی میگوید: «ما تاکنون نشنیده‌ایم که یک آدم زنده (ولو محتضر) را کالبدشکافی کنند.»
shariaty
۹۹ درصد ملّت آمریکا _ اکثریّت ملّت آمریکا _ محکومِ یک درصدند. جنگ عراق و افغانستان را آن یک درصد راه می‌اندازد، امّا کشته و غرامتش را آن ۹۹ درصد میدهد. ... حمایت از اسرائیل را همین یک درصد میکنند. مردم آمریکا انگیزه و علاقه‌ای به حمایت از اسرائیل ندارند، که پول بدهند، مالیات بدهند، خرج کنند، برای اینکه بتوانند غدّهٔ سرطانی اسرائیل، دولت جعلی اسرائیل را در یک منطقه‌ای سر پا نگه دارند
f.r
فلسطین متعلّق به ملّت فلسطین است.
Hakime Zare
رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است؛ رژیم صهیونیستی یک رژیم تحمیلی است، با حرکتِ زور به‌وجود آمده است، هیچ پدیده‌ای و موجودی که با زور به‌وجود آمده باشد قابل دوام نیست و این هم قابل دوام نیست
f.r

حجم

۹۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۹۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان