بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سوسیالیسم | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سوسیالیسم اثر کریستین نیمیتز

بریده‌هایی از کتاب سوسیالیسم

۳٫۵
(۲۰)
احساس و عقل ناقض هم نیستند. رابطهٔ بین آنها بیشتر شبیه رابطهٔ کارفرما و کارمند است. بخش احساسی، شهودی، ذهن ما موضعی را انتخاب می‌کند و سپس عقل را «به کار می‌گیرد» تا استدلال‌های خوبی برای آن پیدا کند.
Ozra
دیوار برلین و پردهٔ آهنین «خیانت» به سوسیالیسم نبوده بلکه در واقع اعمال سوسیالیسم بوده است.
Ozra
کشورهای غربی پیشرفته می‌توانستند با صادر کردن نظام اقتصادی خود، حقوق مالکیت و بازارهای آزاد شایان توجه‌شان، به جای نظام‌های سیاسی‌شان که پس از دست یافتن به استانداردهای معقول زندگی توسعه پیدا کرده بودند، به سعادت ملت‌های فقیر کمک کنند. باز هم، دموکراسی و کامیابی به هم مرتبط هستند، اما علیت وارونه است
Ozra
صرفاً چون آنها چفیه می‌پوشند و سنگر درست می‌کنند به این معنی نیست که برای دموکراسی یا عدالت اجتماعی مبارزه می‌کنند.
Death Angel
«نخستین درس اقتصاد، کمبود است. منابع، هرگز برای تأمین نیازهای همگان کافی نخواهند بود. اولین درس سیاست هم این است که باید نخستین درس اقتصاد را نادیده بگیرید.»
Death Angel
یکی از ویژگی‌های همیشگی رژیم‌های سوسیالیستی این است که برای پاسخ به شکست‌های اقتصادی به دنبال فردی برای قربانی‌کردن می‌گردند؛ کسانی که مثلا خرابکار، جاسوس، محتکر، دلال و ضدانقلاب هستند. این رژیم‌ها توهمات خود را تعقیب می‌کنند. آن‌ها مجبور به انجام چنین کاری هستند؛ زیرا مشکلات اقتصادی تحت سوسیالیسم که هیچ‌وقت نمی‌تواند تقصیر خود سوسیالیسم باشد، بنابراین باید «شخصی» وجود داشته باشد که از عمد در حال خراب‌کردن اقتصاد است.
Death Angel
تنها روش‌های متقاعدکردن و تشویق می‌توانند طبقه کارگر را متحد کنند و فعالیت مستقل را افزایش دهد. این جمله از استالین (۱۹۲۱) بود.
farzanepoursoleiman
چیزی که اسماً متعلق به همه است، در عمل متعلق به هیچ‌کس نیست. معادن ذغال سنگ، راه آهن‌ها، مدارس و بیمارستان‌هایی که «مردم» مالک آن هستند، در دنیای واقعی خواب و خیال است. هیچ صاحب بالقوه‌ای نمی‌تواند بفروشد، استخدام کند، قرض دهد، وقف کند یا آنها را به خانواده، دوستانش و یا خیریه بدهد. مالکیت عمومی افسانه و سراب است. وعدهٔ دروغ و پاشنه آشیل سوسیالیسم است.
احسان رضاپور
تنها ۲۹ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال با این بیان موافقت کردند که «رقابت بین شرکت های خصوصی، استانداردهای زندگی را برای اکثریت قریب به اتفاق مردم افزایش می‌دهد، زیرا به کالاها و خدمات جدید و بهتر منجر می‌شود، مشاغل اضافی ایجاد می‌کند و قیمت‌ها را پایین می‌آورد»
imaanbaashtimonfared
پژوهش جاناتان هایت که نشان می‌دهد بیشتر استدلال‌های سیاسی و اخلاقی در حال یافتن توجیهات ثانویه برای قضاوت حسی اولیه هستند، برای توضیح چرایی این مسئله راهی دراز در پیش دارد.
imaanbaashtimonfared

حجم

۵۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۵۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان